  • 1. Data: 2008-02-11 17:28:11
    Temat: Zwolnienie lekarskie z powodu choroby małżonka
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Sytuacja jest taka - żona która stale opiekuje się niemowlakiem, jest
    chora na grypę, co uniemożliwia opiekę nad dzieckiem (lekarz zakazał
    kontaktowania się).
    Czy pracującemu mężowi przysługuje w takiej sytuacji jakaś forma
    zwolnienia lekarskiego z pracy w celu opieki nad dzieckiem?

    Na jakich warunkach, ew. pod jakimi słowami kluczowymi tego szukać?

  • 2. Data: 2008-02-11 19:05:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w <news:foq0li$1c8$1@atlantis.news.tpi.pl>:

> [...]
    > zwolnienia lekarskiego z pracy w celu opieki nad dzieckiem?

    > Na jakich warunkach, ew. pod jakimi słowami kluczowymi tego szukać?

    Urlop macierzyński? ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-02-11 19:23:23
    Od: "retina" <f...@w...onet.pl>

    Zasiłek opiekuńczy:
    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=433

    W przypadku, gdy dziecko jest zdrowe, a chora jest matka opiekująca się nim
    wystarczy zanieść do pracy zaświadczenie lekarskie wystawione na ZWYKŁYM
    blankiecie przez lekarza, który badał żonę, potwierdzające, że jest chora i
    nie może opiekować się dzieckiem.
    Pozdrawiam,
    G.

  • 4. Data: 2008-02-11 19:39:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    retina pisze:
> [...]
    > blankiecie przez lekarza, który badał żonę, potwierdzające, że jest chora i

    Ok, wielkie dzięki.
    Już też dotarłem do tego zasiłku, ale nie znalazłem informacji jak to
    się załatwia (czy w ZUS-ie, czy u pracodawcy).

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc :)

    A jeszcze jedno pytanie - ten "zwykły" blankiet to jest jego urzędowa
    nazwa? Bo lekarz nie bardzo wie co i jak wypisywać, powiedział że
    napisze na dowolnym blankiecie wszystko zgodne z prawdą, ale to ja mu
    muszę powiedzieć na jakim.
    Jak mu powiem "zwykły blankiet" to on będzie wiedział o co chodzi czy to
    ma jakąś inną nazwę żeby nie było niejasności?

  • 5. Data: 2008-02-11 19:55:30
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

> [...]
    > nazwa? Bo lekarz nie bardzo wie co i jak wypisywać, powiedział że
    > napisze na dowolnym blankiecie wszystko zgodne z prawdą, ale to ja mu

    Mnie lekarz wypisał na opiekę nad żoną po cesarce 5 dni. Na zwykłym
    blankiecie tylko odpowiednio go wypełnił. Wpisuje się tam pesel osoby,
    nad którą pełnisz opiekę.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 6. Data: 2008-02-11 20:54:17
    Od: "retina" <f...@w...onet.pl>

    Może to być dowolna kartka papieru, ale zwykle pisze się na takim
    uniwersalnym blankiecie typu Zaświadczenie (o stanie zdrowia) z imieniem
    nazwiskiem, peselem, adresem, pieczątką przychodni i lekarza. Ważne jest
    tylko to, że wypełnić ma to zaświadczenie osoba badająca matkę, bo wie co
    poświadcza (a nie lakarz dziecka-bo ono jest zdrowe). Jeśli brałbyś
    zwolnienie na opiekę nad chorym dzieckiem, wtedy wystawia je lekarz dziecka
    na druku ZUS ZLA (w trzech kopiach, zielona dla Ciebie).
    G.

  • 7. Data: 2008-02-12 08:23:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    retina pisze:
> [...]
    > nazwiskiem, peselem, adresem, pieczątką przychodni i lekarza. Ważne jest
    > tylko to, że wypełnić ma to zaświadczenie osoba badająca matkę,

    A co z tym potem robi pracodawca?
    Bo jak rozumiem dostanę jedną kartkę, wyglądającą jak zwolnienie z WF-u
    w podstawówce, tylko że z pieczątką lekarza, na której napisze że żona
    jest chora i nie może się opiekować dzieckiem.

    I to niosę do pracodawcy, a pracodawca potem już rozlicza się z ZUS-em
    na podstawie tego świstka, czy jak?

  • 8. Data: 2008-02-12 10:07:12
    Od: "retina" <f...@w...onet.pl>

> [...]
    > że żona jest chora i nie może się opiekować dzieckiem.
    >
    > I to niosę do pracodawcy, a pracodawca potem już rozlicza się z ZUS-em

    Dokładnie tak. Ale to już jest zmartwienie księgowej pracodawcy, nie Twoje.
    G.

  • 9. Data: 2008-02-12 10:22:33
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 12 Feb 2008 09:23:24 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > I to niosę do pracodawcy, a pracodawca potem już rozlicza się z ZUS-em
    > na podstawie tego świstka, czy jak?

    Tak, zanosisz do pracodawcy i zapominasz o sprawie.
    Pamiętaj aby "świstek" posiadał wszystkie cechy jakie opisali przedmówcy.

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!