  • 1. Data: 2009-12-21 19:58:25
    Temat: Dodanie zdjęć samochodu przez Straż Pożarną bez zgody właściciela
    Od: mat mys <m...@g...com>

    Witam serdecznie.

    Mam problem: miałem wypadek samochodowy, przyjechały 3 straże
    oczywiście 2 niepotrzebnie (po co przyjeżdzają 3 straże skoro 1
    samochód udeżył w drzewo ?) ale nie o tym teraz mowa. Jedna z komend
    dodała zdjęcia uszkodzonego samochodu na swojej stronie internetowej
    oraz wycenę strat (uważam że "lekko" zawyżoną) . Nie wyraziłem zgody
    na publikację zdjęć, stąd moje pytanie: czy Komenda Miejska Straży
    Pożarnej może dodać bez mojej zgody zdjęcia mojego samochodu ? Jeśli
    nie pod jaki podchodzi to paragraf?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-21 20:01:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "mat mys" <m...@g...com> wrote
    >może dodać bez mojej zgody zdjęcia mojego >samochodu ?

    zasadniczo moze

  • 3. Data: 2009-12-21 20:05:35
    Od: mat mys <m...@g...com>

    A co w przypadku gdy proszę o usunięce zdjęć? Mają prawo odmówić ?
    Zdjęcia i opis zostały tak przedstawione gdyby to była katastrowa w
    której zginęło kilka osób, jestem osobą rozpoznawalną i posiadam
    specyficzny samochód co może niepotrzebnie przestraszyć niektórych.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-12-21 20:22:49
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mat mys" <m...@g...com> napisał

    > A co w przypadku gdy proszę o usunięce zdjęć? Mają prawo odmówić ?

    A świadkom zdarzenia nakażesz wymazanie z pamięci tego co widzieli?

    > Zdjęcia i opis zostały tak przedstawione gdyby to była katastrowa
    > w której zginęło kilka osób, jestem osobą rozpoznawalną i posiadam
    > specyficzny samochód co może niepotrzebnie przestraszyć niektórych.

    Jak jesteś znany to bardziej uważaj.

  • 5. Data: 2009-12-21 20:28:43
    Od: "fashioncorner" <s...@s...fashioncorner.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > "mat mys" <m...@g...com> wrote
    >
    > zasadniczo moze

    A dlaczego zasadniczo?

  • 6. Data: 2009-12-21 20:33:38
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 21 Gru, 21:28, "fashioncorner"
    <s...@s...fashioncorner.pl> wrote:
    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:hgok57$n3b$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > A dlaczego zasadniczo?

    Bo jesli ma rejestracje "S1*JANEK" to moze podpadac pod ochrone
    danych. A jesli ma "S1*5545" to juz niekoniecznie.

  • 7. Data: 2009-12-21 20:36:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-21 21:33, SzalonyKapelusznik pisze:

    > Bo jesli ma rejestracje "S1*JANEK" to moze podpadac pod ochrone
    > danych. A jesli ma "S1*5545" to juz niekoniecznie.

    Dla mnie żadna różnica - i to i to to tylko numer rejestracyjny.

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-12-21 20:38:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał

    > A dlaczego zasadniczo?

    Bo jesli ma rejestracje "S1*JANEK" to moze podpadac pod ochrone
    danych.

    ===
    Też coś! To dalej jest numer rejestracyjny a nie imię czy co tam.

  • 9. Data: 2009-12-21 20:39:25
    Od: mat mys <m...@g...com>

    W praktyce wygląda to tak: wysłałem maila z zapytaniem kto udzielił
    zgody na opublikowanie zdjęć mojego samochodu oraz kto i jak dokonał
    domniemanej wyceny. Nie dostałem odpowiedzi. Ze strony zniknęły
    zdjęcia i notka o wycenie szkody. Prawdopodobnie musieli mieć zgodę na
    publikację.

    Dziękuje za pomoc.

  • 10. Data: 2009-12-21 20:50:53
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2009 12:39:25 -0800 (PST), mat mys napisał(a):

> [...]
    > domniemanej wyceny. Nie dostałem odpowiedzi. Ze strony zniknęły
    > zdjęcia i notka o wycenie szkody. Prawdopodobnie musieli mieć zgodę na

    Nie - albo stosują zasadę "mądry głupiemu ustępuje" albo po prostu nie są
    pewni swoich praw. Mogli spokojnie te zdjęcia i opis zostawić.

    No chyba że naprawdę masz jakiś wyjątkowy samochód - na przykład
    pomalowany w jakiś artystyczny wzór i podpadł by pod prawo autorskie.

    Przesadzać też mogli - wybronili by się twierdząc że to część kampanii
    promującej bezpieczeństwo - nie musi być w 100% prawdziwa. Mogli by nawet
    pokazać rozbite sanie Świętego Mikołaja ;-) To nie prasa więc nie
    obowiązuje ich rzetelność dziennikarska (wynikająca z prawa prasowego).

    Pozdrawiam,
    Henry