    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazłem se motocykl
    Date: Thu, 17 Aug 2023 18:28:40 +0200
    <w...@4...net>
    <ubl9ab$24o$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <nqdcgacno6ef$.1vp7gfafp62j3$.dlg@40tude.net>

    W dniu 17.08.2023 o 17:27, J.F pisze:

    > Nikt nie szuka.
    > Bo i gdzie szukac, jesli "wyszedl z domu i nie wrócił"?

    Trzeba zacząć od miejsca gdzie go ostanio widziano, wywiadu
    środowiskowego itp. No ale parafrazujac roberta - po co łazizić po
    dzielni jak wiadomo że go na miejscu zaginięcia nie ma, bo przecież zaginął?

    > Co prawda teraz mozna probować ostatnie logowanie telefonu ...
    > nie wiem, czy robią.

    Obecnie jest mnóstwo narzędzi - telefony media społecznościowe, kamery
    na każdym dworcu i przy drogach, na stacjach benzynowych i pewnie
    jeszcze kilka innych o których nie wiemy. Ponoć policja się chwali że
    znajduje 98% - dane stare z 2014.

    Ale dalej - jeśli ginie 13k osób rocznie to nie znajduje się 240 osób.
    Jeśli 15% z nich to zabójstwa to 30 osób. Mało. Z drugiej strony to
    znaczy że co dwa tygodnie jest popełniana zbrodnia doskonała. Z trzeciej
    strony zabójstw ogółem było 500.

    > no nie wiem
    > https://gdansk.policja.gov.pl/pm1/informacje/wiadomo
    sci/42372,POLICJANCI-ODNALEZLI-ZAGINIONE-DZIECKO.htm
    > zadnych zwlok nie znalezli.
    >
    > https://podkarpacka.policja.gov.pl/rze/aktualnosci/5
    8040,Odnalezli-zaginione-dziecko.html
    > I znow zadnych zwłok.

    bo szukli dziecka a nie zwłok.
    Jak tylmanowej w warcie szukali to chyba dwa inne wygrzebali:P Mówię o
    medialnych sprawch gdzie ktoś zaginął i rodzina przebiła się do mediów i
    potem zwłok szukali.

    > No i dlatego nie szukają ani tych zwłok, ani twojego motoru nie
    > wiadomo gdzie.
    > Po nitce do kłębka - od numerow.

    No toż mówię, że jak po prostu nie porzuci a zakopie, to nie znajdą
    chyba że będą mieli ślad. No ale sam widzisz - nie warto jechać, nie ma
    kim, przecież nie będą jechać na miejsce skoro wiadomo że tam ich nie
    ma:( Dodatkowo pierwsze 24h prawie z definicji idzie na zmarnowanie a to
    najważniejszy czas.

    > jak zakopie, to raczej nie.
    > Ale trzeba sie troche nakopac, łopatę mieć, ktos moze zauważyć.

    I co z tego jak policja go nie zapyta. Ja przepchałem moto bez kierunków
    i tablicy i nikt nie zwrócił uwagi. Tak naprawdę to większą skuteczność
    będzie miał fejsbuk albo wykop:P

    > Nie wiem czy jakies zwierzęta nie mogą odkopać.

    Jak nie zakopiesz 20 cm pod ziemią to raczej nie.

    > Potem to juz raczej przypadek - woda wymyje, mróz wyniesie,

    Zależy gdzie zakopiesz.

    > Ale jaki trop poza telefonem chcesz znaleźć?

    Wywiad środowiskowy, kamrery, media społecznościowe. A jak robili jak
    nie było kamer i telefonów a w bardziej cywilizowanych krajach nawet
    meldunków?

    > Iwona Wieczorek trop na monitoringu zostawila, chyba nawet
    > skorzystali, a zadnych zwlok nie znalezli.
    >
    > Czasem pies tropiący pomoże.

    O widzisz. Temowizja jeszcze.

    > W miescie trudno zakopac, a na drogach poza miastem pieszych coraz
    > mniej.

    Ale większość wypadków śmiertelnych potrąceń to chyba poza miastem.

    > Może być, ale mało takich ryzykownych zabaw, tak, zeby jeszcze nikt
    > nie zauwazył.
    > Wiec myslę, ze predzej to bedzie np utonięcie po pijaku.

    Tych akurat zwykle znajdują.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!