  • 1. Data: 2004-01-21 20:12:02
    Temat: Zmiana służebności
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Witam.
    Mam pytanie dotyczące służebności.
    Mianowicie wiele lat temu moja babcia przy podziale majątku zapisała
    służebności dojścia i dojazdu przez moją działkę do działki sąsiadującej
    będącej kiedyś Ciotki. Teraz jest to działka osoby obcej. Osoba ta opierając
    się na Akcie Notarialnym o służebności nie zgadza się na postawienie płotu
    dzielącego moją działkę z jej. Sytuacja ta całkowicie wyklucza możliwość
    sprzedania działki a właśnie takie miałem plany.
    Moje pytanie brzmi: Czy jest możliwość zmiany służebności tak aby przenieść
    służebność w inne miejsce ponieważ mam możliwość. Dodam tylko, że osoba ta
    dobrowolnie się na to nie zgodzi. A jeżeli jest taka możliwość to na
    podstawie jakiego § i jakie są szanse, że przeniesienie się uda.

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    http://www.cn.net.pl
    art. 54 Konstytucji RP
    "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania swoich pogladow
    oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji"
    Co nie znaczy ze mozesz zostac spamerem !
    Jak chcesz do mnie napisac to usun z adresu "nospam"

  • 2. Data: 2004-01-21 20:18:15
    Temat: Re: Zmiana służebności
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl> napisał:

> [...]
    > tylko, że osoba ta dobrowolnie się na to nie zgodzi. A jeżeli jest
    > taka możliwość to na podstawie jakiego § i jakie są szanse, że

    dojazd musisz Ty zapewnic, a czy ta czy inna droga, to juz chyba nie ma
    znaczenia. wlasciciel pewnie bedzie sie burzyl, ze musi plot
    przestawiac/przemontowywac, ale... IMO (nie jestem prawnikiem, tylko tak
    przypuszczam), ze mozesz wyznaczyc inny dojazd, ale pewnie bedziesz musial
    zabulic za przestawienie bramy, czy cus... a moze nie ;-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 3. Data: 2004-01-21 20:28:32
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: Psychik <p...@Z...pl> napisal:

> [...]
    > tak przypuszczam), ze mozesz wyznaczyc inny dojazd, ale pewnie
    > bedziesz musial zabulic za przestawienie bramy, czy cus... a moze nie

    Właśnie mam wątpliwości i nie chodzi tutaj o bramę czy cokolwiek innego.
    Kwestia jest taka że jest Akt Notarialny jasno określający miejsce
    służebności. Wiem, że Akt to jak umowa i można ją zmienić. Oczywiście gdyby
    sąsiad miał tylko szczere chęci ale takich nie ma. Wiec pozostaje tylko sąd.
    Ale czy mam szanse i jak mam to rozegrać oto jest pytanie. ;(

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    http://www.cn.net.pl

  • 4. Data: 2004-01-21 20:34:05
    Od: alex747<a...@o...pl>

    Dodam

    O służebnościach mówią przepisy kodeksu cywilnego - art. 285 i
    następne. Możliwość zniesienia lub zmiany służebności zależy od
    wzajemnego położenia obu działek w stosunku do drogi publicznej.
    Bez mapy trudno więc odpowiedzieć na Twoje pytania :-)

    Pozdrawiam,
    a'lex

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-01-21 20:57:27
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: alex747 <a...@o...pl> napisal:

> [...]
    > wzajemnego położenia obu działek w stosunku do drogi publicznej.
    > Bez mapy trudno więc odpowiedzieć na Twoje pytania :-)

    Czytałem art. i nie bardzo wiem co może być powodem "szczególnej
    uciążliwości". To mnie martwi. Bo zapewne dla sądu chęć sprzedaży mojej
    działki której w takiej formie nie mogę sprzedać nie jest uciążliwe a
    jedynie jest brakiem zainteresowania.
    Co do przeniesienia to obecna służebność jak również proponowana przeze mnie
    jest z dostępem do drogi publicznej. Przy czym nowa służebność ma dostęp do
    drogi nie asfaltowej.
    Generalnie chciałbym uzyskać jakieś podpowiedzi będące mocnym argumentem dla
    sądu w kwestii uciążliwości. ;)

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    http://www.cn.net.pl

  • 6. Data: 2004-01-21 21:44:31
    Od: alex747<a...@o...pl>

> [...]
    dostęp do
    > drogi nie asfaltowej.
    > Generalnie chciałbym uzyskać jakieś podpowiedzi będące mocnym

    Jeżeli jesteś zdecydowany, żeby samodzielnie zajmować się tą
    sprawą, to nie pozstaje Ci nic innego jak udać się do biblioteki i
    zagłębić sie w lekturze Komentarza do kodeksu cywilnego oraz
    orzecznictwa Sądu Najwyższego :-)