  • 641. Data: 2024-05-01 08:51:19
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przecież dyskutujemy o wierze tej zakonnicy a nie o Twojej.

    Nie - dyskutujemy po prostu o wierze.

    > No to tym bardziej może być lekarzem.

    Jak widać może, ale nie powinna.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 642. Data: 2024-05-02 07:03:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 01-05-2024 o 08:51, Shrek napisał:

    > Jak widać może, ale nie powinna.

    A dlaczego nie powinna, przecież każdy w coś tam wierzy (np w to, że w
    nic nie wierzy :), bo jest człowiekiem. Tu masz co najwyżej jawnie
    wyrażoną wiarę, co za różnica, czy ktoś w coś wierzy sobie i się tym nie
    chwali, czy też chwali?
    Co to zmienia? Ważne czy stosuje metodologię związaną z wiedzą naukową.
    Zresztą sam miałeś przykład, jak "wiara w naukę" w ostatnich latach
    spowodowała katastrofę.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 643. Data: 2024-05-02 08:36:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co to zmienia? Ważne czy stosuje metodologię związaną z wiedzą naukową.

    No właśnie są pewne rozbieżności między wiarą a nauką w kwestiach
    psychiatrii.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 644. Data: 2024-05-02 16:11:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 08:36, Shrek pisze:
    > No właśnie są pewne rozbieżności między wiarą a nauką w kwestiach
    > psychiatrii.

    W jakiej kwestii wiara dotyczy psychiatrii?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 645. Data: 2024-05-02 16:20:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W jakiej kwestii wiara dotyczy psychiatrii?

    W takiej że psychiatria zajmuje się leczeniem widzenia i słyszenia
    urojonych postaci a wiara i religia wręcz przeciwnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 646. Data: 2024-05-03 01:24:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No dobra - cud czy nie?

    Tak naprawdę to nie wiadomo :)

    --
    Marcin

  • 647. Data: 2024-05-03 01:44:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W takiej że psychiatria zajmuje się leczeniem widzenia i słyszenia
    > urojonych postaci a wiara i religia wręcz przeciwnie.

    To trochę tak jakbyś stwierdził, że zakonnica nie powinna prowadzić
    pojazdów bo wszystkie postacie boskie mają nad głowami aureole, więc uj
    wie co z tego wyniknie jak zobaczy znak nakazu, albo przyjdzie jej
    napompowac koło, a już co się będzie działo na takim rondzie to wole
    sobie nie wyobrażać.

    Trzeba mieć nieco większe pojęcie o tych całych zakonnicach i
    objawieniach, żeby móc zawyrokować, bo tak to jak w przykładzie powyżej,
    zapewne w miarę neurotypowa i nie skrajnie głupia zakonnica, nie będzie
    miała problemu z odróżneiniem aureoli od znaku nakazu. Ale Ty
    twierdziesz, że będzie miała choroby psychicznej od objawień mimo, że
    studiowała pewnie z 10 lat medycynę z psychiatrią. Już sam fakt
    pojawienia się pacjenta w drzwiach jej gabinetu będzie świadczył pewnie
    o opętaniu, bo po co miałby się u niej zjawiac. Depresja? Dzieło
    szatana. Choroba dwubiegunowa? Dzieło szatana, z rekomendacją leczenia
    manii salcesonem.

    Serio sądzisz, że każdy wierzący psychiatra tak funkcjonuje, a jeśli nie
    to dlaczego? Na pytanie o silnik spalinowy i de facto tysiące podobnych
    rzeczy nie doczekałem się zdaje się odpowiedzi. Skoro wierzy, że
    najwyraźniej WSZYSTKO ma w swoim działaniu ten palec boży, to dlaczego
    nie modli się do telewizora lub nie konsekruje cudu żarówki
    elektrycznej? A jak się telewizor popsuje to wzywa majstra, czy naprawia
    żarliwą modlitwą?

    --
    Marcin

  • 648. Data: 2024-05-03 07:32:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak naprawdę to nie wiadomo :)

    ;) A z puktu widzenia nauki?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 649. Data: 2024-05-03 07:35:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > wie co z tego wyniknie jak zobaczy znak nakazu, albo przyjdzie jej
    > napompowac koło, a już co się będzie działo na takim rondzie to wole

    NIe - masz dwie organizacje o sprzecznych poglądach na sprawę
    psychiatrii. Baba przychodzi do pracy jako psychiatra w mundurze tej
    przeciwnej organizacji.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 650. Data: 2024-05-03 11:33:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > No właśnie są pewne rozbieżności między wiarą a nauką w kwestiach
    > psychiatrii.

    Ale in plus czy in minus?
    Wiem co odpowiesz. :)

    Czy KK zabrania leczenia psychiatrycznego w jakimś przypadku chorobowym?

    Robert