    From: "Maluch" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znaki poziome kontra znaki pionowe.
    Date: Tue, 17 Apr 2007 05:37:42 +0200

    news:f00mgd$a0s$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Za kradzież znaku też można "beknąć", więc to żaden argument. Mamy w
    > miastach cały szereg klasycznych "zebr", czyli przejść dla pieszych, które
    > spokojnie bez znaku pionowego są ważne. Jest cały szereg innych poziomych
    > znaków spokojnie obywających się bez pionowych lub nawet nie mających
    > wręcz odpowiednika. Wymieniłem Ci tylko jeden, ale nie jedyny przykład.
    > Pozostałe spokojnie znajdziesz w rozporządzeniu.

    Wrócę do przykadu, który podawałeś ze znakiem STOP i linią dowodzi dobitnie
    przecież wyższość znaku pionowego. I tu masz całe rozwiązanie przy tym znaku
    i wszystkich innych znakach zakazu i ostrzegawczych. Jeżeli wykonasz
    dyspozycję znaku pionowego STOP zatrzymując się przed, równo lub trochę za
    znakiem pionowym STOP, to nie masz obowiązku zatrzymać się na lini poziomej
    STOP. No i czy to nie wskazuje dobitnie na wyższość znaku pionowego. Jak
    wykonasz zalecenie znaku pionoweo zgodnie z rozporządzeniem o znakach, to
    możesz nie łamiąc prawa olać znak poziomy. Zaraz powiesz, że co to jeden
    przykład. Tak aby zakończyć. Poczytaj wyniki kontrolne KGP dot.
    nieprawidłowości oznakowania dróg. Na drugim miejscu są te chwalone przez
    Ciebie przejścia dla pieszych o których piszesz, że spokojnie są ważne. Tak
    samo są ważne jak ktoś tu pisał, że na pasie namalowane ograniczenie do 20,
    a nie ma znaku pionowego i czy pojadę 90 przy radiowozie. Odpowiedź brzmi,
    przy radiowozie pojadę 90 a przejścia z samą zebrą są źle oznakowane.
    Szerokiej drogi.

    > Zaczynasz niebezpiecznie balansować na tej granicy.

    Widzisz mnie swego czasu uczono i innych też, że najważniejszymi znakami są
    ostrzegawcze, potem zakazu itd. Chociaż nie było przepisu we wspominanym
    wcześniej Kodeksie Drogowym.

    > Podobno żadnym wstydem nie jest się mylić. Wstyd, to jest się upierać i
    > nie przyznawać do błędu. Zwłaszcza, jak sprawa staje się oczywista.

    Dla kogo oczywista to oczywista. Odsyłam wyżej. No mogę pójść na kompromis w
    ramach odwagi cywilnej i przyznać, że niektóre znaki poziome są mniej ważne
    od takich samych pionowych /wykazałem wyżej/ i są takie znaki poziome które
    mają moc sprawczą równą ze znakiem pionowym.
    --
    Maluch