  • 1. Data: 2002-02-28 20:59:20
    Temat: Żyrant i hipoteka
    Od: "radar" <m...@t...pl>

    Witam!

    Czy i kiedy wygasają zobowiązania żyranta wobec banku. Z dniem wpisu banku
    do hipoteki na żyrowanej nieruchomości?

    radar
    GG2458209

  • 2. Data: 2002-03-01 12:42:33
    Temat: Re: Żyrant i hipoteka
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "radar" <m...@t...pl> wrote in message
    > Witam!
    >
    > Czy i kiedy wygasają zobowiązania żyranta wobec banku. Z dniem wpisu banku
    > do hipoteki na żyrowanej nieruchomości?

    tak sobie mysle, ze jesli nie bylo to "zabezpieczenie tymczasowe do czasu
    ..." to po splacie dlugu. jesli bylo, to "do czasu..."

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-03-01 15:19:37
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 28 Feb 2002, radar wrote:

    > Witam!
    >
    > Czy i kiedy wygasają zobowiązania żyranta wobec banku.

    Nie ma czegoś takiego jak żyrant - jest poręczyciel :)

    > Z dniem wpisu banku do hipoteki na żyrowanej nieruchomości?

    Ależ skąd - ustanowienie jednego zabezpieczenia (poręczenia)
    wierzytelności nie wyklucza ustanowienia innych zabezpieczeń. W związku z
    tym bank może skierować egzekucję w trzech kierunkach: do dłużnika z jego
    majątku, do poręczyciela z jego majątku oraz do aktualnego właściciela
    nieruchomości hipotecznej - do wysokości hipoteki.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-03-02 09:02:08
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    st...
> [...]
    [...]
> [...]
    > majątku, do poręczyciela z jego majątku oraz do aktualnego właściciela
    > nieruchomości hipotecznej - do wysokości hipoteki.

    Prosze sprawdzic CO DOKLADNIE Pan podpisal.
    Jesli bylo to poreczenie kredytu - to jest tak, jak napisal Pan Gwidon.
    MOZLIWE jednak, ze bylo to tylko zabezpieczenie potrzebne np do czasu
    ustanowienia zastawu hipotecznego. Wtedy wlasnie do ustanowienia tedgo
    zastawu.

    Skad mamy wiedziec, co Pan podpisal ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-03-02 20:17:40
    Od: "radar" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > MOZLIWE jednak, ze bylo to tylko zabezpieczenie potrzebne np do czasu
    > ustanowienia zastawu hipotecznego. Wtedy wlasnie do ustanowienia tedgo

    Nie sprawdziłem [wiem, nieznajomość prawa szkodzi]. Znajomy oświadczył, że
    przenosi kredyt do innego banku więc jak do tego dojdzie to chyba ewentualne
    zobowiązania wygasną.

    --
    radar
    GG2458209