  • 701. Data: 2024-05-05 15:29:49
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Fakt, że niezbyt mądre.

    No widzisz - a jednak takie poglądy całkiem swobodnie sobie
    przedstawiciele kościoła głoszą. I w sumie niezbyt to odbiega od
    oficjalnego stanowiska kościoła (badania prenatalne tak ale o ile nie
    prowadzą do aborcji). Tu po prostu masz "akt wykonawczy". A na grupie
    masz takiego co twierdzi że takie postępowanie mieści się w klauzuli
    sumienia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 702. Data: 2024-05-05 15:41:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 15:29, Shrek pisze:

> [...]
    > prowadzą do aborcji). Tu po prostu masz "akt wykonawczy". A na grupie
    > masz takiego co twierdzi że takie postępowanie mieści się w klauzuli

    Ale jakoś uciekasz, aby napisać otwartym tekstem co może być przedmiotem
    klauzuli sumienia.

    Robert

  • 703. Data: 2024-05-05 16:07:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale jakoś uciekasz, aby napisać otwartym tekstem co może być przedmiotem
    > klauzuli sumienia.

    Zatajenie informacji o uszkodzeniu płodu nie jest klauzulą sumienia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 704. Data: 2024-05-05 16:35:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 16:07, Shrek pisze:

    > Zatajenie informacji o uszkodzeniu płodu nie jest klauzulą sumienia.

    No i znowu uciekłeś od odpowiedzi.

    Robert

  • 705. Data: 2024-05-05 17:25:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No i znowu uciekłeś od odpowiedzi.

    Udzieliłem jej w zakresie ktorego dotyczy dyskusja. Naprawdę twierdzisz,
    że klauzula sumienia obejmuje ukrywanie przed rodzicami wyników badan
    prenatalnych?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 706. Data: 2024-05-05 17:55:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.05.2024 o 22:12, Shrek pisze:
    > Podpisane przez nomen omen lekarza kapłana. (co do kapłana jest napisane
    > że obecnego, więc może nie jest już lekarzem). Przecież ten kolo wprost
    > nawołuje do ukrycia wyników badań przed rodzicami - głowy nie dam, ale
    > zakladam że są na to paragrafy.

    Przepisy karne mamy w art. 58 Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach
    lekarza i lekarza dentysty. O informowaniu pacjentów tam nic nie ma.
    Prawo pacjenta do uzyskania informacji medycznej wynika z art. 9 Ustawy
    z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
    Wydaje mi się, że do ścigania ma zastosowanie art 59 tej ustawy, a
    ustawa przewiduje tylko kary pieniężne (art. 68 ~ 69)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 707. Data: 2024-05-05 18:08:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
    > Wydaje mi się, że do ścigania ma zastosowanie art  59 tej ustawy

    NIe bardzo - tam jest o zbiorowych naruszeniach.

  • 708. Data: 2024-05-05 19:00:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 17:25, Shrek pisze:

    > Udzieliłem jej w zakresie ktorego dotyczy dyskusja. Naprawdę twierdzisz,
    > że klauzula sumienia obejmuje ukrywanie przed rodzicami wyników badan
    > prenatalnych?

    Odpowiadasz jak rasowy polityk na komisji śledczej.

    Ale wiem, że obaj wiemy gdzie jest pies pogrzebany. :)

    Robert

  • 709. Data: 2024-05-05 19:03:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Odpowiadasz jak rasowy polityk na komisji śledczej.

    Bez znaczenia dla dyskusji. Rozmawiamy o konkretnym przykładzie.
    Powstrzymanie się od czynności to byłoby poinformowanie że ona badań nie
    wykona. Skoro wykonał albo wyniki po prostu dostał, to ma obowiązek o
    tych wynikach poinformować pacjenta.

    > Ale wiem, że obaj wiemy gdzie jest pies pogrzebany. :)

    Gdzie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 710. Data: 2024-05-05 23:40:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.05.2024 o 22:13, Robert Wańkowski pisze:
    > Może powstrzymać się o świadczeń medycznych. Czym jest
    > niepoinformowanie o wynikach badania, chyba powstrzymaniem się od
    > świadczenia medycznego. Ale powinien odnotować to w papierach. Gdzie
    > jest zapis o tym, że musi wskazać innego lekarza, placówkę? W
    > rozporządzeniu?

    Moim zdaniem to nie jest tak. Ktoś robi badanie prenatalne i jeśli
    lekarz go błędnie informuje (celowo) to nie jest powstrzymanie się od
    świadczenia, tylko niewłaściwe jego wykonanie. Powstrzymanie się od
    świadczenia, to byłoby, jakby odmówił zrobienia takich badań. Wówczas
    miałby obowiazek wskazać innego lekarza. Nie podejmuję się oceny, na ile
    byłoby to zgodne z "klauzulą sumienia", ale jestem jako człowiek go w
    stanie zrozumieć.

    Natomiast celowe błędne postawienie diagnozy jest moim zdaniem
    porównywalne z tym, jakby lekarz celowo źle zrobił operację. Bo, że może
    się coś niepowieść, to już statystyka. Z tym, że celowe błędne leczenie
    przeważnie da się dopasować do któregoś artykułu z kodeksu karnego. A w
    wypadku zatajenia choroby płodu nie przychodzi mi do głowy przepis karny.
    --
    (~) Robert Tomasik