  • 1. Data: 2019-06-14 01:38:03
    Temat: Zbiszczyli ważne dokumenty z wypadku z Beatą Szydło
    Od: Animka <a...@w...pl>

    Uszkodzona została płyta z zapisem z kamer monitoringu. Chodzi o
    przejazd kolumny premier Beaty Szydło. Nośnik był ważnym dowodem w
    procesie dotyczącym wypadku ówczesnej szefowej rządu z lutego 2017 r. w
    Oświęcimiu.
    Szkoda mi bardzo tego zaszczuitego chłopaka :-)

    https://wiadomosci.wp.pl/proces-po-wypadku-beaty-szy
    dlo-zostaly-uszkodzone-wazne-dowody-6391602490034305

    animka

  • 2. Data: 2019-06-14 06:15:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2019 o 01:38, Animka pisze:
    > Uszkodzona została płyta z zapisem z kamer monitoringu.

    Jak to było z kulsonami? Jak się nie nagrało, to znaczy, że kłamią - czy
    jakoś tak? Ktoś jeszcze ma wątpliwości co do upolitycznienia wymiaru
    sprawiedliwości?

    BTW - Robert - mówiłeś, że w razie zaginięcia akt da się je odtworzyć -
    tu mamy kopię nagrania, ale okazuje się że niekoszerna.

    Shrek

  • 3. Data: 2019-06-14 08:48:30
    Od: Marek <t...@f...pl>

> [...]
    >
    > https://wiadomosci.wp.pl/proces-po-wypadku-beaty-szy
    dlo-zostaly-uszkodzone-wazne-dowody-6391602490034305

    "O zniszczeniu dowodu rzeczowego poinformował portal tvn24.pl."

    Dalej nie czytam.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 4. Data: 2019-06-14 08:54:25
    Od: p...@g...com

    Niestety, kopia, którą dysponuje adwokat, nie może być użyta w procesie. W przypadków
    dowodów cyfrowych w sądzie liczą się tylko specjalne kopie binarne z oryginału
    nagrania. Ich zgrywaniem zajmują się biegli informatycy.

    znaczy sie kopie dla obrony robila sprzataczka ? klauny kompromituja sie swoja
    nieudolnoscia ... to absurd :-)

  • 5. Data: 2019-06-14 09:08:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, June 14, 2019 at 8:54:26 AM UTC+2, p...@g...com wrote:

    > znaczy sie kopie dla obrony robila sprzataczka ? klauny kompromituja sie swoja
    nieudolnoscia ... to absurd :-)

    ja sie na tym zupelnie nie znam, ale stawiam, ze nie za bardzo jest jak zweryfikowac,
    ze kopia zwrocona/pozyczona przez obrone bedzie ta sama, ktora dostali ;) np.
    niewygodne urywki mogly zniknac...

  • 6. Data: 2019-06-14 09:14:38
    Temat: Re: Zniszczyli (?) ważne dokumenty z wypadku z Beatą Szydło [oryginalny zapis cyfrowy z kamery]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > znaczy sie kopie dla obrony robila sprzataczka ? klauny kompromituja
    > sie swoja nieudolnoscia ... to absurd :-)

    Można podejść inaczej: Jak adwokat obrony dostał kopie której chce użyć
    do obrony a "zapis na nośniku oryginalnym" uległ zniszczeniu po
    przekazaniu kopii to (całkowite) odrzucenie tej kopii w procesie będzie
    wspaniałym powodem do apelacji "aż do Strasburga". [Oskarżony w sprawie
    karnej ponoszący negatywne konsekwencje (co najmniej) zaniedbań strony
    oskarżającej. ] IMHO "Krakowskim targiem" _w tym przypadku_ kopia może
    zostać uznana za ważną poszlakę w której świetle są oceniane
    inne/zachowane dowody.

    Jeśli przekazywaniem kopi zajmowali się _fachowcy_ od informatyki z
    elementarną "celowościową" świadomością prawną to IMHO na dokumentach
    potwierdzających przekazanie kopii powinny być wielkość danych i sumy
    kontrolne (np. SHA-256, SHA-512 itp/itd). To powinno "jakoś+"
    uprawdopodobnić++ że przekazana kopia nie została zmieniona przez obronę.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2019-06-14 09:22:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-14 o 08:54, p...@g...com pisze:
> [...]
    oryginału nagrania. Ich zgrywaniem zajmują się biegli informatycy.

    > znaczy sie kopie dla obrony robila sprzataczka ? klauny kompromituja sie swoja

    Kopie binarne? A są kopie niebinarne? Adwokat kopiuje płytę na ksero?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2019-06-14 09:22:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-14 o 09:08, WS pisze:

> [...]
    zweryfikowac, ze kopia zwrocona/pozyczona przez obrone bedzie ta sama, ktora dostali
    ;) np. niewygodne urywki mogly zniknac...

    Lepiej mieć taką, niż żadną.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2019-06-14 09:28:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Jun 2019 08:48:30 +0200, Marek napisał(a):

    > "O zniszczeniu dowodu rzeczowego poinformował portal tvn24.pl."
    >
    > Dalej nie czytam.

    Wielbiciel TVP?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2019-06-14 09:37:57

    Dość łatwo jest sprawdzić ciągłość nagrania, czy nie było edytowane.

    -----