  • 1. Data: 2005-05-16 20:31:58
    Temat: Znikniecie pieniedzy z konta bankowego- co robic?
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

    Witam!
    Moja dziewczyna kupowala cos w sobote i placila za to karta visa elektron.
    Dzisiaj sprawdzila stan konta i wyglada na to, ze z konta zniknela podwojna
    wartosc zakupu. Kwota jest duza bo kilkaset zlotych. Co zrobic w tej
    sytuacji? Czy jest szansa na odzyskanie pieniedzy? Bylem przy tym, karte
    mielismy na widoku, PIN byl wpisany jeden raz. Na pokwitowaniu jest wlasciwa
    kwota. Wszystko bylo w porzadku, jedynie czekalismy bardzo dlugo na
    polaczenie, bo lacza byly zapchane. Co mamy zrobic w tej sytuacji? A konto
    jest w BZWBK.
    Pozdrawiam
    Thorn

  • 2. Data: 2005-05-16 20:35:02
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Thorn" <o...@p...cc> napisał w wiadomości
> [...]
    > kwota. Wszystko bylo w porzadku, jedynie czekalismy bardzo dlugo na
    > polaczenie, bo lacza byly zapchane. Co mamy zrobic w tej sytuacji? A konto

    Złożyć reklamację w banku.

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 3. Data: 2005-05-16 20:57:41
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Thorn napisał(a):
> [...]
    > kwota. Wszystko bylo w porzadku, jedynie czekalismy bardzo dlugo na
    > polaczenie, bo lacza byly zapchane. Co mamy zrobic w tej sytuacji? A konto

    Po pierwsze ustalcie, czy kwota została faktycznie zdjęta z konta, czy
    też jedynie zablokowana. Jeśli to pierwsze - to jak ktoś już radził -
    pisać reklamację, jeśli to drugie - poczekać kilka(-naście) dni.
    Ewentualnie poszukać w archiwum, czy można coś w kwestii wcześniejszego
    odblokowania tej kwoty zrobić, ale AFAIR nie.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2005-05-17 09:44:41
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Thorn* wrote in <news:d6b09e$atd$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > polaczenie, bo lacza byly zapchane. Co mamy zrobic w tej sytuacji? A konto
    > jest w BZWBK.

    reklamacja do banku, mogło sie tak stac np. jesli w terminalu byla
    nieprawidlowa data - nie wiem jak to mozliwe ale mi sie cos takiego
    przydazylo.

    --
    Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
    Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

  • 5. Data: 2005-05-17 20:38:12
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

    > Po pierwsze ustalcie, czy kwota została faktycznie zdjęta z konta, czy
    > też jedynie zablokowana.

    Zablokowana. Ale dzisiaj spotkala nas kolejna niemila niespodzianka-
    zablokowana zostala trzykrotnosc kwoty zakupu!!! Wedlug mnie to juz jest
    skandal. Moja dziewczyna ma jutro do zaplaty czynsz, rachunki, a pieniedzy
    nie ma, bo cholerny BZWBK zablokowal jej prawie wszystkie pieniadze! Moja
    dziewczyna zalamala sie i juz chyba nigdy nie zaplaci za zakupy karta! Jutro
    idziemy do banku. A swoja droga- czy to jest zgodne z prawem, aby tak
    robili? W sklepie tlumaczyli nam, ze terminal trzykrotnie nawiazywal
    polaczenie i dlatego jest to mozliwe. Zwariowac mozna przez te banki :-(
    Thorn

  • 6. Data: 2005-05-17 20:43:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Thorn wrote:

> [...]
    > robili? W sklepie tlumaczyli nam, ze terminal trzykrotnie nawiazywal
    > polaczenie i dlatego jest to mozliwe. Zwariowac mozna przez te banki :-(

    Co ma do tego prawo? Ełłae humanum est. A maszyny też robią tylko ludzie.

    Tak czy inaczej bank o właściwym podejściu do klienta odblokowałby
    środki natychmiast w chwili złożenia reklamacji - pro-forma strasząc
    obciążeniem kosztami w przypadku nieprawidłowej reklamacji.

  • 7. Data: 2005-05-17 20:55:21
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

    > Co ma do tego prawo? Ełłae humanum est. A maszyny też robią tylko ludzie.

    W koncu pieniadze sa klienta a nie banku. Jakim prawem bank blokuje srodki,
    ktore nie powinien blokowac? A jakby narazil klienta na straty? A nerwy
    wlasciciela konta? Czas ktory trzeba poswiecic na wyjasnienie sprawy? Tego
    nie mozna przeliczyc na pieniadze... A jutro trzeba placic rachunki. Czym?
    Maszyny mozna kontrolowac. Zakup byl zrobiony w sobote, a juz mamy prawie
    srode. Ta osoba, ktora kontroluje "maszyny" powinna juz dawno skorygowac ten
    blad. A nie, ze codziennie dowiadujemy sie, ze ubywa pieniedzy z rachunku!
    Thorn

  • 8. Data: 2005-05-17 21:59:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d6dm1a$buv$1@nemesis.news.tpi.pl>, Thorn wrote:
> [...]

    "robili? W sklepie tlumaczyli nam, ze terminal trzykrotnie nawiazywal
    polaczenie i dlatego jest to mozliwe. Zwariowac mozna przez te banki :-("

    Jak terminal połączył się 3x to skąd wiesz że to wina banku a nie np.
    obsługi sklepu czy firmy obsługującej terminal? Trudno aby bank nie
    blokował tych środków jeśli teoretycznie możliwy byłby taki zakup.
    Wyjaśnisz, odblokują.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2005-05-17 23:10:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Thorn wrote:

    > W koncu pieniadze sa klienta a nie banku.

    Owszem.

    > Jakim prawem bank blokuje srodki, ktore nie powinien blokowac?

    Bo póki co maszyny mówią bankowi, że miały miejsce trzy transakcje na
    taką samą sumę. Może się zdarzyć? Może.

    Dopiero reklamacja sygnalizuje bankowi, że coś się popsuło.

    > A jakby narazil klienta na straty? A nerwy
    > wlasciciela konta? Czas ktory trzeba poswiecic na wyjasnienie sprawy?

    W porządnym banku środki są odblokowywane w chwili reklamacji - najwyżej
    w przypadku pomyłki klienta klient jest kosztami błędnej reklamacji
    obciążany. W porządnym banku także złożenie reklamacji nie jest
    czasochłonne.

    [ciach]

    > Maszyny mozna kontrolowac. Zakup byl zrobiony w sobote, a juz mamy prawie
    > srode.

    A reklamacja została złożona kiedy? Czy może póki co nie została złożona
    i tylko się pienisz na bank, który póki co oficjalnie nie wie, że coś
    jest nie tak.

    > Ta osoba, ktora kontroluje "maszyny" powinna juz dawno skorygowac ten
    > blad. A nie, ze codziennie dowiadujemy sie, ze ubywa pieniedzy z rachunku!

    Które maszyny? Kto kontroluje? Masz zerowe pojęcie o mechanizmach
    biorących udział w transakcjach karcianych. W tym przypadku - sądząc po
    opisie - nawaliło połączenie telefoniczne. A bank za telefony nie odpowiada.

  • 10. Data: 2005-05-18 00:04:47
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > W porządnym banku środki są odblokowywane w chwili reklamacji - najwyżej
    > w przypadku pomyłki klienta klient jest kosztami błędnej reklamacji
    > obciążany.

    A przypadkiem UOKiK nie zwojował czegoś w kwestii opłat za nieuznane
    reklamacje?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński