    From: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znaki poziome kontra znaki pionowe.
    Date: Mon, 16 Apr 2007 23:33:38 +0200

    Dnia 16-04-2007 o 21:32:47 Maluch <n...@m...pl> napisał(a):

    > Bez pionowego linia nie może być namalowana. Malarz musi najpierw
    > widzieć znak a potem maluje linię. A znak pionowy postawi bez patrzenia
    > na linię a nawet, gdy wogóle nigdy nie będzie lini to znak pionowy jest
    > ważny. A linia bez znaku nie. Mało tego za taki malunek można beknąć.
    > Nie widzisz wyższości pionu od poziomu. Paragraf sobie znajdź, bo jest :)

    Juz to widze: poustawiane znaki pionowe "uwaga, linia ciagla" :) W koncu
    bez niego nie mozna namalowac jej na drodze. Ba, znak jest niewazny -
    powinien stanowic uzupelnienie nieistniejacego pionowego :)

    > Wyobrażam sobie strzałkę w lewo na pasie i znak pionowy zakaz
    > zawracania, który to pokazuje swoją wyższość nie ze względu na to, że
    > wyżej stoi.

    A z mojego punktu widzenia to poziomy pokazuje w tym przypadku swoja
    wyzszosc. On, laskawie, w tym jedynym przypadku pozwala zadzialac znakowi
    pionowemu.

    Teraz ja sobie powyobrazam: jest znak pionowy "droga szybkiego ruchu", na
    jezdni namalowane "ograniczenie do 20km/h". Z jaka predkosci bedziesz
    jechal? Zaryzykujesz smigniecie kolo radiowozu z 90 km/h? I ktory znak
    jest teraz gora?

    > Kończymy. Na koniec tylko pytanie. Dlaczego w rozporządzeniu do znaków
    > przepisy zaczynają się od znaków ostrz. przez zakazu itd. Jakoś to
    > niealfabetycznie, a może losowali. Nie musisz odpowiadać.

    Innymi slow: nie istnieje regulacja prawna dajaca wyzszosc znakowi
    pionowemu ponad poziomym.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.