  • 711. Data: 2024-05-05 23:42:20
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 18:08, Shrek pisze:
    > Nie bardzo - tam jest o zbiorowych naruszeniach.

    O opublikowanie stanowiska, że będziemy fałszować wyniki badań, to w w
    Twojej ocenie nie jest zbiorowe naruszenie praw pacjentów? Dla mnie to
    coś podobnego, jakbyśmy opublikowali, że celowo będziemy zatajać choroby
    weneryczne, by nakłonić ludzi do wierności. :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 712. Data: 2024-05-06 02:47:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-05, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Powiedź tak szczerze - posłałbyś żonę do katolickiego gina?

    Katolickiego czy funkcjonariusza kk? Zakładam, że to drugie. W Polsce na
    pewno nie. Gdzieindziej, być może tak - zależy jak zdziczały byłby w
    tym "gdzieindziej" kler i jakie byłoby rzeczywiste osadzenie tego
    wszystkiego w kontekscie prawno-społecznym, w sensie stosunek państwa do
    kościoła.

    A jakbyś nie miał wyboru to byś posłał?

    Nb. czy takie działania jak te, które cytowałeś (nieujawnianie wyników)
    to nie są czasami sprzeczne z naukami, jeśli nie z jakąś podstawową (bóg
    daje każdemu wolną wolę) doktryną tego kościoła?

    --
    Marcin

  • 713. Data: 2024-05-06 02:50:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Wydaje mi się, że do ścigania ma zastosowanie art 59 tej ustawy, a
    > ustawa przewiduje tylko kary pieniężne (art. 68 ~ 69)

    Myśle, że w wielu przypadkach taki 160kk też dałoby się zastosować.

    --
    Marcin

  • 714. Data: 2024-05-06 03:04:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-05, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Ale jakoś uciekasz, aby napisać otwartym tekstem co może być przedmiotem
    > klauzuli sumienia.

    Przecież jest to wyraźnie napisane w ustawie, którą sam cytowałeś.
    Przedmiotem są świadczenia zdrowotne. Dyspozycja informacją świadczeniem
    zdrowotnym nie jest.

    A dalej, Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej

    Art.2. 10) świadczenie zdrowotne - działania służące zachowaniu,
    ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania
    medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych
    regulujących zasady ich wykonywania;

    Naprawdę trudno uznać informowanie o wynikach badań za działanie
    medyczne.

    --
    Marcin

  • 715. Data: 2024-05-06 06:06:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > O opublikowanie stanowiska, że będziemy fałszować wyniki badań, to w w
    > Twojej ocenie nie jest zbiorowe naruszenie praw pacjentów?

    Nie wiem czy wedlug tej ustawy występuje usiłowanie karalne na równi z
    czynem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 716. Data: 2024-05-06 06:19:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Katolickiego czy funkcjonariusza kk?

    Funkcjonariusza KK.

    > Zakładam, że to drugie. W Polsce na
    > pewno nie.

    No więc sam widzisz, że problem jednak ie jest "wydumany".

    > A jakbyś nie miał wyboru to byś posłał?

    Pytanie bez sensu - mam i ma tak zostać (a w zasadzie moja żona, bo
    przecież tak naprawdę to nie ja jej wybieram lekarzy).

    > Nb. czy takie działania jak te, które cytowałeś (nieujawnianie wyników)
    > to nie są czasami sprzeczne z naukami, jeśli nie z jakąś podstawową (bóg
    > daje każdemu wolną wolę) doktryną tego kościoła?

    A widziałeś jakieś stanowisko kościoła które by krytykowało taką
    postawę? A nie jest ona wcale jakaś wyjątkowa. Ba... to się zdarzało i
    to nie raz że w ten sposób katofaszyści przeciągali sprawę aż wyszło
    "okienko czasowe" na aborcję. Jakoś kościół nie protestował.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 717. Data: 2024-05-06 06:40:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Funkcjonariusza KK.

    > No więc sam widzisz, że problem jednak ie jest "wydumany".

    W Polsce jest kompletna patologia, przynajmniej oceniając z mediów, ale
    my zdaje się dyskutujemy w szerszym kontekscie.

    > Pytanie bez sensu - mam i ma tak zostać (a w zasadzie moja żona, bo
    > przecież tak naprawdę to nie ja jej wybieram lekarzy).

    Oj wcale nie bez sensu. Jest dość oczywiste, że w jakimś stopniu
    zaufałbyś nawet takiemu lekarzowi (vs sam prowadził ciąże żony/z żoną),
    czyli sam wiesz, że przesadzasz w drugą stronę.

> [...]
    > to nie raz że w ten sposób katofaszyści przeciągali sprawę aż wyszło
    > "okienko czasowe" na aborcję. Jakoś kościół nie protestował.

    Nie widziałem, ale to nie znaczy, że wszedzie tak księża myślą. A, że
    zalezy to m.in. od stopnia zdziczenia lokalnych hierarchów to jestem
    całkiem pewien.

    --
    Marcin

  • 718. Data: 2024-05-06 06:53:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W Polsce jest kompletna patologia, przynajmniej oceniając z mediów, ale
    > my zdaje się dyskutujemy w szerszym kontekscie.

    Wydawało mi się, że rozmawiamy o całkiem konkretnych przypadkach - i
    były one w Polsce.

    > Oj wcale nie bez sensu. Jest dość oczywiste, że w jakimś stopniu
    > zaufałbyś nawet takiemu lekarzowi (vs sam prowadził ciąże żony/z żoną),
    > czyli sam wiesz, że przesadzasz w drugą stronę.

    Nie przesadzam - przypadki przeciągania procedury przez katofaszystów
    poza okienko czasowe miały miejsce - wydaj mi się, że wręcz jeden z
    celebrytów antyaborcyjnych się tym chwalił że dzięki niemu świat był
    bogatszy o kilka osób które chwilę pocierpiały i zmarły a ich rodzice
    pozostali w traumie do końca życia. A twoje pytanie jest z serii czy
    jakbyś był na bezludnej wyspie to umierając oddałbyś córkę pod opiekę
    księdzu przeniesionym z innej wyspy za pedofilię:P

    > Nie widziałem, ale to nie znaczy, że wszedzie tak księża myślą.

    Może i nie wszędzie - ale słychać tych pierwszych przy bierności drugich.

    > A, że
    > zalezy to m.in. od stopnia zdziczenia lokalnych hierarchów to jestem
    > całkiem pewien.

    Więc możesz być calkiem pewny że takie jest właśnie stanowisko kościoła
    - choćby się ograniczało do "nie popieram (przynajmnej oficjalnie) ale
    rozumiem".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 719. Data: 2024-05-06 07:24:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wydawało mi się, że rozmawiamy o całkiem konkretnych przypadkach - i
    > były one w Polsce.

    Jak mamy gadac o tej konkretnej zakonnicy skoro nie mamy pojecia jakie
    jest jej zdanie? W momencie gdy dyskusja zeszła na mundur + lekarz to
    już jest problem ogólny.

> [...]
    > jakbyś był na bezludnej wyspie to umierając oddałbyś córkę pod opiekę
    > księdzu przeniesionym z innej wyspy za pedofilię:P

    Nie, bo opieką córki mogę się zająć sam, a do ciąży to powinna być
    wiedza i diagnostyka. Poza tym jak pedofil to już wiadomo że pedofil, a
    jak ksiądz to niekoniecznie wojujący katopojeb. Nawet w Polsce.

    > Może i nie wszędzie - ale słychać tych pierwszych przy bierności drugich.

    A co mają się aktywnie produkowac bo ktoś erdolniety coś palnął? Ani to
    znacząca osoba ani jakiś autorytet.

    Żeby oszukiwać/kłamać przy diagnostyce?

    --
    Marcin

  • 720. Data: 2024-05-06 07:25:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 05-05-2024 o 01:02, Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    > Sam znalazłeś ten cytat:
    > "Lekarzowi natomiast
    > _nie_wolno_przekazać_rodzicom_informacji_o_zdrowiu_d

    Problem skąd ma to wiedzieć?
    Zapis jest bez sensu. Robi z lekarza medium, które ma czytać w umysłach
    rodziców jaką decyzję podejmą...

    --
    http://zrzeda.pl