    From: d...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zamiana mieszkań - spółdzielczo-własnościowe na własnościowe
    Date: Thu, 6 Mar 2008 00:40:23 -0800 (PST)

    Witam, mam następującą sytuację:
    M1.Mieszkanie spółdzielczo-własnościowe 27m2 - właściel moja żonka
    M2.Mieszkanie własnościowe 47,3m2 - właściele moi rodzice.

    W chwili obecnej w mieszkaniu M1 mieszka mój brat a w mieszkaniu M2
    mieszkay z żona i z dzieckiem.
    Chcielibyśmy zamienić mieszkania, jednak jak to w życiu chcielibyśmy
    uniknąć wtopienia opłat dla US.
    Czy można wykorzystać darowiznę, ale z tego co wiem moja żona nie jest
    pierwszą linią dla moich rodziców więc nie można wykorzystać przepisów
    o zwolnieniu z opodatkowania darowizny.
    Czy jak żona ustanowi mnie współwłaścicielem poprzez darowiznę
    udziałów w mieszkaniu M1, to czy potem będziemy mogli obdarować się na
    wzajem mieszkaniami tzn, my darujemy M1 rodzicom a rodzic obdarują M2
    nam ?? Czy nie zostanie to potraktowane przez US jako omijanie prawa.
    Czy może od razu dokonać zamiany mieszkań z odprowadzeniem 2% od
    różnicy wartości i następnie żona daruje mi udziały w przejętym
    mieszkaniu ??

    Może ktoś coś pomoże, choć wybieram się też do notariusza po poradę.

    Pozdr