    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znaczenie słowa "LUB"
    Date: Wed, 30 Mar 2005 00:15:03 +0200

    Maciej Perzanowski napisał(a):

    > Chodzi mi o fragment zdania "roszczenie z tytułu jednostronnego
    > rozwiązania umowy
    > przez abonent lub przez dostawcę usługi z winy abonenta",jak się ma
    > słowo "lub" do
    > "winy abonenta"?

    Kręcisz waćpan

    Czy można to czytać między innymi jako jednostronne
> [...]
    > kary za wcześniejsze
    > zerwanie umowy ,bo co prawda następuje jednostronne rozwiązanie umowy
    > przez abonenta ale
    > jednak nie z jego winy ,ale z winy dostawcy ,który nie zachował
    > pierwotnej ceny.Jak to
    > interpretować czy jako oddzielne rozwiązanie umowy przez
    > abonenta,rowiązanie przez dostawcę
    > z winy abonenta,czy przez abonenta z winy abonenta(zakladam że przez
    > przeciwność abonent
    > może rozwiązać z winy dostawcy i wtedy to zastrzezenie jest nieaktualne)

    Nalezy to czytać jako:

    roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy

    1.przez abonenta

    lub

    2. przez dostawcę usługi z winy abonenta

    W umowie/regulaminie możesz mieć przesłanki, na jakich operator może
    rozwiązać umowę z winy abonenta, np.niepłacenie abonamentu przez X
    miesięcy.

    Co do wysokości roszczenia, weź umowę i przeczytaj jakich to ulg
    udzielono Ci w neostradzie. Nie mam żadnej umowy promocyjnej, ale można
    sądzić, że np. w promocji wiosennej ulgę kalkulujemy wg zapisu
    regulaminu promocji pkt. 4

    http://www.neostrada.pl/doc/regulamin_wiosenna_promo
    cja.pdf

    czyli cena modemu + jednomiesięczny abonament minus 2,44 zł

    Oczywiście tylko wtedy, kiedy TE SAME zapisy są w umowie...

    c.b.d.o.

    M.