  • 1. Data: 2003-06-17 20:18:17
    Temat: Zwrot towaru - niesprawiedliwość
    Od: Rad Radish <r...@p...gazeta.pl>

    Witam

    Niesprawiedliwym zapisem dotyczącym zwrotu zakupionych towarów jest brak
    możliwości zwrócenia w ciągu 7 dni, bez podania przyczyny, towaru
    zakupionego w tradycyjnym sklepie. Natomiast w przypadku zakupu w
    sklepie internetowym istnieje taka możliwość. Nie każdy produkt można w
    pełni przetestować w sklepie, ponieważ najczęściej nie pozwalają na to
    warunki np. brak odpowiedniego sprzętu. Dopiero jego wszystkie
    właściwości, zarówne wady jak i zalety, ujawniają się w czasie
    normalnego użytkowania.

    Tak właśnie, prawdopodobnie skazałem sam siebie na kolejną "wojnę" z
    producentem, kupując sprzęt w tradycyjnym sklepie, zamiast w sklepie
    internetowym tej samej firmy. A było to przy okazji wyjazdu do Poznania.

    Pozdrawiam
    Krystian Hausmann
    P.S. W moim adresie nie ma cyfr.

    Gdyby ludzkość stosowała siędo każdego prawa, nie pisałbym tego listu,
    ani nikt by go nie przeczytał.

  • 2. Data: 2003-06-18 00:51:50
    Temat: Re: Zwrot towaru - niesprawiedliwość
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bcnso3$e7u$1@inews.gazeta.pl>, Rad Radish wrote:
    > Niesprawiedliwym zapisem dotyczącym zwrotu zakupionych towarów jest brak
    > możliwości zwrócenia w ciągu 7 dni, bez podania przyczyny, towaru
    > zakupionego w tradycyjnym sklepie. Natomiast w przypadku zakupu w

    Nie wszyscy są takiego zdania.

> [...]
    > warunki np. brak odpowiedniego sprzętu. Dopiero jego wszystkie
    > właściwości, zarówne wady jak i zalety, ujawniają się w czasie

    Jeżeli są to wady sensu stricto to zawsze możesz reklamować. W pozostałych
    przypadkach sklep jest ustawowo zobowiązany do zapewnienia odpowiednich
    warunków do sprawdzenia sprzętu. Nie zapewnia - nie kupuj tam i powiadom
    Inspekcję Handlową.

    --
    Marcin