  • 11. Data: 2010-11-14 13:55:10
    Temat: Re: Założenie spółki z o.o.
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości
    news:iboosn$kuo$1@inews.gazeta.pl...

    > We wszystkim. Spółka z o.o. to porażka.
    >
    > Nie chce mi się powtarzać to co pisałem u siebie na blogu.
    > Jak chcesz to zaglądnij:
    > http://www.arnoldbuzdygan.com/?p=592

    Zajrzałem w nadziei, że faktycznie się czegoś dowiem i - nie obraź się -
    natknąłem się jedynie na bełkot.
    Jedynym argumentem nt rzekomej wyższości SA nad SPZOO to - Twoim oczywiście
    zdaniem - łatwość w zbyciu spółki w razie ewentualnych problemów.
    To wszystko?? Szczerze mówiąc wyjątkowo słabiutka linia obrony.

    K.

  • 12. Data: 2010-11-14 14:26:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-14 14:55, Krzysztof pisze:

    > To wszystko?? Szczerze mówiąc wyjątkowo słabiutka linia obrony.

    Większa odpowiedzialność prezesa za długi spółki?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-11-14 14:27:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-14 14:55, Krzysztof pisze:

    > To wszystko?? Szczerze mówiąc wyjątkowo słabiutka linia obrony.

    Większa odpowiedzialność prezesa za długi spółki z o.o.?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-11-14 14:45:14
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Większa odpowiedzialność prezesa za długi spółki z o.o.?

    W SA tego nie ma?

    K.

  • 15. Data: 2010-11-14 15:01:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sun, 14 Nov 2010 15:45:14 +0100, Krzysztof napisał, a ja na to:

    > W SA tego nie ma?

    Nie ma odpowiednika art. 299 ksh w przypadku spółki akcyjnej.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 16. Data: 2010-11-14 15:49:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-14 14:55, Krzysztof pisze:
    [..]
    > To wszystko?? Szczerze mówiąc wyjątkowo słabiutka linia obrony.

    A dlaczego to niby S.A. ma się bronić?
    Jeśli za tą samą cenę można mieć coś najwyższej jakości i klasy
    to po kiego tracić szmal i czas na coś gorszego?

    Jaki widzisz sens w zakładaniu sp. z o.o. zamiast akcyjnej?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 17. Data: 2010-11-14 15:57:24
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Arek" <a...@e...net> napisał

    > A dlaczego to niby S.A. ma się bronić?

    Padło pytanie skierowane do Ciebie - w czym SA jest lepsza od SPZOO.
    Odesłałeś na bloga, a ja poprzeczytaniu stwierdziłem, że nic konkretnego z
    Twoich zapisków nie wynika.
    Co jeszcze mam wytłumaczyć? :)

    > Jeśli za tą samą cenę można mieć coś najwyższej jakości i klasy
    > to po kiego tracić szmal i czas na coś gorszego?

    Nie za tę samą cenę.
    SPZOO zakładasz z wysokością kapitału 5000 zł.
    SA wymaga chyba "trochę" więcej.
    Opłaty pośrednie i manipulacyjne pomijam, bo są porównywalne.

    > Jaki widzisz sens w zakładaniu sp. z o.o. zamiast akcyjnej?

    Jak na razie nie widzę sensu w zakładaniu SA zamiast SPZOO, ponieważ poza
    argumentem, że łatwiej ją zbyć, nie dane mi było poznać żadnych innych.

    K.

  • 18. Data: 2010-11-14 16:20:17
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-14 16:57, Krzysztof pisze:
    > Nie za tę samą cenę.

    Parę stów więcej.
    Nieistotne.

    > SPZOO zakładasz z wysokością kapitału 5000 zł.
    > SA wymaga chyba "trochę" więcej.

    Tak. Załatwienia 25 tys. zł na trzy dni.
    Choć jak ktoś nie ma 25 tys. to nie wiem jaki interes mógłby robić.

    > Jak na razie nie widzę sensu w zakładaniu SA zamiast SPZOO, ponieważ
    > poza argumentem, że łatwiej ją zbyć, nie dane mi było poznać żadnych
    > innych.

    To jedno to i tak więcej niż przemawia za sp. z o.o.
    Bo razie nie usłyszałem żadnych argumentów za tym, żeby
    robić sp. z o.o. zamiast akcyjnej.

    I nie chodzi o tylko zbycie, lecz o anonimowość akcjonariuszy,
    swobodę obrotu akcjami i zdobywania kapitału (np. przez emisję akcji dla
    inwestorów lub giełdę wreszcie jest też kwestia prestiżu.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 19. Data: 2010-11-14 16:37:39
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-14 13:32, Arek pisze:

    > Zależy od miasta :)
    >
    > Ale odradzam Ci spółki z o.o.
    > Jeśli już to tylko akcyjne.

    > Od kiedy dostanie NIP

    > To chyba oczywiste, że będzie szybciej.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Ty arek nie pierdol bo o byznesie wiesz tyle co bele osiol na pastwisku
    i wypierdalaja w podskokach na pl.re.koniotrzepy

  • 20. Data: 2010-11-14 19:47:24
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dyskusja zrobiła się soczysta :-)
    Ale zakładając, że kapitału zakładowego miało by być dość na spółkę
    akcyjną, to jakie plusy i minusy ma spółka akcyjna względem takiej z
    ograniczoną odpowiedzialnością i vice versa?

    Barek