  • 11. Data: 2004-12-17 09:25:10
    Temat: Re: Zbieranie drewna w lesie
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości

    > Pytający pisał o "drewnie", a nie o "drzewie". Tu widzę drobną różnicę.

    Drewno = ścięte oczyszczone drzewo (Słownik języka polskiego PWN).
    Nie jestem przekonany czy to różnica dla kwalifikacji prawnej, ale może ...

    --
    JOHNSON :)

  • 12. Data: 2004-12-17 09:27:18
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Michał napisał(a) w wiadomości

    > Mnie sie zdaje, ze zadnych konsekwencji nie bedziesz ponosil.
    > Art. 120 KW nie bedzie tu mial zastosowania poniewaz jest w nim mowa o
    > "powalonym drzewie", co interpretujac gramatycznie chrustu czy pojedynczych,
    > oderwanych galezi nie dotyczy.
    > W przypadku przepisow dotyczacych przywlaszczania rzeczy ruchomych tez
    > unikniesz odpowiedzialnosci, poniewaz jest to czyn spolecznie nieszkodliwy -
    > art1. KW lub czyn o stopniu spolecznej szkodliwosci mniejszy niz znikomy -
    > art1. KK
    > Ale to jest oczywiscie moje zdanie.

    Art. 148. § 1. Kto:

    1) dokonuje w nie należącym do niego lesie wyrębu gałęzi, korzeni lub krzewów,
    niszczy je lub uszkadza albo karczuje pniaki;

    2) zabiera z nie należącego do niego lasu wyrąbane gałęzie, korzenie lub krzewy
    albo wykarczowane pniaki,

    podlega karze grzywny.

    § 2. Jeżeli czyn nie godzi w mienie społeczne, ściganie następuje tylko na
    żądanie pokrzywdzonego.

    § 3. W razie popełnienia wykroczenia można orzec nawiązkę do wysokości 1 000
    złotych.

    --
    JOHNSON :)

  • 13. Data: 2004-12-17 12:04:39
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Johnson wrote:
    > 2) zabiera z nie należącego do niego lasu wyrąbane gałęzie, korzenie lub krzewy
    > albo wykarczowane pniaki,

    Wyrabane lub wykarczowane... No to znaczy sie mozna brac oberwane wichura.

    WL

  • 14. Data: 2004-12-17 13:27:06
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Po niedawnych wichurach w lesie leży sporo nałamanych gałęzi.
    > W związku z tym mam pytanie: czy wolno sobie nazbierać takich połamanych
    > gałęzi i zabrać do palenia w domu?

    tylko uwazaj zeby abntyterrorysci nie wpadli do Twojego domu i nie
    powybijali rodziny

    P.

  • 15. Data: 2004-12-17 14:30:00
    Od: "RAV" <r...@o...pl>

    Tako Rzecze Jacek:
> [...]
    > : gałęzi i zabrać do palenia w domu?
    > : Czy jest jakiś przepis, który to reguluje?

    Podłączam się do pytania

    --
    GG: 4750296...TLEN: ravsite... WWW: http://kropeczek.tk
    PRP: http://poznan4u.pl/pyrypy.php?s=su&u=521

  • 16. Data: 2004-12-17 14:31:04
    Od: "RAV" <r...@o...pl>

    Tako Rzecze Przemek R.:

    > : tylko uwazaj zeby abntyterrorysci nie wpadli do Twojego domu i nie
    > : powybijali rodziny

    i psa

  • 17. Data: 2004-12-17 15:37:14
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Po niedawnych wichurach w lesie leży sporo nałamanych gałęzi.
    > W związku z tym mam pytanie: czy wolno sobie nazbierać takich połamanych
    > gałęzi i zabrać do palenia w domu?

    Bierz śmiało. Jakby co to powiedz, że ja pozwoliłem;)
    Żaden przepis nie wspomina o chruście.

    Pzdr
    Leszek

  • 18. Data: 2004-12-17 17:18:26
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Leszek napisał(a):
    > Bierz śmiało. Jakby co to powiedz, że ja pozwoliłem;)
    > Żaden przepis nie wspomina o chruście.

    A o liściach ??

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 19. Data: 2004-12-17 18:59:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    W powołanym przez Ciebie przepisie chodzi od straty spowodowane oddzieleniem
    roślinek innych niż drzewa od gleby. Już oddzielone są po prostu rzeczą.

  • 20. Data: 2004-12-17 20:13:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    >
    > W powołanym przez Ciebie przepisie chodzi od straty spowodowane oddzieleniem
    > roślinek innych niż drzewa od gleby. Już oddzielone są po prostu rzeczą.

    Czyli wolno zbierać grzyby, chrust, szyszki i jagódki, czy też nie?

    Bo się deczko zgubiłem...