  • 1. Data: 2005-04-29 19:51:30
    Temat: Zdjecie pojazdu (tablic rejestracyjnych)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czy wolno mi opublikowac (bez zgody wlasciciela) zdjecie jakiegos pojazdu?

    Czy wystarczy zamazac tablice rejestracyjne? Czy moze nie jest to konieczne?

    Chodzi mi o serwisy typu http://www.nieparkuj.pl/

  • 2. Data: 2005-04-29 22:28:04
    Temat: Re: Zdjecie pojazdu (tablic rejestracyjnych)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy wolno mi opublikowac (bez zgody wlasciciela) zdjecie jakiegos
    pojazdu?

    > Czy wystarczy zamazac tablice rejestracyjne? Czy moze nie jest to
    konieczne?

    O ile zdjęcie zrobiłeś na ulicy lub innym powszechnie dostępnym miejscu,
    to na pewno wolno Ci to publikować. Tablicę rejestracyjną bym zamazał po
    prostu dla przyzwoitości i tyle, choć nie znajduję żadnego nakazu
    karnego, z którego taki obowiązek by wynikał.

  • 3. Data: 2005-04-30 09:31:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > prostu dla przyzwoitości i tyle, choć nie znajduję żadnego nakazu
    > karnego, z którego taki obowiązek by wynikał.

    Chodzi tu o zdjecie kogos kto wykazal sie na drodze duza
    niefrasobliwoscia (lekko mowiac).
    Takie zdjecia moglyby miec zadanie rozsmieszajaco-osmieszajaco-edukacyjne :)

    Nie mysle tu o czym konkretnym, ale na przyklad w TV zazwyczaj tablice
    sa zamazane gdy pokazuje sie czyjes samochody - jesli te samochody sa "w
    roli glownej" ujecia.

    Zastanawia mnie to czysto teoretycznie - bo w zasadzie numery pozwalaja
    jednoznacznie okreslic osobe ktora siedzi w tym samochodzie.
    W zasadzie mozna by zaryzykowac stwiedzenie ze pokazanie tablicy niesie
    prawie tak samo duzo informacji jak podanie imienia i nazwiska.

  • 4. Data: 2005-04-30 10:37:33
    Od: "natassja" <n...@i...pl>

> [...]
    > prostu dla przyzwoitości i tyle, choć nie znajduję żadnego nakazu
    > karnego, z którego taki obowiązek by wynikał.

    dla przyzwoitosci? to burak parkujacy wbrew przepisom lamie nie tylko prawo, ale
    pokazuje, ze nie wie co to kindersztuba i wlasnie zwykla przyzwoitosc.
    publikujac jego zdjecie na stronie pietnujacej takie parkowanie (czy inne
    naganne zachowania kierowcow) nie mialabym obiekcji moralnych przed publikacja
    jego numerow rejestracyjnych.

    natassja

  • 5. Data: 2005-04-30 10:48:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    pozwalaja
    > jednoznacznie okreslic osobe ktora siedzi w tym samochodzie.

    No, przejrzyj te wątki o fotoradarze na tym forum, a przekoansz sie jak
    jednoznaczeni tablice określają osobę.

    > W zasadzie mozna by zaryzykowac stwiedzenie ze pokazanie tablicy
    niesie
    > prawie tak samo duzo informacji jak podanie imienia i nazwiska.

    Polemizował bym silnie.

  • 6. Data: 2005-04-30 18:11:43
    Od: "Lincoln" <l...@p...pl>

    > W zasadzie mozna by zaryzykowac stwiedzenie ze pokazanie tablicy niesie
    > prawie tak samo duzo informacji jak podanie imienia i nazwiska.

    Tu raczej chodzi o to, ze np zlodzieje widzac taki samochod, maja numery
    rejestracyjne. Maja w garazu taki sam model i kolor, robi rejestracje tankuje do
    pelna, odjezdza bez placenia. A wtedy do kogo sie przyczepia? Jest samochod z
    takimi numerami, wiec o co chodzi:) A pozniej tlumacz sie...

    --
    Pozdrowionka & szerokosci Lincoln
    CH#19 Lincoln - Jelenia Góra | gg#1135336

  • 7. Data: 2005-04-30 18:34:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lincoln" <l...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    samochod z
    > takimi numerami, wiec o co chodzi:) A pozniej tlumacz sie...

    Równie dobrze złodzieje mogą sami chodzić i robić fotki samochodów.

  • 8. Data: 2005-04-30 19:01:17
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Lincoln" <l...@p...pl> naskrobał/a w

    > Tu raczej chodzi o to, ze np zlodzieje widzac taki samochod, maja
    > numery rejestracyjne. Maja w garazu taki sam model i kolor, robi
    > rejestracje tankuje do pelna, odjezdza bez placenia.

    Po co mieliby, w ten sposób utrudniać sobie życie?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I have been experimenting with Artificial Stupidity software and I guess it found my
    Internet connection.

  • 9. Data: 2005-04-30 19:36:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):

    [ciach]

    > No, przejrzyj te wątki o fotoradarze na tym forum, a przekoansz sie jak
    > jednoznaczeni tablice określają osobę.

    Nie o taka identyfikacje mi chodzi.

    Chodzi mi o to, ze jak ktos podpisze zdjecie glupio zaparkowanego
    samochodu "Jan Iniemamocny - Kielce" to dla mnie tez nie jest zadna
    informacja.
    Ale dla sasiadow pana Iniemamocnego juz jest.

    Tak samo numer "GD 12345" nic mi nie powie, ale jezeli moj sasiad ma
    taki numer to dokladnie bede wiedzial o co chodzilo.

    No i teraz moze sie okazac ze pan "GD 12345" zostal sfotografowany w
    miejscu i o czasie, gdzie nie powinno go byc i doznal z tego powodu
    jakis nieprzyjemnosci (juz nie wnikajmy jakich, bo przyklad mozna
    mnozyc), w kazdym razie nie robil nic nielegalnego, ale po prostu
    narazil sie komus jakos przez fakt ze fotka zostala opublikowana.

    No i pozywa teraz autora zdjecia lub serwic ktory zdjecie opublikowal do
    sadu z powodztwa cywilnego. I co teraz?

  • 10. Data: 2005-04-30 21:45:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No i pozywa teraz autora zdjecia lub serwic ktory zdjecie opublikowal
    do
    > sadu z powodztwa cywilnego. I co teraz?

    Moim zdaniem nic. Równie dobrze rzeczony Iniemamocny może się załapać w
    nieodpowiednim dla siebie miejscu na transmitującą skrzyżowanie
    telewizję (też będzie numer widać), albo zgoła sąsiadkę-plotkarę.
    Iniemamocny mógł by podnosić zarzut, gdybyśmy zrobili fotomontaż i
    umieścili jego samochód załóżmy pod salonem masarzu podczas, gdy nigdy
    tam nie parkował. Ale nie może skutecznie protestować przeciwko
    wykonaniu w miejscu publicznym fotki jego samochodu i rozpowszechnianiem
    tego zdjęcia. Prawo autorskie chroni jedynie wizerunek osoby. Inne
    przepisy odnośne do głowy mi nie przychodzą.