  • 1. Data: 2002-12-30 16:29:19
    Temat: Zastrzeżenia ochrony w hipermarketach a wolność osobista.
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

    Co mogę zrobić jeśli:
    1. W hipermarkecie proszą o zostawienie plecaka w 'przechowalni'? Do tej
    pory odmawiałem i mówiłem że jak mnie zatrzymają, to wezwę policję i to
    działało. Czy miałem rację?
    2. W Kinepolis w Poznaniu nie chcą wpuszczać ludzi z plecakami rzekomo
    ze względów bezpieczeństwa (akurat, pewnie klienci coca-coli nie chcą
    kupować i własną przynoszą :-) ). Ochrona prosi o pozostawienie plecaka
    w przechowalni, jednak ta, w przeciwieństwie do innych jest na monetę.
    Oczywiście moeta (2zł) jest zwrotna, jednak mogę nie mieć 2zł. Wtedy
    proszą o zostawienie w informacji, a to z kolei nie gwarantuje mi
    bezpieczeństwa plecaka. Zresztą i tak nie życzę sobie się z nim
    rozstawać. Czy ochrona ma do tego prawo? Wszak kupiłem bilet i nie łamię
    żadnego prawa...

    chester

  • 2. Data: 2002-12-30 17:59:34
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Paweł Skarżyński" <c...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > 2. W Kinepolis w Poznaniu nie chcą wpuszczać ludzi z plecakami rzekomo
    > ze względów bezpieczeństwa ....................

    akurat ja jako laik widzę tutaj małą różnicę

    skoro korzystasz z usług jakiejś firmy to rzeczywiście można to traktować
    jako zawarcie umowy - więc jeśli chcesz taką umowę zawrzeć i kupujesz bilet
    lub wchodzisz na teren sklepu to musisz respektować ich przepisy (czyli
    zakaz wnoszenia plecaków

    ale przepisy sklepu nie mogą naruszać Konstytucji czyli na przykład
    nietykalności osobistej - dlatego ochrona może nie wpuścić cię z plecakiem,
    natomiast nie mają prawa dokonać rewizji

    a swoją drogą to ktoś jakiś czas temu wspominał o prawie do zatrzymania
    podejrzanego o popełnienie przestępstwa/wykroczenia ... czy nie odnosi się
    to właśnie do ochroniarzy w sklepie ? jaki przepis to normuje ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2002-12-30 18:30:33
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > lub wchodzisz na teren sklepu to musisz respektować ich przepisy (czyli
    Tak, ale o zakazie dowiadujesz się przy wejściu na salę, przy kupnie
    biletu nie ma o tym mowy :-(

    > ale przepisy sklepu nie mogą naruszać Konstytucji czyli na przykład
    > nietykalności osobistej - dlatego ochrona może nie wpuścić cię z plecakiem,
    > natomiast nie mają prawa dokonać rewizji
    Ale czy mają prawo mnie wyrzucić? Jestem było nie było w miejscu hmm
    publicznym i ochrona decyduje na podstawie wyglądu. Osoby dobrze ubrane
    z plecakami wpuszcza, a osoby ubrane nienajlepiej (nie chodzi mi o
    jakieś skrajności) mają z tym problemy. Czy ochrona ma prawo w ogóle do
    takiej prewencji? Przecież nie popełniam żadnego przestępstwa/wykroczenia.

    chester

  • 4. Data: 2002-12-31 08:30:34
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

> [...]
    > takiej prewencji? Przecież nie popełniam żadnego przestępstwa/wykroczenia.

    Takie życie. Osoby dobrze ubrane są zawsze lepiej postrzegane.
    Ale większość złodziei to eleganccy panowie....

    Yonnie

  • 5. Data: 2002-12-31 12:14:53
    Od: "Waldemar Godel" <a...@W...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Skarżyński" <c...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:auprvt$9vk$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    > kupować i własną przynoszą :-) ). Ochrona prosi o pozostawienie plecaka
    > w przechowalni, jednak ta, w przeciwieństwie do innych jest na monetę.

    Zawsze w takim przypadku pytam do jakiej kwoty gwarantuja bezpieczenstwo
    pozostawionych rzeczy (nosze tam czesto dokumenty, aparat cyfrowy i
    palmtopa).
    Zawsze, ale to zawsze ochroniarz zaczyna sie platac: "no.. wie pan, szafki
    sa strzezone... jeszcze nikt nam nic nie ukradl..."
    Wtedy uprzejmie ale wyjatkowo stanowczo pytam - "ale do jakiej kwoty
    gwarantujecie
    odszkodowanie, jezeli po raz pierwszy ktos ukradnie akurat moj plecak,
    poniewaz
    mam w nim dosyc wartosciowe przedmioty".

    Jeszcze nie zdarzylo mi sie abym wszedl BEZ plecaka....

    Tyle ze faktycznie mam w nim dosyc wartosciowy sprzet.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    a...@o...info, a...@t...org

  • 6. Data: 2002-12-31 17:37:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    W imieniu brzydszej części społeczeństwa protestuję!!!!!!!!! Dlaczego
    panowie. A panie, to nie?

  • 7. Data: 2003-01-01 09:58:32
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@w...pl.nospam> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:auslbc$gr5$...@n...tpi.pl...
    > W imieniu brzydszej części społeczeństwa protestuję!!!!!!!!!

    odpowiedz zawarta jest w pierwszej części zdania hehe :P

    Sandra