  • 1. Data: 2005-03-11 17:17:14
    Temat: Zdjęcie z fotoradaru i termin 30 dni na mandat...
    Od: gollum <n...@u...pl>

    zakladajac sytuacje, ze zdjecie zrobiono mi 500km od miejsca
    zamieszkania... np dnia 01.09.2004, na komende w moim miejscie fotka
    przychodzi w polowie października (czyli po 45 dniach), i dopiero wtedy
    dostaje wezwanie na komendzie, a tam miły smutny Pan mowi, ze nie ma
    innego wyjscia, jak tylko skierowac sprawe do sadu grodzkiego... wtedy
    dochodza koszty postepowania itd.. ktore ja place, mimo ze nie moja wina
    jest, ze fotka szla do wlasciwej komendy 45 dni.. czy jest jakas szansa
    odwolania...?
    dodam, ze rozprawa oczywiscie jest 500km od miejsca zamieszkania - w
    miejscu popelnienia wykroczenia... czyli jechac mi sie nie oplaca...
    pisemnie nie zdaze wyslac wyjasnien... czy po "wyroku" mozna wniesc
    zazalenie na ta oplate? jak to jest rozpatrywane?
    PS. zalozmy ze do samego zdjecia i kwoty mandatu nie mam zastrzezen
    PS.2. sytuacja jest calkowicie fikcyjna - nic takiego mnie - jeszcze;) -
    nie spotkalo

  • 2. Data: 2005-03-11 17:33:20
    Temat: Re: Zdjęcie z fotoradaru i termin 30 dni na mandat...
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gollum" <

    > PS. zalozmy ze do samego zdjecia i kwoty mandatu nie mam zastrzezen
    > PS.2. sytuacja jest calkowicie fikcyjna - nic takiego mnie - jeszcze;) -
    > nie spotkalo

    się nie zapieraj, zresztą nie ma to znaczenia

    jest taka instutycja jak dobrowolne poddanie się karze
    idziesz na swoją policję która cię właśnie wezwała
    zgadzasz się na wszystko
    zwykle dostajesz najmniejszy wymiar kary ( 100 zł)
    i czekasz aż się samo w sądzie przyklepie
    trwa to jeszcze ze 3 -4 miesiące.

    macso

  • 3. Data: 2005-03-11 17:41:32
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > zgadzasz się na wszystko
    > zwykle dostajesz najmniejszy wymiar kary ( 100 zł)
    > i czekasz aż się samo w sądzie przyklepie

    Wszystko się zgadza. Załóżmy że policja mi wlepi 300PLN i o to będzie
    wnioskować w sądzie. Ale okazuje się, że dochodzą koszty sądowe - około
    80 PLN. W efekcie mam zapłacić 380PLN. I nie ma znaczenia, że na policji
    wszystko potwierdziłem - oni MUSZĄ sporządzić wniosek do sądu, bo minęło
    30 dni od wykroczenia.. A przecież to nie moja wina, że oni się nie
    wyrobili, więc dlaczego ja mam pokrywać te koszty sądowe? O to mi chodzi...

  • 4. Data: 2005-03-11 18:17:28
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 11/03/2005 18:41, gollum wrote :

> [...]
    > 30 dni od wykroczenia.. A przecież to nie moja wina, że oni się nie
    > wyrobili, więc dlaczego ja mam pokrywać te koszty sądowe? O to mi chodzi...

    Niestety jest tak, że według kodeksu postępowania w sprawach o
    wykroczenia postępowanie przed sądem jest postępowaniem zwyczajnym, zaś
    wystawienie mandatu, czyli jak kodeks to określa "nałożenie grzywny w
    postępowaniu mandatowym" jest częścią jednego z postępowań szczególnych.

    Inaczej, normą jest, według kodeksu, postępowanie przed sądem, nie zaś
    wystawianie mandatu, czyli odebranie mandatu i przez to nie ponoszenie
    kosztów sądowych jest przywilejem obwinionego nie zaś jego prawem.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 5. Data: 2005-03-11 19:42:03
    Od: "Yoja" <y...@p...onet.pl>

    gollum wrote:
    > zakladajac sytuacje, ze zdjecie zrobiono mi 500km od miejsca
    > zamieszkania...

    Własnie to przerabiamy na własnej skórze. Fotoradar "złapał" nas w czasie
    wyjazdu na wakacje w lipcu 2004, własnie okoł 500 km od domu. Po okolo 25
    dniach od zdarzenia zadzwonili do nas z komendy z tą przykrą informacją.
    Jako, że mieszkaliśmy wtedy w innym mieście niz wskazywały na to tablice
    rejestracyjne całą dokumentację przesłano nam do komendy policji w naszym
    mieście. Wezwali nas na tę komendę po 3 miesiacach, żebyśmy sobie pooglądali
    zdjęcie z radaru. Sprawa została oczywiście skierowana do sądu grockiego i
    rozpatrywana bez naszej obecności, bo na wszystko sie grzecznie zgodzilismy.
    Dzisiaj własnie dostalismy wyrok w tej sprawie (ponad poł roku od
    wykroczenia). Nasze przewinienie to prędkośc 96km/h przy ograniczeniu 60
    km/h. Wyrok: 300 zł + 80 koszty dodatkowe. :( Przy okazji nie wiem gdzie te
    kwotę mam wplacic bo nie podali zadnego numeru konta. Moze jeszcze cos
    przyslą.

    Pozdr
    Agata

  • 6. Data: 2005-03-11 21:18:21
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > Inaczej, normą jest, według kodeksu, postępowanie przed sądem, nie zaś
    > wystawianie mandatu, czyli odebranie mandatu i przez to nie ponoszenie
    > kosztów sądowych jest przywilejem obwinionego nie zaś jego prawem.

    Kolega za to samo wykroczenie dostał 300 a ja 380. Jak z konstytucyjną
    równością wobec prawa??

    pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2005-03-12 00:49:32
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Leszek napisał(a):

    > Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > Kolega za to samo wykroczenie dostał 300 a ja 380. Jak z konstytucyjną
    > równością wobec prawa??

    Najwidoczniej nie jesteście sobie równi :-)

    --
    Falkenstein
    Ordo luminis

  • 8. Data: 2005-03-12 09:02:13
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

> [...]
    > kwotę mam wplacic bo nie podali zadnego numeru konta. Moze jeszcze cos

    o takich sprawach jak pieniądze nie zapominają, spokojnie - przyślą, a później w
    terminie 30 dni należy uiścić.

    pozdr.

  • 9. Data: 2005-03-12 09:05:59
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Otto Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Najwidoczniej nie jesteście sobie równi :-)

    I dlatego ograniczenie możliwości nakładania do 30 dni uważam za głupie a w
    dodatku w odczuciu społecznym-niesprawiedliwe. Jak T uważasz?

    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2005-03-12 09:59:33
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > PS. zalozmy ze do samego zdjecia i kwoty mandatu nie mam zastrzezen
    > PS.2. sytuacja jest calkowicie fikcyjna - nic takiego mnie - jeszcze;) -

    sprawa jest prozaiczna. dostaniesz wyrok nakazowy do domu i nie musisz
    nigdzie jechac ( prawie jak mandat, a moze nawet lepiej, bo sadu nie wiaze
    taryfikator i moze dostaniesz mniej...choc oczywiscie do tego oplata ( 20 %
    chyba tej grzywny ..w 100 sie zamknie ).

    konrad