  • 1. Data: 2008-02-11 17:03:13
    Temat: Umorzenie postępowania przed rozpoczęciem rozprawy (kpk)?
    Od: "Tome" <t...@p...onet.pl>

    Spotkałem się z umorzeniem sprawy przed jej rozpoczęciem.
    Sąd zakończył sprawę z uwagi na oczywiście niesłuszne zarzuty. Takie
    zakończenie było na pewno na wniosek strony.

    Mam pytanie jaki to artykuł kpk? W sprawie o pomówienie chciałem go zastosować
    i złożyc taki wniosek jeszcze przed pierwszym posiedzeniem sądu (przed
    posiedzeniem pojednawczym (wyznaczone na dzień jutrzejszy)). Czy ma znaczenie,
    iz taki wniosek ewentualnie złożyłbym po posiedzeniu pojednawczym?

    Z góru dziękuję

  • 2. Data: 2008-02-12 07:01:13
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Spotkałem się z umorzeniem sprawy przed jej rozpoczęciem.
    > Sąd zakończył sprawę z uwagi na oczywiście niesłuszne zarzuty. Takie
    > zakończenie było na pewno na wniosek strony.

    > Mam pytanie jaki to artykuł kpk?

    no cóż, chyba chodzi Ci o art. 339 kpk - par 3 pkt 1 lub 2, tyle że Sąd nie
    robi tego na wniosek a z urzędu (oczywiście wniosek można sobie zawsze jakiś
    złożyć :)

    no może się pojednasz to sąd umorzy....

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2008-02-12 21:49:56
    Od: t...@g...com

    On 12 Lut, 09:01, "Kaiser Souza" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

> [...]
    > złożyć :)
    >
    >  W sprawie o pomówienie chciałem go zastosować

    Wiekie dzięki za sugestie. A więc tak, na sprawie druga strona
    proponowała ugodę, czyli oskarżyciel. Odpowiedziałem, że nie ma takiej
    opcji, co sędzinę trochę zdziwiło. Krótko mówiąc druga strona jakby
    nie chce rozstrzygac o meritum gdzie mam rację, chcieliby zatuszować
    sprawę i wynajęli do tego renomowaną kancelarię.
    Przygotowałem pismo pod tytułem wniosek o umorzenie postępowania z
    powodu oczywistego braku faktycznych podstaw oskarżenia, ...którego
    nie złożyłem. Skladanie wniosku, który będzie odrzucony wydało mi się
    średnim rozwiazaniem, bo jednak praktyka jest, że takie postępowanie
    rozstrzyga się merytorycznie. czyli wniosę to samo ale pod innym
    tytułem, czyli odpowiedzi na oskarżenie.

    Pzdr,

  • 4. Data: 2008-02-12 23:12:48
    Od: t...@g...com

    On 12 Lut, 23:49, t...@g...com wrote:

> [...]
    > rozstrzyga się merytorycznie. czyli wniosę to samo ale pod innym
    > tytułem, czyli odpowiedzi na oskarżenie.

    jeśli można prosić o radę, taki dylemat do wniosku o umorzenie
    postępowania pasuje np. takie zakończenie:
    "Mając powyższe na uwadze wnoszę o umorzenie postępowania z powodu
    oczywistego braku faktycznych podstaw oskarżenia."

    Ale jak zakończyć odpowiedź na akt oskarżenia, czy jakiekolwiek
    wnioskowanie ma sens? To jednak nie proces cywilny. Jak można
    standardowo zakończyć odpowiedź na akt oskarżenia (konkretnie o
    pomówienie)?

    Pzdr,