  • 1. Data: 2006-03-17 19:03:39
    Temat: Zakupy w USA, a cło - jak to jest?
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Od czasu do czasu kupuję jakieś drobne przedmioty (głównie CD/DVD) na
    aukcjach zagranicznych, przede wszystkim w USA. Nurtuje mnie jednak
    kwestia cła i podatku VAT. Na stronie ePłatności wyczytałem, że towar
    podlega ocelniu kiedy wartość celna przekracza 22 euro. Na tej stronie
    napisane jest również, że na tę kwotę składają się również koszty wysyłki,
    a nie tylko i wyłącznie wartość samego towaru.

    Zadałem to pytanie na forum serwisu eBay, gdzie powiedziano mi, że kwota
    22 euro dotyczy tylko i wyłącznie wartości samego towaru bez kosztów
    przesyłki. Osoba, która udzielała mi odpowiedzi powiedziała, że reguluje
    to rozp. 918, art. 27. Rzeczywiście w w/w rozporządzeniu jest napisane, że
    wartość towaru nie może przekroczyć 22 euro. Postanowiłem jednak
    dowiedzieć się czegoś więcej dzwoniąc na informację celną. Tutaj natomiast
    powiedziano mi, że limit kwotowy 22 euro obejmuje również koszty wysyłki.
    Niestety nie udało mi się uzyskać informacji, które rozporządzenie to
    reguluje i nadal jestem w kropce.

    Czy ktoś byłby uprzejmy mi to wyjaśnić? Czytałem, że ludzie zamawiają za
    $30 i towar również przechodzi bez clenia czy VATu. Jednak trzymając się
    przepisów, to czy ta wartość 22 euro dotyczy w końcu wartości samego
    towaru czy również wchodzą w to koszty przesyłki? Które
    rozporządzenie/ustawa czy cokolwiek reguluję tę kwestię?

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

    chairon

  • 2. Data: 2006-03-19 21:39:40
    Temat: Re: Zakupy w USA, a cło - jak to jest?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    chairon napisał(a) w wiadomości: ...

    >Zadałem to pytanie na forum serwisu eBay,

    Cło oblicza (-ło?) się od wartości "na granicy", czyli wartość+przesyłka.
    Teraz nie wiem. Praktyka jest różna.
    Przejrzyj archiwum grupy alt.pl.ebay
    Celnikom może się nie chcieć dochodzić, czy clić czy nie.
    Czasem "gift" załatwia sprawę, czasem celnicy są nieubłagani.

    Arek

  • 3. Data: 2006-03-19 22:05:53
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Arek wrote:

    > czasem celnicy są nieubłagani.

    I jak naloza clo to co wtedy? Paczka do mnie przychodzi? Dostaje jakis
    kwitek, zeby zaplacic? Czy jak?

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 4. Data: 2006-03-20 08:22:17
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 19 Mar 2006 23:05:53 +0100,
    Hikikomori San <h...@g...pl> screamed:

    > I jak naloza clo to co wtedy? Paczka do mnie przychodzi? Dostaje jakis
    > kwitek, zeby zaplacic? Czy jak?

    AFAIR zapłacisz - możesz odebrać.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
    [ 09:22:07 user up 10921 days, 21:17, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    female, n.: Life support system for a pussy.

  • 5. Data: 2006-03-20 09:11:09
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Artur M. Piwko" wrote:

    > In the darkest hour on Sun, 19 Mar 2006 23:05:53 +0100,
    > Hikikomori San <h...@g...pl> screamed:

    > AFAIR zapłacisz - możesz odebrać.

    Tzn? (wiem co znaczy zaplacic, ale nie mowcie mi, ze mam dymac do UC i
    samemu odbierac pavczke np. w poznaniu)

    ________________

  • 6. Data: 2006-03-20 17:00:36
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tzn? (wiem co znaczy zaplacic, ale nie mowcie mi, ze mam dymac do UC i
    > samemu odbierac pavczke np. w poznaniu)

    Dostajesz poleconym ZPO wezwanie do UC ;)

    Oczywiscie mozna sobie ulatwic zycie i zlecic wszytsko agentowni celnemu -
    jak paczka przyjdzie kurierem, to zwykle na Twoje zyczenie oni wszytsko
    zalatwiaja, ty "tylko" placisz ;-) A koszta niewielkie, UPS bierze chyba ok
    30 zl za usluge.

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 7. Data: 2006-03-20 17:38:11
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Rafal M wrote:

    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dostajesz poleconym ZPO wezwanie do UC ;)

    Hehehe, milusio... Czyli mozna zapomniec o szybkich paczka zza granicy..