  • 1. Data: 2005-03-22 13:23:23
    Temat: Zakup prenumeraty Online
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Zastanawia mnie cos takiego, jedna z firm oferujaca prenumerate online,
    w swoim regulaminie w jednym z punktow zamiescila cos takiego:

    "W przypadku, gdy przedmiotem zamowienia są wylacznie dzienniki lub
    czasopisma. Kupujacemu nie przysluguje prawo odstapienia, o ktorym mowa
    w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektorych praw
    konsumentow oraz odpowiedzialnosci za produkt niebezpieczny."

    oraz

    "Skladajac zamowienie Kupujacy wyrazaja zgode na tresc niniejszego
    regulaminu."

    Czy w takim przypadku, faktycznie skladajac zamowienie za
    posrednictwem internetu, jestem skazany na te prenumerate bez
    mozliwosci zwrotu?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 2. Data: 2005-03-22 13:36:55
    Temat: Re: Zakup prenumeraty Online
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d1p68a$301a$1@sparrow.axelspringer.com.pl>, rezist.com wrote:
> [...]
    >
    > Czy w takim przypadku, faktycznie skladajac zamowienie za
    > posrednictwem internetu, jestem skazany na te prenumerate bez

    Chodzi o brak prawa odstąpienia od umowy? Jeśli tak, to nie masz w tym
    przypadku takiego prawa.

    Renata

  • 3. Data: 2005-03-22 14:08:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <s...@1...acn.waw
    .pl>, Renata Gołębiowska wrote:
    > Chodzi o brak prawa odstąpienia od umowy? Jeśli tak, to nie masz w tym
    > przypadku takiego prawa.

    Co masz na myśli? Jeśli chodzi o prawo zwrotu towaru w ciągu 10'ciu dni,
    to czy aby jednak nie ma zastosowania Art. 5. u.1?
    "Przepisów o umowach zawieranych z konsumentami poza lokalem przedsiębiorstwa nie
    stosuje się
    do umów:
    1) o charakterze ciągłym lub okresowym, zawieranych na podstawie
    oferty sprzedaży lub przez odwołanie się do ogłoszeń, reklam, cenników i
    innych informacji skierowanych do ogółu albo do poszczególnych osób,
    jeżeli konsument mógł uprzednio zapoznać się z treścią otrzymanej oferty
    lub informacji pod nieobecność drugiej strony umowy, a zarazem w tej
    ofercie lub informacji, jak i w umowie zastrzeżono prawo konsumenta do
    odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni od dnia jej zawarcia,"

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2005-03-22 14:24:50
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <9...@z...router>, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > ofercie lub informacji, jak i w umowie zastrzeżono prawo konsumenta do
    > odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni od dnia jej zawarcia,"

    Ty się ze mną zgadzasz, że autor wątku nie ma prawa do odstąpienia od
    umowy, czy nie zgadzasz, bo nie rozumiem twojego postu i pytania "Co
    masz na myśli". Tak jak pisałam: na myśli mam, że autor nie ma prawa
    odstąpić od umowy. Taka jest moja interpretacja przepisów, wierzę, że
    słuszna, ale mogę się mylić.

    Renata

  • 5. Data: 2005-03-22 14:49:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <s...@1...acn.waw
> [...]
    > masz na myśli". Tak jak pisałam: na myśli mam, że autor nie ma prawa
    > odstąpić od umowy. Taka jest moja interpretacja przepisów, wierzę, że

    Ja mam wątpliwości. Jeśli dobrze interpretuję zacytowany art. to nie można
    odstapić od umowy prenumeraty czasopisma zawartej poza lokalem firmy. Z
    tym, że się rąbnąłem bo tu był zakup na odległość co akurat ułatwia
    sprawę:

    Art.10 u.3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od
    umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    6) dostarczania prasy,

    Czyli, że od takiej umowy odstąpić się tak po prostu w ramach owych
    10'ciu dni nie da.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-03-22 15:06:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <s...@1...acn.waw
    .pl>,
    Renata Gołębiowska wrote:
    Wiesz co, jakis nieprzytomny jestem. Może lepiej odpocznę zanim zacznę
    kolejną polemikę z opinią z którą sie zgadzam :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-03-22 18:56:36
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > kolejną polemikę z opinią z którą sie zgadzam :)

    ale zawsze milo poczytac :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com