eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZapłata za gwarancj › Re: Zapłata za gwarancj
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!mimuw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!newsfee
    d.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Piotr" <p...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zapłata za gwarancj
    Date: Fri, 15 Oct 2004 08:48:10 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <cknrl8$e2h$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <cknqjo$afp$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pc5.siedlce.cvx.ppp.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1097822696 14417 217.98.238.5 (15 Oct 2004 06:44:56
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 15 Oct 2004 06:44:56 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:248178
    [ ukryj nagłówki ]

    Nie ma obowiązku gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy
    producenta. Naj prościej niech zwróci towar. Sprzedawca powinien dokładnie
    oznaczać towar że jest bez gwarancji.
    Istnieją obowiązki sprzedawcy z ustawy o ochronie konsumenta - "niezgodnośc
    towaru z umowa" który zastępuje rękojmie z kodeksu cywilnego. Ja widze pewne
    nieścisłości czy wręcz sprzeczności w tej ustawie porównac art. 4 , art, 8 i
    art. 9 ustawy.
    Konkludując nie ma obowiązku wystawienia gwarancji - chyba że co innego
    twierdził przy sprzedarzy.
    Piotr
    Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cknqjo$afp$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Wczoraj po południu zadzwonił z prośbą o pomoc do mojej firmy nasz
    > odbiorca
    > hurtowy (sprzedajemy m.in. płytki ceramiczne) - jego klient "finalny"
    > odebrał od niego towar, miał zapłacić następnego dnia, ale tego dnia
    > oświadczył, że nie zapłaci, jeśli nie otrzyma od sprzedającego pisemnej
    > gwarancji na towar.
    > Producenci bardzo rzadko udzielają gwarancji na płytki ceramiczne i są one
    > zawsze obwarowane pewnymi warunkami (chodzi głównie o położenie płytek
    > dokładnie zgodnie ze "sztuką budowlaną") - na te płytki akurat gwarancji
    > producenta nie ma. Wiem, że sprzedawca również może być gwarantem, ale
    > chyba
    > nie powinien ulegać w obliczu szantażu... To moje zdanie, ale czy jest
    > zobowiązany przez prawo ?? (wydaje mi się, że nie).
    > Co jeśli nie zgodzi się wydać gwarancji i klient nie zapłaci? Czy jeśli
    > dojdzie do wymiany pism (wezwanie do zapłaty, odpowiedź, że kasy nie
    > będzie
    > bez pisemnej gwarancji) - czy wówczas klient domagający się
    > nieuzasadnionego
    > zobowiązania (jak mniemam) i od tego zobowiązania uzależniający zapłatę
    > będzie oszustem, wyłudzaczem, złodziejem ?
    >
    > pozdr
    >
    > Monika
    >
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1