  • 81. Data: 2010-09-05 19:27:47
    Temat: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > znajdź sobie niekatolicki.
    >
    > zaraz bedzie miala pretensje, ze za miejsce na cmentarzu miejskim
    > trzeba zapłacić w kasie miejskiej.

    Nie będzie miała. Bo nie chodzi o pieniądze tylko o alergię na
    katolickich księży. Nawet gdyby na plebanii było taniej niż w ratuszu
    to i tak ksiądz jest be.

  • 82. Data: 2010-09-05 19:27:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2010-09-05 20:25, animka wrote:

    > W mieście, w którym mieszkam cmentarze katolickie są we władaniu kościołów.
    > Kupując miejsce na cmentarzu np. w Wilanowie trzeba iść do proboszcza
    > (kolegi Glempa), do kancelarii kościoła. W Wilanowie mam sporo grobów
    > umarłych z mojej rodziny bliższej, dalszej i znajomych, szczególnie grób
    > rodzinny, w którym leży mój ojciec.

    animka, przestań pierdolić, bo mnie wkurzasz.
    A gdzie chciałabyś płacić za miejsce na cmentarzu KATOLICKIM? u
    patriarchy wszechrusi?

  • 83. Data: 2010-09-05 19:29:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-05 21:21, Użytkownik Ikselka napisał:

    > Czemu nie mogłeś?

    Bo miał pociąg do dziewcząt a nie do chłopców.

    Pozdrawiam

  • 84. Data: 2010-09-05 19:31:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i60pqt$dji$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Ono reguluje podział pieniędzy wewnątrz zwiazku wyznaniowego
    Mnie bardziej interesuje opodatkowanie dochodu _przed_ jego podziałem
    wewnątrz instytucji.
    Tam niech sobie dzielą jak chcą.

    > (pozostańmy przy tym określeniu, skoro Kościół Cię tak razi.
    Jaki kościół masz na myśli, bo nie zdradzasz? Jedynie słuszny?
    Ale kościół jako taki mnie nie razi. Lubię i interesuję się po trosze
    architekturą, czysto hobbystycznie.
    Zwiedzam, oglądam, fotografuję.
    Choć często nachodzi mnie myśl, jaki płacony jest podatek gruntowy i od
    nieruchomości.

    > Zdaje się, ze akurat zwolnienie od podatku było wcześniej, niż Konkordat.
    > Nie chce mi się szukać, ale może ktoś będzie mógł potwierdzić lub
    > zaprzeczyć.
    Zwolnienia były wcześniej niż jakikolwiek końkordat. Ba - była nawet
    dziesięcina.
    Swoją drogą - dlaczego końkordat zawarto tylko z jednym związkiem
    wyznaniowym (skoro to określenie ci pasuje) i to w dodatku będącym
    reprezentowanym przez poniekąd suwerenne, choć śmieszne państwo?

    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,4921

    > Kasa fiskalna. No i taca stałą by się nielegalna albo trzebaby to jakoś
    > zryczałtować.
    Owszem.
    Tyle, że na razie marzenie ściętej głowy.

    > No w takim wypadku trzebaby na normalnych zasadach to prowadzić i już.
    Masz słuszność.

    > No to, to już temat na osobną dyskusje i nie jestem pewien, czy to
    > właściwa grupa.
    Cóż - ten idiotyzm dzieje się w majestacie _prawa_ obowiązującego w
    neutralnym światopoglądowo państwie.

    > Akurat zawsze byłem przeciwnikiem wprowadzaniu religii
    > katolickiej do szkoły jako kolejnego przedmiotu nauczania.
    A jednak 20 lat patologii stuknęło.

    > Rozumiałbym
    > jakiś przepis udostępniajacy Kościołowi do nauczania sale lekcyjne,
    Jakiemu kościołowi? Jedynie słusznemu?

    > by
    > dzieci nie chodziły poza szkołe na jedną godzinę - ze względów
    > bezpieczeństwa.
    Bardzo łatwo zapewnić dzieciom bezpieczeństwo w tej kwestii - po prostu ich
    na indoktrynację nie posyłać, przecież nie ma przymusu.
    Rodzice wożą lub posyłają dzieci na zajęcia do domów kultury, ognisk
    muzycznych, szkół artystycznych i jakoś się tych zajęć do szkół nie
    wprowadza.

    > Oczywiście dopuszczam możlwiość zatrudnienia księdzy w
    > szkołach,
    A pastorów, rabinów, mułłów, guru itp.?

    > ale powinni oni mimo wszystko relizować program nauczania o
    > religiach, a nie o tej jedynej przez nich uznawanej za słuszną.
    Skąd mieliby mieć do tego kwalifikacje?

    > Nie
    > wiem, czy byłoby to w praktyce do zrealizowania, ale to delikatna
    > kwestia i zawsze nauczyciel będzie miał wpływ na treść. Nic na to nie
    > poradzimy, że nauczyciel nauki o religiach zawsze będzie w coś wierzył
    > - bo to tylko człowiek.
    Najlepiej byłoby, żeby wierzył w ludzki rozum.

    --
    Jotte

  • 85. Data: 2010-09-05 19:35:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i60qql$h0e$1@news.onet.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jeśli piszesz o "wynaturzonych warunkach" to raczej nie wiesz o czym
    > piszesz. Księża po prostu płacą ryczałt. Podobna forma opodatkowania
    > dostępna jest też dla niektórych przedsiębiorców.
    Wynaturzona jest już sama forma tego ryczałtu.
    Niemniej zawężacie problem. Nie chodzi o kwestię samych podatków od
    pojedynczych katabasów, lecz o całościową sytuację podatkową katosekty w
    naszym państwie.

    --
    Jotte

  • 86. Data: 2010-09-05 19:36:11
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

    > Jest tym samym: godzisz się albo nie, a jeśli nie podoba się, to zmień
    > kościół.

    Owszem, nie podoba mi się system opodatkowania, a kościoła nie mam jak
    zmieniać, bo nigdy nie byłem wyznawcą żadnej religii.

    K.

  • 87. Data: 2010-09-05 19:37:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i60qvl$hdp$1@news.onet.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > i tak ksiądz jest be.
    Bo zwykle jest.

    --
    Jotte

  • 88. Data: 2010-09-05 19:37:15
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

    > Czemu nie mogłeś?

    A czemu Ty nie zostałaś prostytutką?

    K.

  • 89. Data: 2010-09-05 19:46:13
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-05 20:25, Ikselka pisze:
> [...]
    rzyjal_budzet_na_2011_r_zasilek_pogrzebowy_obciety_d
    o_4_tys_zl.html

    > Co ma ksiądz do zasiłku pogrzebowego? - zasiłek ten jest wypłacany rodzinie
    > zmarłego po przedłożeniu rachunków za pochówek, tzn udokumentowaniu kosztów
    > poniesionych w świeckich firmach, a nie kościelnych.

    Ok, to są zupełnie odrębne sprawy.
    Napisałam tylko tak przy okazji.
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Chciala-zapla
    cic-za-pogrzeb-100-zl---ksiadz-ja-wysmial,wid,125906
    48,wiadomosc_prasa.html?ticaid=1ad55

    --
    animka

  • 90. Data: 2010-09-05 19:51:51
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-05 20:34, Robert Tomasik pisze:

    > Ale w tm wypadku masz wybór, bo pewnie istnije również szereg cmentarzy
    > komunalnych. W mknijszych miejscowościach często cmentarz należący do gminy
    > wyznaniowej jest często jedynym.

    To by już uwłaczyło mojej godności. Pochodzę z rodziny katolickiej,
    jestem katoliczką.

    --
    animka