    From: hmm <h...@1...0.0.1>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot w zwyklym sklepie - dlugie
    Date: Thu, 03 Mar 2005 09:40:47 +0100

    Dnia Thu, 03 Mar 2005 06:08:42 +0000, Artur M. Piwko napisał(a):

    > In the darkest hour on Thu, 3 Mar 2005 01:16:35 +0100, news.tpi.pl
    > <r...@S...pl> screamed:

    > Sterowniki jako takie to są na pewko w porządku - system zapewne
    > dostaje pewien kod, problem w tym, że nie jest on niczemu przypisany.
    > Dwie dodatkowe komendy i klawisz zacznie "działać".
    >
    > Artur

    Wlasnie nie zacznie, gdyz ten klawisz nie zwraca wlasnie ZADNEGO keycod'a,
    a powinien i w tym dopatruje sie niezgodnosci/nieprawidlowego dzialania.
    Powtarzam, typ klawiatury JEST obslugiwany przez programy pod Linuxa (a
    nawet przez same Xy - dla niewtajemniczonych srodowisko graficzne dla
    Linuxa) i te dzialaja, o czym moze swiadczyc to, ze sa osoby, ktorym
    dzialala ten model. Mnie tez dzialaja wszystkie poza tym jednym.
    Probowalem kilku wersji programow przeznaczonych do obslugi klawiatury.
    Doszperalem sie nawet tego, jaki to powinien byc keycode. Potrudzilem sie,
    poza konfiguracja hotkeys, lineakd, xbindkeys, nawet o to by zmodyfikowac
    mape klawiatury, za pomoca Xmodmapa, podpinajac pod ten keycode jakas
    aplikacje na sztywno. Oczywiscie nie dziala, bo nie moze, skoro xev, czy
    xbindkeys -k nie widza tego klawisza. Powtarzam, sprawdzalem i model
    dzialac powinien. Nie wiem w czym jest problem, ale dla mnie oznacza to
    trefny egzemplarz. Jest to wersja oem i byc moze scieli w niej jeszcze cos
    poza ladnym kolorowym opakowaniem i sterta ksiazeczek. Ale model, to model
    i takie wytlumaczenie jest troche naciagane dla mnie.

    Ze sprzedawca nie uzgadnialem przeznaczenia, moj blad i teraz to dobitnie
    widze. Sugerowalem sie, ze skoro ogolnie model jest obslugiwany, to
    dlaczego mialby nie dzialac? Litosci, jest osobna mapa klawiatury w Xach
    do tego modelu. Wykluczam niepoprawne napisanie sterownikow, gdyz model te
    dziala u innych.

    I na koniec do Pana Andrzeja Lawy. Zapewniam Pana, ze mysle i bez potrzeby
    nikomu nie zawracam glowy. Prawnikiem jednak nie jestem. Zawsze wydawalo
    mi sie, ze moge niesprawny dla mnie produkt wymienic, badz zadac zwrotu
    gotowki i u wiekszosci sprzedawcow, z ktorymi mam stycznosc, to
    przechodzi. Teraz juz wiem, ze nie do konca tak jest. Przynajmniej prawo
    nie roztrzyga jednoznacznie takich kwestii. Jako, ze nie uzywam
    Windowsa, zawsze przed zakupem jakiegos sprzetu upewniam sie, ze moj
    system go obsluguje i tak zrobilem i tym razem. Ta nauczka jednak nie
    pojdzie na marne, nastepnym razem, nawet mimo iz bede pewien, ze cos jest
    obslugiwane, to uzgodnie takie rzeczy ze sprzedawca.
    Co do konfiguracji systemu to zapewniam, ze jest to zrobione jak nalezy.
    To nie pierwsza klawiatura multimedialna, ktora przyszlo mi konfigurowac.
    Tym bardziej dziwne jest dla mnie to, ze taki model, ktory w dodatku ma
    tylko minimalny zestaw tych przyciskow stwarza problemy. Klawiszowi
    odpowiada odwolanie X86MyComputer i keycoda POWINIEN generowac (czyli moj
    system jak najbardziej jest tym przyciskiem zainteresowany, tylko, ze ten
    nie reaguje). To nie zaden NoName, tylko Logitech Internet Keyboard. Takie
    przyciski multimedialne, to juz niejako standard. Przynajmniej tak skromny
    ich zestaw, jak w wyzej wymienionym modelu.

    Na opakowaniu jest napisane, ze klawiatura dziala z wszystkimi wersjami
    Windows w tym XP. Nie ma wzmianki, ze tylko, ani ze pod Linuxem nie
    dziala. Oficjalnych steronikow pod moj system nie ma, to fakt. Jednak
    upewnialem sie czy model jest obslugiwany i jest. Jesli w wyzej
    wymienionym przypadku nie moge starac sie na podstawie zadnego ustepu
    prawnego o zwrot gotowki (w przypadku, gdy wymiana na inny mnie nie
    interesuje, z prostego powodu - brak tychze klawiatur na stanie i brak
    innych klawiatur multimedialnych, co do ktorych mialbym pewnosci, ze w
    calosci beda dzialac pod Linuxem), to jestem w stanie to zaakceptowac.
    Dziwi mnie jednak fakt jak nieszczelne jest prawo w takich przypadkach.

    PS: Tekst Kocureq'a mnie troche rozbawil - nie mowimy o AmigaOs czy innym
    systemie, tylko o Linuxie, pod ktorym model ten dzialac powinien, bo
    zwyczajnie developerzy Xow i innych programow o to zadbali. Logitech nie
    supportuje tego sprzetu i tu sie zgodze calkowicie.

    Sorki za to przeciaganie, kilka rzeczy sie powtorzylo, bo staralem sie
    zbiorczo odpowiedziec na odpowiedzi z watku. Powalcze chyba jednak o
    swoje, dla zasady. Moze w przyszlosci Pan bedzie informowac, ze nie
    odpowiada za to, ze sprzet nawet supprtowany przez alternatywny system,
    bedzie na nim dzialac.

    Wszystkim serdecznie dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
    hmm