  • 81. Data: 2019-06-17 12:25:38
    Temat: Re: Zbiszczyli ważne dokumenty z wypadku z Beatą Szydło
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 00:26, n...@o...pl pisze:
> [...]
    premier Beaty Szydło. Nośnik był

    dlo-zostaly-uszkodzone-wazne-dowody-6391602490034305

    > A ty to z tych, którzy zamykając oczy widzą inną rzeczywistość? :D

    No w tą wykreowaną w "wafelkowym" TVN to tylko lemingi wierzą....buhahahaha.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 82. Data: 2019-06-17 13:08:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-15 o 20:55, Shrek pisze:

    > Gówniane płyty wytrzymują bez problemu 5 lat w gównianych warunkach -
    > znaczy w kopercie z papieru na półce w pokoju.
    >
    > Większość wytrzymuje bez większych problemów lat 15 - wiem, bo czasem
    > korzystam z takich archiwalnych płyt.

    dobre moga wytrzymac dluzej, mam jeszcze archiwa z lat 90, które bez
    problemu odczytuje...

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 83. Data: 2019-06-17 13:23:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Obraz komputera robiony po USB 3,0 robi się do 8 godzin., a to się
    > potrafi zsynchronizować do 640 MB/s. Pamiętaj, że kopia binarna zawiera
    > również obraz pustej części dysku, więc jak masz dysk 0,5 TB, to choć by
    > na nim sam system stał, to zabezpieczasz ponad 0,5 TB (tam jeszcze masz
    > dane kontrolne, ale to ich niewiele).

    heh, obrazy dyskow sie pakuje, wiec czesc pusta dysku zajmuje w archiwum
    niewiele miejsca.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 84. Data: 2019-06-17 13:57:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:

    > heh, obrazy dyskow sie pakuje, wiec czesc pusta dysku zajmuje w archiwum
    > niewiele miejsca.

    Oj nie nie i to nie aż do bólu. Dlaczego? :)

    Nb. w pewnych skrajnych przypadkach powinno się działac na oryginale, bo
    nie jest zwyczajnie możiwe zrobienie jakiejkolwiek kopii co bardziej
    standardowymi narzędziami.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2019-06-17 14:09:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Mając w pamięci ogłoszenie zapodane kiedyś a dotyczące stanowisk szeroko
    > pojętych "informatyków" w wojsku to śmiem wątpić (chyba że wypłacają im
    > pensję pod stołem). Po prostu o tych wpadkach nie wiemy;)

    Jest wywiad z Karolem Molendą (Centrum Operacji Cybernetycznych) na
    Niebezpieczniku. Facet zrobił na mnie dobre wrażnie, ale faktycznie
    sugeruje, że pensje odbiegają od tego co można wycisnąć w firmach
    prywatnych. Ale też ma rację (jakby to frazesem nie zajechało), że ludzie
    mają różne priorytety i wielu może rajcowac sam fakt działania na takim
    przyczółku. Dostają setki CV.

    > Od tego to mamy chyba ministerstwo cyfryzacji dedykowane.

    Nie ten poziom MZ niezbędnego bezpieczeństwa, choć tu ponownie, jest to
    jedyne chyba ministerstwo, gdzie wiele spraw wyglądało dobrze a
    Streżyńska, którą oczywiście już wywalili, była kimś kompetentnym.

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2019-06-17 14:44:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nb. w pewnych skrajnych przypadkach powinno się działac na oryginale, bo
    > nie jest zwyczajnie możiwe zrobienie jakiejkolwiek kopii co bardziej

    mowa byla o obrazie dysku z pusta częścią. Tworzy sie obraz dysku, który
    nastepnie pakujesz, puste miejsca dobrze sie pakuja. Jeśli potrzebujesz
    pracowac na oryginale to obraz sobie przywracasz bez strat. Jeśli
    zadawala Cię praca na obrazie, wiele systemow pozwala taki obraz
    zamontowac jako osobne urządzenie (nawet w wersji spakowanej, ale wtedy
    działa wolniej, więc na potrzeby takie można rozpakować).
    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 87. Data: 2019-06-17 15:04:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 16 Jun 2019 15:01:53 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > <ironia> Przez wiele lat po 1989 pracowali sami ofiarni wysokiej klasy
    > fachowcy ale przyszedł PiS i zatrudnił pierdoły, zaraz cudowny system
    > zszedł na psy! </ironia>

    Za poprzednich rządów przeciętny Polak nie mógł nawet marzyć o koniu z
    Janowa Podlaskiego, a teraz byle kto może kupić dwa, więc na dobrą zmianę
    mogą narzekać tylko malkontenci.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 88. Data: 2019-06-17 15:07:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 16 Jun 2019 16:25:48 +0200, Shrek napisał(a):

    > Zaraz - ale z tym słońcem to nie o UV chodzi? No więc UV to przez zwykły
    > papier słabo przenika.

    UV nie przechodzi nawet przez szkło, dlatego nie można się opalić przez
    szybę, ale może w ziobroturze suszą płyty na słońcu, zupełnie jak rolnicy
    siano.

  • 89. Data: 2019-06-17 15:19:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > zamontowac jako osobne urządzenie (nawet w wersji spakowanej, ale wtedy
    > działa wolniej, więc na potrzeby takie można rozpakować).

    Podpowiedź: to że masz puste miejsca z poziomu systemu plików nie
    oznacza, że są one puste na poziomie sektorów czy klasterów dysku. To są
    dokładnie te miejsca, które informatyk śledczy może poeksplorować.

    Aby taka kompresja była efektywna przy kopii binarnej to te "puste"
    miejsca musiałyby być "wypełnione" tą samą wartością co zwykle bez
    celowych zabiegów miejsca nie ma. A jak masz na myśli archiwizację
    celowo pomijające miejsca wolne w obrębie danego systemu plikow to nie
    jest to archiwizcja binarna.

    --
    Marcin

  • 90. Data: 2019-06-17 15:26:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Podpowiedź: to że masz puste miejsca z poziomu systemu plików nie
    > oznacza, że są one puste na poziomie sektorów czy klasterów dysku. To są
    > dokładnie te miejsca, które informatyk śledczy może poeksplorować.

    fakt, to zależy od systemu plików i czy jest to dysk, gdzie były już
    jakies pliki zapisywane i zostały usunięte.

> [...]
    > celowych zabiegów miejsca nie ma. A jak masz na myśli archiwizację
    > celowo pomijające miejsca wolne w obrębie danego systemu plikow to nie

    to wtedy faktycznie pakowanie będzie mniej efektywne i może nie dac
    efektu wow.

    --
    http://zrzeda.pl