  • 1. Data: 2005-03-02 22:08:51
    Temat: Re: Zwrot w zwyklym sklepie - dlugie
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    > Model ten jest wspierany przez
    > darmowe oprogramowanie dostepne w mojej dystrybucji i dzialac powinien. Co
    > do tego zreszta sie upewnilem przed zakupem. Z jakiegos jednak powodu nie
    > dziala, wiec jest to dla mnie bubel. Zdaje sobie jednak sprawe, z tego, ze
    > wszystko zalezy tu od punktu widzenia.

    moze sterowniki sa napisane nie tak jak powinny i nie dziala...
    jesli producent dal sterowniki dl alinuxa to musi dziala i masz podstawy do
    niezadowolenia, jelsi sterowniki sa twoje to w czym problem???
    potrafisz udowodnic ze sterownik jest dobrze napisany???!??!
    nie sadze...

  • 2. Data: 2005-03-02 22:12:40
    Temat: Zwrot w zwyklym sklepie - dlugie
    Od: hmm <h...@1...0.0.1>

    Witam,
    mam nastepujacy problem: dwa dni temu zakupilem klawiature w sklepie
    komputerowym. Nie byl to zakup ani poza lokalem, ani poprzez internet,
    tylko w zwyczajnym sklepie. Normalne, ze klawiatury nie sprawdze w sklepie
    na swoim komputerze. Przynioslem ja do domu - jest sprawna...prawie. Nie
    dziala jeden przycisk multimedialny..Niby nic wielkiego, ale gdy cos
    kupuje, to chce miec w pelni sprawny produkt. Jest jeszcze jeden aspekt
    sprawy, uzywam alternatywnego systemu operacyjnego - Linux. Pod Windowsem
    (do ktorego to oficjalnie sterowniki posiada urzadzenie) przycisk ow
    dziala. Tak wiec klawiatura niby jest sprawna. Jednakze, pod Linuxem
    wszystkie inne dzialaja, poza tym jednym. Model ten jest wspierany przez
[...]

    Postanowilem jednak pojsc z klawiatura do sklepu. Kulturalnie naswietlilem
    sprawe. Pan zgodzil sie, owszem, na wymiane egzemplarza na cos w podobnej
    cenie, jednak w ofercie nie dysponowal niczym o zblizonych parametrach. Na
    pytanie o zwrot gotowki, oczywiscie otrzymalem odpowiedz, ze takich rzeczy
    u nas sie nie praktykuje. Chetnie wymienilbym produkt na w pelni sprawny,
    jednak nie moge, gdy nie ma na stanie zadnego modelu, ktory by mnie
    interesowal (i o ktorym wiedzialbym, ze dziala bezproblemowo pod moim
    systemem). Do reklamacji chyba nie bardzo mam podstawe, gdyz pod Windowsem
    ow przycisk jest sprawny. Czy w takim wypadku nie mam prawa do zwrotu
    przedmiotu i otrzymania gotowki? Znalazlem, w sieci dwie wzmianki, ktore
    moglby ewentualnie wiazac sie z moim przypadkiem:

    pierwszy pochodzi z jakichs grup:
    "...paragraf 20, który wzmacnia pozycję konsumenta- na mocy art. 560
    par. 1 Kc, zdanie drugie: "kupujący nie może od umowy odstąpić,
    jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz na wolną od wad albo
    niezwłocznie wady usunie" [ "niezwłocznie usunie" oznacza bez zbędnej
    zwłoki, czyli np. właśnie Twoje 2 tygodnie w serwisie, "niezwłocznie
    wymieni" tzn. bez zbędnej zwłoki: natychmiast, jeśli rzecz ma na
    stanie, jeśli nie- najszybciej jak się da sprowadzi ], natomiast
    rzeczony paragraf rozp. daje konsumentowi możliwość żądania wymiany
    towaru na wolny od wad, kiedy to art. 560 par. 1 Kc zd. pierwsze
    umożliwia kupującemu tylko albo ostąpienie od umowy [ czyli de facto
    zwrot ceny, bo strony muszą, przy rozwiązaniu umowy wzajemnej, zwrócić
    co sobie świadczyły art. 494 Kc ], albo obniżenie ceny."

    i drugi z jakiegos forum pseudo-prawniczego:

    "USTAWA
    z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176)
    Rozdział 1
    Sprzedaż konsumencka
    Art. 8.
    4. Jeżeli {!!!} lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia
    ceny albo odstąpić od umowy; {!!!}"

    Czy z wyzej wymienionymi cokolwiek zdzialam? Jesli nie, to czy jakkolwiek
    moglbym dochodzic moich racji?

    pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie sugestie. hmm

  • 3. Data: 2005-03-02 22:13:18
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    hmm napisał(a):
    > Czy z wyzej wymienionymi cokolwiek zdzialam?

    Jeśli jesteś konsumentem, to tekst o rękojmi jest nieaktualny. Zostaje
    niezgodność towaru z umową. Z tym że powoływałbym się raczej na to że
    wymiana i naprawa są niemożliwe, a nie na znaczne niedogodności. Ale to
    nie rozstrzyga czy w ogóle jest niezgodność. Uzgadniałeś ze sprzedawcą
    przeznaczenie klawiatury?

    KG

  • 4. Data: 2005-03-02 22:47:06
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Na chłopski rozum: czy na opakowaniu lub w instrukcji tej klawiatury było
    napisane, że działa TYLKO Z SYSTEMEM WINDOWS, albo że NIE DZIAŁA POD
    LINUXEM? Pewnie nie. Producent zrobił te przyciski po to, żeby działały.
    Jeśli nie działają, to towar jest niezgodny z umową. Klient mógł przecież
    kupić inną klawiaturę bez multimedialnych przycisków - taniej. Walcz o
    swoje!

  • 5. Data: 2005-03-02 23:12:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    hmm wrote:

> [...]
    > (do ktorego to oficjalnie sterowniki posiada urzadzenie) przycisk ow
    > dziala. Tak wiec klawiatura niby jest sprawna. Jednakze, pod Linuxem

    Nie 'niby' tylko 'na pewno' - gdyby był uszkodzony, to nie działałby pod
    oboma systemami.

    Gdybyś trochę pomyślał, zamiast zawracać głowę sprzedawcy, to byś
    doszedł do wniosku, że brakuje czegoś w konfiguracji tego systemu, w
    którym ten klawisz nie działa.

    Może np. taki dodatkowy klawisz w ogóle tego drugiego systemu nie
    interesuje.

  • 6. Data: 2005-03-02 23:20:04
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Michał wrote:
> [...]
    > działały. Jeśli nie działają, to towar jest niezgodny z umową. Klient
    > mógł przecież kupić inną klawiaturę bez multimedialnych przycisków -

    A jesli klawaiture podepnie pod AmigaOS, BeOS, QNX czy SPOX (system
    autorski kumpla :) pod ktore to nie bedzie oficjalnych sterownikow i tez
    nie bedzie dzialac to tak samo sprzet jest wadliwy?

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 7. Data: 2005-03-03 00:16:35
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

> [...]
    > Jeśli nie działają, to towar jest niezgodny z umową. Klient mógł przecież
    > kupić inną klawiaturę bez multimedialnych przycisków - taniej. Walcz o

    aby sprzet dzialal musza byc sterowniki, skoro nie dziala to:
    - sprzet wadliwy
    - sterowniki zle napisane

    wykluczylismy pierwsza opcje poniewaz na windowsie dziala, sterowniki do
    dupy...
    pozdr

  • 8. Data: 2005-03-03 06:08:42
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 3 Mar 2005 01:16:35 +0100,
    news.tpi.pl <r...@S...pl> screamed:
> [...]
    > - sprzet wadliwy
    > - sterowniki zle napisane
    >
    > wykluczylismy pierwsza opcje poniewaz na windowsie dziala, sterowniki do

    Sterowniki jako takie to są na pewko w porządku - system zapewne dostaje
    pewien kod, problem w tym, że nie jest on niczemu przypisany.
    Dwie dodatkowe komendy i klawisz zacznie "działać".

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 07:07:33 user up 10539 days, 19:02, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Never violate the Prime Directory! /

  • 9. Data: 2005-03-03 08:40:47
    Od: hmm <h...@1...0.0.1>

    Dnia Thu, 03 Mar 2005 06:08:42 +0000, Artur M. Piwko napisał(a):

> [...]
    > dostaje pewien kod, problem w tym, że nie jest on niczemu przypisany.
    > Dwie dodatkowe komendy i klawisz zacznie "działać".

    Wlasnie nie zacznie, gdyz ten klawisz nie zwraca wlasnie ZADNEGO keycod'a,
    a powinien i w tym dopatruje sie niezgodnosci/nieprawidlowego dzialania.
    Powtarzam, typ klawiatury JEST obslugiwany przez programy pod Linuxa (a
    nawet przez same Xy - dla niewtajemniczonych srodowisko graficzne dla
    Linuxa) i te dzialaja, o czym moze swiadczyc to, ze sa osoby, ktorym
    dzialala ten model. Mnie tez dzialaja wszystkie poza tym jednym.
    Probowalem kilku wersji programow przeznaczonych do obslugi klawiatury.
    Doszperalem sie nawet tego, jaki to powinien byc keycode. Potrudzilem sie,
    poza konfiguracja hotkeys, lineakd, xbindkeys, nawet o to by zmodyfikowac
    mape klawiatury, za pomoca Xmodmapa, podpinajac pod ten keycode jakas
    aplikacje na sztywno. Oczywiscie nie dziala, bo nie moze, skoro xev, czy
    xbindkeys -k nie widza tego klawisza. Powtarzam, sprawdzalem i model
    dzialac powinien. Nie wiem w czym jest problem, ale dla mnie oznacza to
    trefny egzemplarz. Jest to wersja oem i byc moze scieli w niej jeszcze cos
    poza ladnym kolorowym opakowaniem i sterta ksiazeczek. Ale model, to model
    i takie wytlumaczenie jest troche naciagane dla mnie.

    Ze sprzedawca nie uzgadnialem przeznaczenia, moj blad i teraz to dobitnie
    widze. Sugerowalem sie, ze skoro ogolnie model jest obslugiwany, to
    dlaczego mialby nie dzialac? Litosci, jest osobna mapa klawiatury w Xach
    do tego modelu. Wykluczam niepoprawne napisanie sterownikow, gdyz model te
    dziala u innych.

    I na koniec do Pana Andrzeja Lawy. Zapewniam Pana, ze mysle i bez potrzeby
    nikomu nie zawracam glowy. Prawnikiem jednak nie jestem. Zawsze wydawalo
    mi sie, ze moge niesprawny dla mnie produkt wymienic, badz zadac zwrotu
    gotowki i u wiekszosci sprzedawcow, z ktorymi mam stycznosc, to
    przechodzi. Teraz juz wiem, ze nie do konca tak jest. Przynajmniej prawo
    nie roztrzyga jednoznacznie takich kwestii. Jako, ze nie uzywam
    Windowsa, zawsze przed zakupem jakiegos sprzetu upewniam sie, ze moj
    system go obsluguje i tak zrobilem i tym razem. Ta nauczka jednak nie
    pojdzie na marne, nastepnym razem, nawet mimo iz bede pewien, ze cos jest
    obslugiwane, to uzgodnie takie rzeczy ze sprzedawca.
    Co do konfiguracji systemu to zapewniam, ze jest to zrobione jak nalezy.
    To nie pierwsza klawiatura multimedialna, ktora przyszlo mi konfigurowac.
    Tym bardziej dziwne jest dla mnie to, ze taki model, ktory w dodatku ma
    tylko minimalny zestaw tych przyciskow stwarza problemy. Klawiszowi
    odpowiada odwolanie X86MyComputer i keycoda POWINIEN generowac (czyli moj
    system jak najbardziej jest tym przyciskiem zainteresowany, tylko, ze ten
    nie reaguje). To nie zaden NoName, tylko Logitech Internet Keyboard. Takie
    przyciski multimedialne, to juz niejako standard. Przynajmniej tak skromny
    ich zestaw, jak w wyzej wymienionym modelu.

    Na opakowaniu jest napisane, ze klawiatura dziala z wszystkimi wersjami
    Windows w tym XP. Nie ma wzmianki, ze tylko, ani ze pod Linuxem nie
    dziala. Oficjalnych steronikow pod moj system nie ma, to fakt. Jednak
    upewnialem sie czy model jest obslugiwany i jest. Jesli w wyzej
    wymienionym przypadku nie moge starac sie na podstawie zadnego ustepu
    prawnego o zwrot gotowki (w przypadku, gdy wymiana na inny mnie nie
    interesuje, z prostego powodu - brak tychze klawiatur na stanie i brak
    innych klawiatur multimedialnych, co do ktorych mialbym pewnosci, ze w
    calosci beda dzialac pod Linuxem), to jestem w stanie to zaakceptowac.
    Dziwi mnie jednak fakt jak nieszczelne jest prawo w takich przypadkach.

    PS: Tekst Kocureq'a mnie troche rozbawil - nie mowimy o AmigaOs czy innym
    systemie, tylko o Linuxie, pod ktorym model ten dzialac powinien, bo
    zwyczajnie developerzy Xow i innych programow o to zadbali. Logitech nie
    supportuje tego sprzetu i tu sie zgodze calkowicie.

    Sorki za to przeciaganie, kilka rzeczy sie powtorzylo, bo staralem sie
    zbiorczo odpowiedziec na odpowiedzi z watku. Powalcze chyba jednak o
    swoje, dla zasady. Moze w przyszlosci Pan bedzie informowac, ze nie
    odpowiada za to, ze sprzet nawet supprtowany przez alternatywny system,
    bedzie na nim dzialac.

    Wszystkim serdecznie dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
    hmm

  • 10. Data: 2005-03-03 08:53:47
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 3 mar o godzinie 09:40, na pl.soc.prawo, hmm napisał(a):

    > Wlasnie nie zacznie, gdyz ten klawisz nie zwraca wlasnie ZADNEGO keycod'a,
    > a powinien i w tym dopatruje sie niezgodnosci/nieprawidlowego dzialania.

    Przecież napisałeś że pod Windowsem działa klawisz, wiec musi zwracać
    keycod - no chyba że Windows działa telepatycznie i po stuku klawisza
    domyśla się jaki klawisz pacnąłeś ;)

    > Na opakowaniu jest napisane, ze klawiatura dziala z wszystkimi wersjami
    > Windows w tym XP. Nie ma wzmianki, ze tylko, ani ze pod Linuxem nie
    > dziala.

    Skoro *jest* zaznaczone że pod konkretnymi systemami klawiatura działa to
    raczej domniemywać należy że pod *niewymienionymi* działać nie będzie, bądź
    działać *może* w ograniczonym zakresie.

    > Oficjalnych steronikow pod moj system nie ma, to fakt.

    No to więc jak ma działać skoro *producent* nie uznał by klawiaturka
    działała pod innymi systemami

    > Jednak upewnialem sie czy model jest obslugiwany i jest.

    Przecież tego nie określił producent - więc o co Ci biega? Skąd upewnienie
    że ma działać?
    BTW: pamiętasz jak przed laty była sprawa z tzw. winmodemami? ;)

> [...]
    > zwyczajnie developerzy Xow i innych programow o to zadbali. Logitech nie
    > supportuje tego sprzetu i tu sie zgodze calkowicie.

    To może sz pisać tylko do ..... developerów !!
    Chłopie rusz głową - co tu jest winien producent klawiatury, nie mówiąc już
    o sprzedawcy?

    > Sorki za to przeciaganie, kilka rzeczy sie powtorzylo, bo staralem sie
    > zbiorczo odpowiedziec na odpowiedzi z watku. Powalcze chyba jednak o
    > swoje, dla zasady.

    Zasadą jest rozumienie czytanego tekstu - na opakowaniu pisało że działa
    pod Windowsem - i wszystko w temacie. To tylko i wyłącznie Twoja wina że
    źle zinterpretowałeś taki tekst/

    > Moze w przyszlosci Pan bedzie informowac, ze nie odpowiada za to, ze sprzet
    > nawet supprtowany przez alternatywny system, bedzie na nim dzialac.

    Jaki Pan? Sprzedawca? LOL - rusz główka chłopie.

    Możesz tylko pisać do owych developerów skoro oni twierdza że klawiaturka
    ma działać :PP

    --
    Herbi
    03-03-2005 09:53:39