  • 71. Data: 2019-06-17 02:04:28
    Temat: Re: Zniszczyli ważne dokumenty z wypadku z Beatą Szydło
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale właśnie za 1PLN są już dostępne wcale nie gówniane płyty. Zresztą
    > ogólnie wydaje mi się, że zasadą powinno być trzymanie wszystkiego w
    > dwóch egzemplarzach. Skoro jest powiedzenie, że ludzie dzielą się na

    Zasada powinno być trzymanie w min. 2ch. wysokiej jakości kopiach, a
    obdzielanie personelu gównianymi kopiami.

    > Zaraz - ale z tym słońcem to nie o UV chodzi? No więc UV to przez zwykły
    > papier słabo przenika. Generalnie jak nie lata luzem bez okładki i nie
    > jest najpodlejszej jakości, to nie ma mowy, żeby w ciągu dwóch lat się
    > "zepsuło" bez fizycznego uszkodzenia przez konktetną osobę.

    Raczej aż tak dodupne nawet te dodupne nie są, ale też samo ciepło może
    zrobic kuku o ile to by było >>50C. Ile mają kaloryfery?

    A teraz pora rozważyć dodupny zapis z dodupnej nagrywarki zrobiony z
    maksymalną prędkością na dodupnej płycie, która wcześniej przeleżała 3
    lata w szafie obok pieca CO i w średniej temperaturze 50C :)

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2019-06-17 02:24:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Instrukcje i zarządzenia w tym zakresie są kilka lat uwstecznione. W
    > wytycznych Policji do dziś stoi, że należy komputer wyłączyć z prądu.
    > Próby przekonywania, ze to, co w chmurze zostanie utracone trafiają w
    > ścianę.

    A macie tylu specjalistów, aby to porządnie zrobić w kazdym przypadku
    zabezpieczenia działającej maszyny? To wcale nie musi być sprawa
    trywialna.

    Z drugiej strony takie wyłączenie i późniejsza analiza dysku pewnie w
    tych 99.99% sytuacji wystarcza. Zawsze zostaje kupę śladów.

    --
    Marcin

  • 73. Data: 2019-06-17 02:43:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Że w praktyce ogłoszą przetarg i system wykona zewnętrzna firma, która
    > nie ma zielonego pojęcia ani o Policji, ani sądach, ani prokuraturze.
    > Będziemy mieć kolejną niezależną usłyszę i ręcznie przepisywać do niej
    > dane.

    Wydaje się, że to co się dzieje w okolicach zabezpieczenia
    cybernetycznego (MON) jest to jedna z nielicznych rzeczy, gdzie nic się
    w ostatnich latach nie spieprzyło, a wręcz przeciwnie, i gdzie pracuje
    sporo rozsądnych ludzi. Ich rola to równiez koordynacja takiego
    zabezpieczenia na poziomie krajowym w tym i cywilnej infrastruktury. To
    jest o tyle istotne, że samo archiwum nie wystarczy, trzeba je jeszcze
    odpowiednio z zewnątrz zabezpieczyć.

    --
    Marcin

  • 74. Data: 2019-06-17 06:24:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To może obywatelskie repozytorium? :-)

    Ktoś tu kiedyś wpadł na taki pomysł. Wszystkie nagrania z komisariatów
    lecą online na torrenty, żeby im nie poginęły, jak to mają w zwyczaju;)

    Shrek

  • 75. Data: 2019-06-17 06:27:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > cybernetycznego (MON) jest to jedna z nielicznych rzeczy, gdzie nic się
    > w ostatnich latach nie spieprzyło, a wręcz przeciwnie, i gdzie pracuje

    Mając w pamięci ogłoszenie zapodane kiedyś a dotyczące stanowisk szeroko
    pojętych "informatyków" w wojsku to śmiem wątpić (chyba że wypłacają im
    pensję pod stołem). Po prostu o tych wpadkach nie wiemy;)

    > Ich rola to równiez koordynacja takiego
    > zabezpieczenia na poziomie krajowym w tym i cywilnej infrastruktury.

    Od tego to mamy chyba ministerstwo cyfryzacji dedykowane.

    Shrek

  • 76. Data: 2019-06-17 06:33:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A teraz pora rozważyć dodupny zapis z dodupnej nagrywarki zrobiony z
    > maksymalną prędkością na dodupnej płycie, która wcześniej przeleżała 3
    > lata w szafie obok pieca CO i w średniej temperaturze 50C :)

    W takim razie należy zidentyfikować osoby odpowiedzialne za taki stan
    rzeczy i zapewnić im stanowiska, gdzie ich debilizm i lekceważący
    stosunek do pracy minimalizuje ryzyko wpadki. W przypadku braku taki
    stanowisk należy je po prostu wywalić za niedopełnienie obowiązków. Nie
    może być tak, żeby na odpowiedzialnych stanowiskach pracowali kretyni
    (albo pechowcy jak ktoś woli).

    Shrek

  • 77. Data: 2019-06-17 07:47:39
    Od: p...@g...com

    --W przypadku braku taki stanowisk należy je po prostu wywalić za niedopełnienie
    obowiązków. Nie może być tak, żeby na odpowiedzialnych stanowiskach pracowali kretyni
    (albo pechowcy jak ktoś woli).

    a ja tu widze awanse i premie bo udowodnili swa wiernosc partii i wodzowi :-)

  • 78. Data: 2019-06-17 11:51:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Mając w pamięci ogłoszenie zapodane kiedyś a dotyczące stanowisk szeroko
    > pojętych "informatyków" w wojsku to śmiem wątpić (chyba że wypłacają im
    > pensję pod stołem). Po prostu o tych wpadkach nie wiemy;)

    Jest wywiad z Karolem Molendom (Centrum Operacji Cybernetycznych) na
    Niebezpieczniku. Facet zrobił na mnie dobre wrażnie, ale faktycznie
    sugeruje, że pensje odbiegają od tego co można wycisnąć w firmach
    prywatnych. Ale też ma rację (jakby to frazesem nie zajechało), że ludzie
    mają różne priorytety i wielu może rajcowac sam fakt działania na takim
    przyczółku. Dostają setki CV.

    > Od tego to mamy chyba ministerstwo cyfryzacji dedykowane.

    Nie ten poziom MZ niezbędnego bezpieczeństwa, choć tu ponownie, jest to
    jedyne chyba ministerstwo, gdzie wiele spraw wyglądało dobrze a
    Streżyńska, którą oczywiście już wywalili, była kimś kompetentnym.

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2019-06-17 12:18:13
    Od: Marek <t...@f...pl>

    > Wielbiciel TVP?

    Cóż za ograniczone myślenie, że jak uważam TVN za kompletny syf informacyjny,
    to zaraz muszę być "wielbicielem TVP".

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 80. Data: 2019-06-17 12:20:26
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 16.06.2019 o 11:46, Sonn pisze:
> [...]
    premier Beaty Szydło. Nośnik był

    dlo-zostaly-uszkodzone-wazne-dowody-6391602490034305

    > Gratuluję bycia idiotą.

    Idiotów znajdziesz pod dostatkiem w swoim lewackim środowisku.
    --
    Pzdr.
    Marek