  • 1. Data: 2009-12-21 21:15:11
    Temat: Zimowe utrzymanie ulic, a zniszczenia obuwia
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    Witam! Mam czysto teoretyczne rozmyślania wraz z odwilżą.

    Czy zwykły obywatel może domagać się od miasta/gminy odszkodowania za
    zniszczone obuwie w wyniku tzw. "zimowego utrzymywania ulic i chodników"?

    A swoją drogą czy w innych, znanych Wam krajach, też stosuje się takie
    olbrzymie ilości soli na ulicach zamiast po prostu ubijać i posypywać
    żwirkiem? Nie dość, że sypią niesamowite ilości soli, to jeszcze jak
    przyjdzie odwilż w żaden sposób ta breja nie jest usuwana z ulic. 10 cm
    lepiącej się mieszanki śniegu, soli, olejów samochodowych... to niszczy nie
    tylko buty, ale i spodnie. Nie wspominam już o spodach samochodów...

    Pozdrawiam,
    Pan Łoś

  • 2. Data: 2009-12-21 21:44:28
    Temat: Re: Zimowe utrzymanie ulic, a zniszczenia obuwia
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 21-12-2009 22:15, Pan Łoś pisze:
    > Witam! Mam czysto teoretyczne rozmyślania wraz z odwilżą.
    >
    > Czy zwykły obywatel może domagać się od miasta/gminy odszkodowania za
    > zniszczone obuwie w wyniku tzw. "zimowego utrzymywania ulic i chodników"?

    Odpowiedź czysto teoretyczna: tak.

> [...]
    > lepiącej się mieszanki śniegu, soli, olejów samochodowych... to niszczy nie
    > tylko buty, ale i spodnie. Nie wspominam już o spodach samochodów...

    U nas ma być tanio i skutecznie. Jeszcze nie dorośliśmy do tego, by
    taniość zastąpić innymi walorami.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-12-21 23:59:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pan Łoś wrote:
> [...]
    >
    > Czy zwyk?y obywatel mo?e domagaae sie od miasta/gminy odszkodowania za
    > zniszczone obuwie w wyniku tzw. "zimowego utrzymywania ulic i chodników"?
    >
    > A swoj? drog? czy w innych, znanych Wam krajach, te? stosuje sie takie
    > olbrzymie ilo?ci soli na ulicach zamiast po prostu ubijaae i posypywaae
    > ?wirkiem? Nie do?ae, ?e sypi? niesamowite ilo?ci soli, to jeszcze jak
    > przyjdzie odwil? w ?aden sposób ta breja nie jest usuwana z ulic. 10 cm
    > lepi?cej sie mieszanki ?niegu, soli, olejów samochodowych... to niszczy nie
    > tylko buty, ale i spodnie. Nie wspominam ju? o spodach samochodów...

    jak sobie łeb rozbijesz to będziesz się domagał odszkodowanie za
    nieodśnieżone chodniki?

  • 4. Data: 2009-12-22 00:06:49
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2009-12-22 00:59, witek pisze:
    > jak sobie łeb rozbijesz to będziesz się domagał odszkodowanie za
    > nieodśnieżone chodniki?

    kiedy ostatni raz poślizgnąłeś się na śniegu?
    ja nie pamiętam takiej sytuacji, za to jak chodzę po odśnieżonych
    chodnikach na których pozostała bardzo mała warstwa śniegu + lód to co
    chwilę można się przewrócić.

  • 5. Data: 2009-12-22 00:13:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paul wrote:

    > kiedy ostatni raz poślizgnąłeś się na śniegu?
    > ja nie pamiętam takiej sytuacji, za to jak chodzę po odśnieżonych
    > chodnikach na których pozostała bardzo mała warstwa śniegu + lód to co
    > chwilę można się przewrócić.

    to się przejdź po chodnikach gdzie została udeptana bardzo duża warstwa
    śniegu + lód to się przekonasz.

  • 6. Data: 2009-12-22 04:39:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    witek napisał(a):

    > jak sobie łeb rozbijesz to będziesz się domagał odszkodowanie za
    > nieodśnieżone chodniki?

    Hmm... W poscie na ktory odpowiadasz nie chodzilo o nie odsniezanie
    tylko o to aby do tego uzyc odpowiednich, neutralnych preparatow
    chemicznych a nie agresywnej soli. Swoja droga niektorzy na tej soli
    wychodza jak Zablocki na mydle bo sypia sol bo tania gdzie popadnie a
    potem ponosza potezne koszty rekultywacji trawnikow zniszczonych przez
    te sol...

    j.

  • 7. Data: 2009-12-22 08:02:08
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

> [...]
    > wychodza jak Zablocki na mydle bo sypia sol bo tania gdzie popadnie a
    > potem ponosza potezne koszty rekultywacji trawnikow zniszczonych przez

    Macie jakiś pomysł co z tym zrobić?

    Pan Łoś

  • 8. Data: 2009-12-22 09:58:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pan Łoś" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Macie jakiś pomysł co z tym zrobić?

    Proste.
    Nie wychodzic z domu.
    Mozna zreszta rade te stosowac przez caly rok.
    W okresie wiosenno-letnim tez sa przerozne zagrozenia.

    Pozdawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-12-22 13:11:13
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    On 22 Gru, 04:39, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
> [...]
    > wychodza jak Zablocki na mydle bo sypia sol bo tania gdzie popadnie a
    > potem ponosza potezne koszty rekultywacji trawnikow zniszczonych przez

    dodaj do tego poniszczone drzewa i samochody.
    to juz o wiele lepiej jest sypac piasek + zwirek- nawet jesli bedzie
    chwilowa odwilz, i pozniej przymrozek- to i tak beda one mialy jakies
    wlasciwosci antyposlizgowe (oczywiscie, nie tak dobre jak przed
    odwilza).

  • 10. Data: 2009-12-22 13:11:48
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    tłuszcz do skór, pozniej wosk- i zadna sol nie jest grozna :)