eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZapłata za gwarancj › Re: Zapłata za gwarancj
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zapłata za gwarancj
    Date: Fri, 15 Oct 2004 08:46:54 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 37
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl
    Message-ID: <cknrll$6ri$1@news.onet.pl>
    References: <cknqjo$afp$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: aek210.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1097822709 7026 83.16.114.210 (15 Oct 2004 06:45:09 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 15 Oct 2004 06:45:09 GMT
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.12.1pl
    X-No-Archive: Yes
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:248179
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 15 Oct 2004 08:28:31 +0200, idiom naskrobał(a):

    > Wczoraj po południu zadzwonił z prośbą o pomoc do mojej firmy nasz odbiorca
    > hurtowy (sprzedajemy m.in. płytki ceramiczne) - jego klient "finalny"
    > odebrał od niego towar, miał zapłacić następnego dnia, ale tego dnia
    > oświadczył, że nie zapłaci, jeśli nie otrzyma od sprzedającego pisemnej
    > gwarancji na towar.

    zmienia warunki umowy :)

    > Producenci bardzo rzadko udzielają gwarancji na płytki ceramiczne i są one
    > zawsze obwarowane pewnymi warunkami (chodzi głównie o położenie płytek
    > dokładnie zgodnie ze "sztuką budowlaną") - na te płytki akurat gwarancji
    > producenta nie ma. Wiem, że sprzedawca również może być gwarantem, ale chyba
    > nie powinien ulegać w obliczu szantażu... To moje zdanie, ale czy jest
    > zobowiązany przez prawo ?? (wydaje mi się, że nie).

    nie - jeżeli to klient indywidualny to chronią go zapisy o rękojmi i
    niezgodności z umową - co do zasady skuteczniejsze niż gwarancja.


    > Co jeśli nie zgodzi się wydać gwarancji i klient nie zapłaci? Czy jeśli
    > dojdzie do wymiany pism (wezwanie do zapłaty, odpowiedź, że kasy nie będzie
    > bez pisemnej gwarancji) - czy wówczas klient domagający się nieuzasadnionego
    > zobowiązania (jak mniemam) i od tego zobowiązania uzależniający zapłatę
    > będzie oszustem, wyłudzaczem, złodziejem ?

    można próbować zgłosić sprawę na policję - istotne będzie to czy w chwili
    odbioru towaru nie miał zamiaru zapłacić - czyli wyłudził towar.
    Oczywiście równolegle do sądu po nakaz zapłaty.



    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org
    lobo_(małpa)autograf.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1