eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZnaczenie słowa "LUB" › Znaczenie słowa "LUB"
  • Data: 2005-03-29 21:58:57
    Temat: Znaczenie słowa "LUB"
    Od: "Maciej Perzanowski" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    witam
    Mimo ogólnego tytułu sprawa będzie szczegółowa.Chodzi o możliwość
    rozwiązania umowy
    na "neostradę" z powodu braku akceptacji wyższych cen po podniesieniu
    stawki vat.
    Umowa o świadczeniu usługi i prawo telekomunikacyjne jednoznacznie daje
    takie prawo,z jednoczesnym
    zastrzeżeniem dla tzw. umów promocyjnych czyli de facto niemal wszystkich
    jeśli chodzi o neostradę,chodzi
    mi tu o to zastrzeżenie i znaczenie słowa "lub" bo to znaczenie wydaje się
    decydujące dla rostrzygnięcia,
    czy można zerwać bez kary umowę.
    Artykuł 61 ustęp 6 prawa telekomunikacyjnego daje prawo rozwiązania i
    odsyła do zastrzeżeń:
    6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5 pkt 1, abonent powinien zostać
    poinformowany także o prawie wypowiedzenia umowy z powodu braku
    akceptacji
    podwyższenia cen, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa
    dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje
    roszczenie odszkodowawcze, z zastrzeżeniem art. 57 ust. 6
    Zastrzeżenie z art.57 ust brzmi:
    6. W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w
    tym
    o zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną
    abonentowi, roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez
    abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu
    ustalonego w umowie, nie może przekroczyć określonej w umowie
    równowartości
    ulgi przyznanej abonentowi.
    Chodzi mi o fragment zdania "roszczenie z tytułu jednostronnego
    rozwiązania umowy
    przez abonent lub przez dostawcę usługi z winy abonenta",jak się ma słowo
    "lub" do
    "winy abonenta"?Czy można to czytać między innymi jako jednostronne
    rozwiązanie umowy
    przez abonenta z winy abonenta?Jeśli tak to Tp.sa nie powinna ściągać kary
    za wcześniejsze
    zerwanie umowy ,bo co prawda następuje jednostronne rozwiązanie umowy
    przez abonenta ale
    jednak nie z jego winy ,ale z winy dostawcy ,który nie zachował pierwotnej
    ceny.Jak to
    interpretować czy jako oddzielne rozwiązanie umowy przez
    abonenta,rowiązanie przez dostawcę
    z winy abonenta,czy przez abonenta z winy abonenta(zakladam że przez
    przeciwność abonent
    może rozwiązać z winy dostawcy i wtedy to zastrzezenie jest nieaktualne)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1