  • 1. Data: 2010-11-14 08:48:04
    Temat: Założenie spółki z o.o.
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,
    Mam takie pytanko;
    Jak długo mogą trwać formalności związane z założeniem spółki z o.o.
    Od wizyty u notariusza do pełnego jej zarejestrowania?
    Od którego momentu może ona prowadzić działalność gospodarczą?

    Czy szybciej będzie jeśli kupi się taką spółkę już "gotową"?

    Barek

  • 2. Data: 2010-11-14 09:06:46
    Temat: Re: Założenie spółki z o.o.
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sun, 14 Nov 2010 09:48:04 +0100, BAREK napisał, a ja na to:

    > Jak długo mogą trwać formalności związane z założeniem spółki z o.o. Od
    > wizyty u notariusza do pełnego jej zarejestrowania?

    Teoretycznie można się zmieścić nawet w 10 dni.

    > Od którego momentu
    > może ona prowadzić działalność gospodarczą?

    Jeśli nie musisz od razu wystawiać faktur, a bank nie będzie robił
    problemów z zawarciem umowy ze sp. z o.o. w organizacji, to od razu po
    wyjściu od notariusza.

    > Czy szybciej będzie jeśli kupi się taką spółkę już "gotową"?

    Jeśli odpowiada Ci przedmiot działalności, adres, a zwłaszcza treść umowy
    spółki etc., to szybciej. Trzeba jednak uważać na zobowiązania.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 3. Data: 2010-11-14 09:27:34
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2010-11-14 10:06, Olgierd pisze:

    > Teoretycznie można się zmieścić nawet w 10 dni.

    No ale chyba nie z potwierdzeniem zarejestrowania w KRS ? :-)

    > Jeśli nie musisz od razu wystawiać faktur, a bank nie będzie robił
    > problemów z zawarciem umowy ze sp. z o.o. w organizacji, to od razu po
    > wyjściu od notariusza.

    Kwestia jest właśnie po stronie zakupów na spółkę.
    Jednak jak szybko da się coś sprzedawać też ma znaczenie.

    > Jeśli odpowiada Ci przedmiot działalności, adres, a zwłaszcza treść umowy
    > spółki etc., to szybciej. Trzeba jednak uważać na zobowiązania.

    Dzięki za szybkie info- właśnie wiem, o tych ewentualnych starych
    zobowiązaniach...

  • 4. Data: 2010-11-14 10:20:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki za szybkie info- właśnie wiem, o tych ewentualnych starych
    > zobowiązaniach...

    W szczegolnosci moze ktos zawitac kiedys z wekslem na milion zlotych
    wystawionym przez taka spolke.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-11-14 12:32:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-14 09:48, BAREK pisze:
    > Dzień Dobry,
    > Mam takie pytanko;
    > Jak długo mogą trwać formalności związane z założeniem spółki z o.o.

    Zależy od miasta :)

    Ale odradzam Ci spółki z o.o.
    Jeśli już to tylko akcyjne.

    > Od wizyty u notariusza do pełnego jej zarejestrowania?
    > Od którego momentu może ona prowadzić działalność gospodarczą?

    Od kiedy dostanie NIP

    > Czy szybciej będzie jeśli kupi się taką spółkę już "gotową"?

    To chyba oczywiste, że będzie szybciej.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 6. Data: 2010-11-14 12:33:24
    Temat: Re: Za?o?enie sp??ki z o.o.
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-14 11:20, SDD pisze:
    > W szczegolnosci moze ktos zawitac kiedys z wekslem na milion zlotych
    > wystawionym przez taka spolke.

    I jeszcze może takim nie ujętym w raporcie rocznym?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 7. Data: 2010-11-14 12:35:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-14 10:06, Olgierd pisze:
    > Jeśli nie musisz od razu wystawiać faktur, a bank nie będzie robił

    Banki nie robią problemów, wystarczy mieć REGON.

    > problemów z zawarciem umowy ze sp. z o.o. w organizacji, to od
    > razu po wyjściu od notariusza.

    Nie może prowadzić działalności gospodarczej.
    Może nabyć coś na taką spółkę w organizacji, ale nie odliczy
    sobie VATu.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2010-11-14 13:27:57
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2010-11-14 13:32, Arek pisze:

    > Zależy od miasta :)
    >
    > Ale odradzam Ci spółki z o.o.
    > Jeśli już to tylko akcyjne.

    A formalności nie jest więcej?
    Jaki jest obecnie wymagany minimalny kapitał?
    No i najważniejsze, w czym taka będzie lepsza?

  • 9. Data: 2010-11-14 13:36:49
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał

    > Ale odradzam Ci spółki z o.o.
    > Jeśli już to tylko akcyjne.

    Dlaczego?

    K.

  • 10. Data: 2010-11-14 13:40:39
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-14 14:27, BAREK pisze:
    > A formalności nie jest więcej?

    Nie jest

    > Jaki jest obecnie wymagany minimalny kapitał?

    100 tys. W praktyce potrzebujesz 28 tys.
    3 tys. na koszty i 25 na wpłatę 1/4 kapitału
    Możesz te 25 tys. na drugi dzień wypłacić do kasy :)

    > No i najważniejsze, w czym taka będzie lepsza?

    We wszystkim. Spółka z o.o. to porażka.

    Nie chce mi się powtarzać to co pisałem u siebie na blogu.
    Jak chcesz to zaglądnij:
    http://www.arnoldbuzdygan.com/?p=592

    Arek

    --