  • 1. Data: 2008-03-06 08:40:23
    Temat: Zamiana mieszkań - spółdzielczo-własnościowe na własnościowe
    Od: d...@g...com

    Witam, mam następującą sytuację:
    M1.Mieszkanie spółdzielczo-własnościowe 27m2 - właściel moja żonka
    M2.Mieszkanie własnościowe 47,3m2 - właściele moi rodzice.

    W chwili obecnej w mieszkaniu M1 mieszka mój brat a w mieszkaniu M2
    mieszkay z żona i z dzieckiem.
    Chcielibyśmy zamienić mieszkania, jednak jak to w życiu chcielibyśmy
    uniknąć wtopienia opłat dla US.
    Czy można wykorzystać darowiznę, ale z tego co wiem moja żona nie jest
    pierwszą linią dla moich rodziców więc nie można wykorzystać przepisów
    o zwolnieniu z opodatkowania darowizny.
    Czy jak żona ustanowi mnie współwłaścicielem poprzez darowiznę
    udziałów w mieszkaniu M1, to czy potem będziemy mogli obdarować się na
    wzajem mieszkaniami tzn, my darujemy M1 rodzicom a rodzic obdarują M2
    nam ?? Czy nie zostanie to potraktowane przez US jako omijanie prawa.
    Czy może od razu dokonać zamiany mieszkań z odprowadzeniem 2% od
    różnicy wartości i następnie żona daruje mi udziały w przejętym
    mieszkaniu ??

    Może ktoś coś pomoże, choć wybieram się też do notariusza po poradę.

    Pozdr

  • 2. Data: 2008-03-06 11:52:30
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To naprawdę nie jest duzy haracz.
    Notariusz weźmie więcej, bo nie od różnicy, ale od prawa o większej wartości.
    BTW niech zyje nam prawnicza mafia ;-)
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-03-06 12:25:05
    Od: d...@g...com

    On 6 Mar, 12:52, " 666" <u...@w...eu> wrote:
> [...]
    >
    > -----> Czy może od razu dokonać zamiany mieszkań z odprowadzeniem 2% od różnicy
    wartości i następnie żona daruje mi udziały w

    No tak, ale i tak notariusz będzie dwa razy opłacony, bo raz przy
    umowie zamiany i 2gi raz przy darowiznie udziałów w pozyskanym
    mieszkaniu.

  • 4. Data: 2008-03-06 14:00:24
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    IMHO warto załatwić po prostu jedną umową notarialną.
    JaC

    -----