  • 1. Data: 2008-03-05 23:18:38
    Temat: gwarancja czy rekojmia? ;/ Pń maxgsm
    Od: "M.Sarbinowski" <m...@p...onet.pl>

    sprawa ma sie tak..
    telefon nokia e51 kupiony za 999 zl :) w komisie w poznaniu max-gsm dluga 10
    20 grudnia, wczoraj sie wylaczyl, probowalem go wlaczyc caly czas swieci
    nokia i tak moze sobie cala noc i nic.. ;/
    dowod zakupu z kwota + dopisek gwarancja 12 miesiecy..

    moze mi ktos pomoc jak to najlepiej rozegrac?
    oddac z tytylu rekojmi czy na gwarancje, (szkoda ze jest tylko dopisek
    gwarancja bez jej zadnych warunkow ;/ )

    jesli na rekojmie to jakie pismo? ile to wszystko moze potrawac? bo wlasnie
    stracilem wiekszosc moich kontaktow.. ;/
    mozna zalatwic sprawe jakos od reki?

    przerabial ktos juz moze taki badz podobny przypadek jak ja bede musial?

    z gory dziekuje za pomoc..

    pozdrawiam
    Michał (szczeliwy do wczoraj posiadacz e51 ;)

  • 2. Data: 2008-03-06 08:04:39
    Temat: Re: gwarancja czy rekojmia? ;/ Pń maxgsm
    Od: Szymon <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_>

    M.Sarbinowski pisze:
> [...]
    >

    > z gory dziekuje za pomoc..
    >
    > pozdrawiam
    > Michał (szczeliwy do wczoraj posiadacz e51 ;)

    Nie masz już czegoś takiego jak rękojmia.
    Co do gwarancji: nie otrzymałeś gwarancji, bo zgodnie z przepisami to w
    momencie kupna powinieneś dostać dokładne warunki umowy gwarancyjnej,
    nie dostałeś ich ergo gwarancji nie ma. No chyba, że firma będzie miła i
    to uzna.
    Pozostaje niezgodność towaru z umową, bo kupiłeś towar, a on nie działa.
    Polecam stronę federacji konsumentów, tam to jest lepiej wyjaśnione.

    --

    * http://blog.mabateus.pl *

  • 3. Data: 2008-03-06 08:25:51
    Od: <s...@a...pl>

    > Nie masz już czegoś takiego jak rękojmia.

    Niepostrzeżenie zmienili Kodeks Cywilny?

    > Pozostaje niezgodność towaru z umową, bo kupiłeś towar, a on nie działa.

    A skąd wiesz że zakupił jako konsument?

  • 4. Data: 2008-03-06 11:17:46
    Od: Szymon <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_>

    s...@a...pl pisze:

    > Niepostrzeżenie zmienili Kodeks Cywilny?

    > A skąd wiesz że zakupił jako konsument?

    racja... nie wiem, jakoś mi się między literkami to przeczytało...

    --

    * http://blog.mabateus.pl *

  • 5. Data: 2008-03-07 13:25:18
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Szymon pisze:

> [...]
    > momencie kupna powinieneś dostać dokładne warunki umowy gwarancyjnej,
    > nie dostałeś ich ergo gwarancji nie ma. No chyba, że firma będzie miła i

    Jak to nie dostał ? Przecież napisał - "dowod zakupu z kwota + dopisek
    gwarancja 12 miesiecy". Nie musiały być określone żadne szczegółowe
    warunki gwarancji, wówczas w użyciu jest dział pierwszy tytułu
    jedenastego Kodeksu Cywilnego.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2008-03-07 13:29:23
    Od: kam <...@...pl>

    Sebcio pisze:
> [...]
    > dopisek gwarancja 12 miesiecy". Nie musiały być określone żadne
    > szczegółowe warunki gwarancji, wówczas w użyciu jest dział pierwszy

    jeśli nie jest to sprzedaż konsumencka

    KG

  • 7. Data: 2008-03-07 13:33:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > dopisek gwarancja 12 miesiecy". Nie musiały być określone żadne
    > szczegółowe warunki gwarancji, wówczas w użyciu jest dział pierwszy

    Jeśli klient był konsumentem, to dział III wspomnianego KC nie
    obowiązuje na mocy "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego"

    W przypadku gwarancji, która nie ma zapisanych warunków, to możemy
    powoływać się na dwa artykuły tej ustawy:

    1. Gwarancji nie ma (art. 13. Nie uważa się za gwarancję oświadczenia,
    które nie kształtuje obowiązków gwaranta.)

    2. Gwarancja jest (art. 13. Oświadczenie gwarancyjne powinno być
    sformułowane zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 3 ust. 1 zdanie
    pierwsze. Jednakże uchybienie tym wymaganiom pozostaje bez wpływu na
    ważność gwarancji i nie pozbawia kupującego wynikających z niej uprawnień.)

    Zatem w tym samym artykule mamy właściwie dwa pozornie sprzeczne
    rozwiązania.

    W praktyce w przypadku braku gwarancji lepiej reklamować na podstawie
    niezgodności produktu z umową, a nie bawić się w ustalanie jej warunków.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz