  • 361. Data: 2023-09-05 21:25:00
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pożyjemy, zobaczymy. Sądzę, ze sprawa na tyle medialna, że się dowiemy.

    To jak - zakładamy się?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 362. Data: 2023-09-05 21:25:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 21:10, J.F pisze:
    > Zdecydowanie nie.
    >
    > Ale jak sie maluje przejscie na drodze w polu, to sie stawia
    > ograniczenie do 70.

    To może w Twoim rejonie. Możesz na Google pokazać takie choć jedno? U
    nas wszystkie mają ograniczenie do 50 km/h i jak zapytałem o tę bzdurę
    (chyba mało kto zwalnia na krajówkach, bo one są na ~50 metrach), to mi
    wyjaśniono, że to z jakiegoś rozporządzenia wynika. Nie szukałem -
    przyznam.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 363. Data: 2023-09-05 21:27:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I poszukiwania sobie urządzili, by mu mandat wręczyć?

    A chuj ich wie. IMHO na początku myśleli że to jakiś oskarek się
    rozjebał, a jak się okazało że oskarek ma chujowe wsparcie, to przecież
    nie napiszą - sorry - jebneliśmy się - chcieliśmy udupić pieszego żeby
    chronić reputację oskarka i zrobic dobrze jego rodzicom, ale się okazało
    że w sumie to nie warto, bo to jakaś nic nie warta lampucera.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 364. Data: 2023-09-05 21:27:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co to znaczy "bardzo blisko"?

    Bardzo blisko to zanaczy bardzo blisko. Na pewno nie 100 metrów:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 365. Data: 2023-09-05 21:28:57
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Na tym niszowym forum, co to go czyta kilka osób? Ja po prostu zwracam
    > uwagę na te okoliczności i tyle. Chyba nie podejrzewasz, ze przeczyta te
    > wywody sędzia i na tej podstawie wyda wyrok. Każdy może sam obejrzeć

    Też mnie to dziwi, dlaczego takie rzeczy wygadujesz na tym niszowym
    forum. Żeby jeszcze sędzia to czytał ... ;)

    > film i policzyć, to co ja. Natomiast z faktu, że podejmowane są próby
    > sprowadzenia tego pieszego z Wielkiej Brytanii wnoszę, że nie po to, by
    > wspólnie obejrzeć ten film i ukarać go mandatem.

    To ciekawe co piszesz. Faktycznie są podejmowane jakieś próby
    sprowadzenia go? Poguglałem trochę i jak na razie trafiłem tylko na
    spekulacje pismaków. Jedyne pewne info, to że policja ustaliła jego
    dane. Jeśli "próby sprowadzenia" to tylko spekulacje pismaków, to znowu
    wywodzisz wnioski z faktów które nie miały/mają miejsca.

    > Dane mamy, jakie mamy. Mamy film i to możemy ocenić. I zdjęcia z Google.
    > Na tej podstawie możemy sobie dyskutować. Oni tam pewnie jakieś
    > oględziny zrobili. Mają ślady hamowania, dokładny tor przejazdu itp. Sam
    > filmik można rozbić na klatki i to dokładnie analizować.

    Tu masz ten filmik, co pisałem że ograniczenie do 40 jest. Drętwy,
    kiepska narracja, emocje jak na grzybach, dla Ciebie jeszcze ten minus,
    że twierdzą że pieszy się nie przyczynił. Natomiast na plus - jest
    pokazana wizja w terenie dzień po wypadku.
    https://www.youtube.com/watch?v=8F5tNp4hmFg

    PD

  • 366. Data: 2023-09-05 21:31:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 21:23, J.F pisze:

    > Ja mialem okazje pocwiczyc na sniegu przy ~100km/h.
    > 2/3 sie udawało :-)

    Ja gdzieś 80 - jak sam zaciągałem ręczny to mi się prawe zawsze udawało
    - jak pax, to już niekoniecznie - wiedziałem że zaciągnie ale nie
    wiedziałem kiedy dokładnie - choć okienko duże nie było. To nie som
    proste rzeczy!:P

    > Wtedy to imo jechal jednym pasem, tylko słabo widac.
    > No dobra - zniosło go trochę na słupki.

    A potem skontrował w lewo a potem bardziej w prawo a potem wyjebał w
    lewo - typowe do bólu śledzenie węża. Być może rzeczywiście do tego esp
    odłączył bo z esp to pedały jeżdzom!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 367. Data: 2023-09-05 21:36:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Skoro Ty widzisz, to oczywiście nie ma po co. Ja nie widzę przykładowo.

    Którego krzaka konkretnie nie widzisz?

    > Wygląda na to, ze tak.

    A swoje wygląda na to na czym opierasz?

    > Faktem bezspornym jest, że
    > zaczyna podejmować "rozpaczliwe" wysiłki zmierzające do ominięcia
    > pieszego na długo przed tym, zanim ten wejdzie po raz drugi w jego pole
    > widzenia, co akurat świadczy o tym, ze pomimo jego stanu nieźle panował
    > nad pojazdem. i tyle mogę stwierdzić.

    Czuja podejmował. To co widać to typowe przesadne i zbyt późne kontry -
    zrobiłby to samo bez żadnego pieszego, którego zresztą jeśli dostrzegł
    to pewnie na samym końcu tych slalomów.

    > Przecież wszyscy mogą ten film prześledzić. po co wypisujesz te bzdury?

    Ja? Przecież to ty wypisujesz bzdury że kierownik widział na drugiej
    jezdni piezego i zaczął go omijać bo wiadomym jest że typowy piezy w
    ciągu sekundy przechodzi 20 metrów na sąsiedną jezdnię.

    > Bywało.

    I skąd pomysł, że samochody zachowują się podobnie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 368. Data: 2023-09-05 21:39:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Sep 2023 20:08:49 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tego nie rozkminię, bo by po prostu trzeba jechać i popatrzyć. Patrzenie
    > na fotkę sprzed dwóch lat sensu głębszego nie ma. Ale tu widok z okolicy
    > przystanku: https://zapodaj.net/plik-kHlVctiHj3 . Mogli dostrzec
    > wchodzącego za krzaki pieszego.

    > Nie będę się upierał. Trzeba by było po prostu tam iść i zobaczyć, ale
    > moim zdaniem możliwe.

    Bardzo teoretycznie.
    slupki, latarnie, drzewka jeszcze przesłaniają widok.

    > Zdecydowanie nie. Awaryjne hamowanie ze 100 km/h, to blisko 200 metrów.

    Cos ci sie pomyliło. 50m i to w w złych układach.

    > A Ty piszesz o łagodnym - to by się pewnie z 400 metrów musiało znaleźć.

    Od początku rozwidlenia lewego pasa do swiateł jest jakies 115m,
    a to dwa razy wiecej niz 50.

    > Popatrz na film. Policz. Oni go mogli z tego miejsca, co wyżej zrobiłem
    > zrzut dostrzec.

    Od pierwszego widoku swiatel pojazdu do minieca pieszego mija ok 3s.
    sam pas zieleni pieszy pokonuje 5s, a widok jest raczej na połowę
    jezdni a nie na krawedz wysepki.

    J.

  • 369. Data: 2023-09-05 21:42:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 21:39, J.F pisze:

    > Od pierwszego widoku swiatel pojazdu do minieca pieszego mija ok 3s.
    > sam pas zieleni pieszy pokonuje 5s, a widok jest raczej na połowę
    > jezdni a nie na krawedz wysepki.

    Teoria roberta ma słaby punkt - pieszy również powinien się poruszać z
    prędkością przekraczającą dozwolony limit:P No ale nic nie powstrzyma
    kulsona przed postawieniem zarzutów jak się uprze:P A już na pewno nie
    jakaś fizyka!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 370. Data: 2023-09-05 21:48:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Sep 2023 19:56:23 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Już tu wiele razy szacowałem to. Wychodzi 100 km/h. Oczywiście z możliwą
    > przy takich obliczeniach dokładnością. Jeśli twierdzisz, że to było 140
    > km/h, to dostarcz choć poszlaki.

    Czystej drogi hamowania przy 100km/h jest 40-50m.
    Zeby ją wydłużyc do 100m, to trzeba 140km/h.

    Dochodzi czas reakcji, zauwazenie zagrozenia ...

    > Natomiast z tym wchodzeniem, to nie ma definicji "bezpośrednio". Dla
    > mnie bezpośrednio, to na dystansie nie pozwalającym na zatrzymanie
    > pojazdu.

    I tu sie zgadzamy.
    Tylko ... dopuszczalna predkosc tam, to 50km/h.

    W praktyce - przy 50km/h, to ten niebezpieczny dystans jest rzedu
    20-30m. A w takiej odleglosci, to pieszy widzi, ze jadący 100km/h
    pojazd zaraz go rozjedzie.
    No chyba ze ślepy, dziecko, albo prawnik-amator ("ja miałem
    pierszenstwo")

    > W tym konkretnym wypadku pieszy nie powinien tam wchodzić w
    > ogóle, ani bezpośrednio, ani niebezpośrednio przed pojazdem, ale to już
    > osobna kwestia.

    A moze inwalida i miał prawo :-)
    Albo policjant na słuzbie :-)

    J.

    P.S. Cos pisałeś o przejsciu podziemnym? To chyba nie tam?