  • 11. Data: 2014-01-23 11:51:23
    Temat: Re: Zawiadomienie do prokuratury o pomówienia ...
    Od: gurson <g...@w...pl>

    W dniu 2014-01-23 11:39, sqlwiel pisze:

    > OK, czekaj, pisz, próbuj. Koniecznie pochwal się tutaj co Ci wyjdzie, bo
    > wszyscy (serio!) są tego ciekawi.

    Tak wiem że z prywatnego, tylko prokuratura musi ustalić osobę, a jak
    czytałam to jest proste

  • 12. Data: 2014-01-23 14:07:51
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.01.2014 11:44, Andrzej Lawa wrote:

    > Realnie. Można się wesprzeć odpowiedzią na poselską interpelację.

    Jaką?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 13. Data: 2014-01-23 14:10:14
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.01.2014 11:51, gurson wrote:

    > Tak wiem że z prywatnego, tylko prokuratura musi ustalić osobę, a jak
    > czytałam to jest proste

    No nie do konca - numer IP to nie osoba. Wystarczy ze IP to proxy
    kafejki internetowej, gdzie w danym czasie siedzialo kilka osob
    rownoczesnie. Lub co gorsze kawiarnia z dotepem wifi dla klientow.

  • 14. Data: 2014-01-23 15:21:37
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2014-01-23 11:51, gurson pisze:

    > Tak wiem że z prywatnego, tylko prokuratura musi ustalić osobę, a jak
    > czytałam to jest proste

    No tu coś takiego ostatnio było ( trochę inna sprawa, bo na tle narodowo
    - rasowym, ale jednak sprawę bez problemu "pociągnięto" dalej ):
    http://fakty.lca.pl/legnica,news,44735,Zaplaci_za_ob
    razanie_Romow_na_portalu_.html

    --
    Jacek S.

  • 15. Data: 2014-01-23 18:22:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gurson" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > WItam
    > Wysyłam na dniach pismo do prokuratury o ustalenie osób którzy mnie
    > pomawiają i oczerniają na forach itd - wydaje mi się że to konkurencja,
    > na forach można pisać anonimowo. Czy prokuratura przyśle mi pismo do dom
    > o wszczęsciu postępowania czy jak to jest ??
    > Bo jak rozumiem to prokurator zwróci się do administratora forum o
    > ustalenie adresu IP tej osoby która pisze bzdury

    Przeważnie otrzymasz wezwanie do właściwej jednostki Policji, celem
    przesłuchania Cie w charakterze swiadka. Z tego powodu praktyczniej jest
    złożyc zawiadomienie ustnie doprotokołu w takiej sparwie, niż wysyłać
    pismo.

    Prokurator, o ile uzna, ze działania faktycznie naruszają prawo, zarząda
    najpierw od administratora forum adresów IP sparwców, a potem ustali, czyje
    to IP, o ile to bedzie możliwe. Do ustalenia sprawcy to jeszcze trochę
    zbytt mało, ale czasem się udaje :-)

  • 16. Data: 2014-01-23 19:58:11
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

> [...]
    > 212 kk i art 216 kk więc wątpie że przyjdzie odmowa wszczęcia. A nawet
    > jak przyjdzie to chyba można pisać odwołanie

    Tu powstaje pytanie jak sprytna jest osoba Cię szkalująca. Bo jeżeli ma
    trochę pojęcia o internecie to zasłoni się serwerem proxy ( tu jeszcze
    można ustalić właściciela takiego serwera ) lub jakimś VPN-em czy
    TOR-em. Wtedy nawet zakładając najlepsze chęci prokuratury ( w które
    szczerze wątpię ) sprawcy nie da się ustalić :(

    --
    __Tomaszek__GG:559642
    omijam to: tvn*gazeta*facebook*wosp

  • 17. Data: 2014-01-23 23:07:55
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-23 11:25, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale najpierw spróbują wykryć sprawcę. Przynajmniej powinni. I dopiero
    > potem umorzą.

    Raczej odmówią z uwagi na to, że jest to ścigane z oskarżenia prywatnego

    --
    Sonn

  • 18. Data: 2014-01-23 23:08:52
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-23 15:21, Jacek S. pisze:

    > No tu coś takiego ostatnio było ( trochę inna sprawa, bo na tle narodowo
    > - rasowym, ale jednak sprawę bez problemu "pociągnięto" dalej ):
> [...]

    To jest ścigane z urzędu, a to juz inna bajka

    --
    Son

  • 19. Data: 2014-01-24 08:27:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2014 23:07, Sonn pisze:

    > Raczej odmówią z uwagi na to, że jest to ścigane z oskarżenia prywatnego

    Nie mogą - osoba prywatna nie ma możliwości oskarżenia nieznanego sprawcy.

  • 20. Data: 2014-01-24 13:21:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2014, Andrzej Lawa wrote:

    > Nie mogą - osoba prywatna nie ma możliwości oskarżenia nieznanego sprawcy.

    Pytaniem jest, czy muszą rozpocząć czynności "sami z siebie" czy wskutek
    działania sądu?

    pzdr, Gotfryd