  • 1. Data: 2005-03-11 15:36:08
    Temat: Re: Bład w naliczeniu wypłaty - kto winny?
    Od: "Aneta" <a...@t...pl>

    news:d0o83v$8ae$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "nina" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jaki status ma to rozliczenie godzin. Jeśli to jest dokument przez kogoś
    > tam
    > podpisany, to księgowa nanosząc własnoręcznie poprawki, o ile nie jest
    > twórcą tego dokumentu, popełnia przestępstwo sfałszowania poprzez
    > przerobienie dokumentu. Jeśli sama jest jego twórcą, to w takim razie
    > sporządza go nierzetelnie. A że w wyniku tego Ty poniosłaś stratę
    > (zawieszenie renty), no to moim zdaniem wyczerpuje swoim czynem znamiona
    > przestępstwa opisanego w art. 303 kk. Kluczowe znaczenie ma fakt, czy
> [...]
    Rozliczenie godzinowe wyglada w ten sposob,ze kazdorazowo wchodzac i
    wychodzac z pracy, a takze wychodzac na przerwe, odbijamy na zegarze
    "fiszke".Kazdy z pracownikow ma wlasna fiszke z przypozadkowanym numerem.
    Takie HSK,jest to wydruk komputerowy ze wszystkich "wbic i wybic" na ww.
    zegarze przez danego pracownika z calego miesiaca. Jej korekty polegaja na
    tym,ze wczesniej w programie dokonuje zmian, czyli kasuje lub dopisuje jakas
    godzine wbicia i dopiero pozniej to drukuje i daje nam do podpisu. Takie
    zmiany sa latwe do udowodnienia,poniewaz my,oprocz tego HSK, mamy jeszcze
    grafiki pracy i na podstawie grafika mozna skorygowac i sprawdzic zgodnosc.
    Nie wiem,czy mam do tego uprawnienia,aby nanosic takie zmiany, w kazdym badz
    razie robi to z kazdym pracownikiem, tylko,ze wiekszosci osobom "ucina "
    godzina,mnie dodaje.
    I , szczerze, w tym momencie juz mi nie zalezy na pracy, jestem przygotowana
    na to iz moge ja stracic, nie zalezy mi na tym. Wazniejsze jest dla mnie
    pociagniecie do odpowiedzialnosci ksiegowa. W momencie zwolnienia z pracy,
    przysluguje mi spowrotem renta 430 PLN. Tu pracuje za 500PLN.
    Pozdrawiam
    Nina