  • 11. Data: 2004-07-09 07:39:10
    Temat: Re: Zaklad Energetyczny
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Azazell:
    > aaaa.... to wybacz. pojęcie "bluzgać" odebrałem inaczej.
    Eee, przeca sie nie obrazilem.

    > to nie jest kwestia zabawienia się. po prostu jeżeli wina nie leży po
    > stronie energetyki, to obciąża się gościa który wzywa bezpodstawnie
    > pogotowie.

    Oczywiscie, ale jesli koles wiedzial, ze mam nie miec pradu, moze chce
    podymic troche, bym go nie niepokoil. Jak pisalem, maja tego osiedla
    serdecznie dosyc (prasa, telefony), dziwi mnie, ze w koncu nie wymienia
    urzadzen, ktore permanentnie szwankuja. Pewnie dlatego, ze nic dziadom nie
    mozna zrobic.
    Pozdr. Dulek

  • 12. Data: 2004-07-09 09:30:28
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    Dulek wrote:
> [...]
    > urzadzen, ktore permanentnie szwankuja. Pewnie dlatego, ze nic dziadom nie

    właściwie to chciałem trochę napisać teraz o polityc, ale mnie się nie
    chce. :)
    pogoda taka jakaś wszawa się zrobiła, leniwa...
    --
    z pozdrowieniami
    Azazell

  • 13. Data: 2004-07-09 21:48:14
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Dulek" <f...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Jerzy Wawrzyniak:
    >
    > Przede wszystkim, dziekuje za poswiecony czas i odpowiedz.

    Dostawcy,

    > Raczej nie. Administrator budynku grzebal po raz pierwszy, czeste przerwy
    > dotycza calego osiedla, polozonego 3 km od miasta. Wydaje mi sie, ze jesli
    > instalacja elektryczna pamieta przemarsz Napoleona, Dostawca powinien w
    > koncu sie za to wziasc. Ostatnia przerwa w dostawie energii: wczoraj,
    godz.
    > 23.35. Sprawa nie jest nowa, byla opisywana w gazetach itd.

    Jeśli są to przerwy z winy Dostawcy i jest tych przerw więcej niż wynika z
    obowiązujących standardów lub umowy o świadczenie usług przesyłowych, to
    masz prawo dochodzić swoich racji od świadczącego te usługi (na ogół zakłady
    energetyczne lub podmioty powstałe w wyniku ich konsolidacji).
    Ten przypadek, którym rozpocząłeś ten wątek nie dotyczył winy
    przedsiębiorstwa energetycznego.

    > No to mam jeszcze pytanko: czy moge im odeslac ta fakture, z prosba o
    > wyjasnienie,

    Nawet, jeśli nie masz racji masz prawo do wyjaśnuienia.

    > czy ow koles z pogotowia mial meldowane ze beda grzebac (nie
    > bedzie w bloku pradu),

    Jeśli to było na części instalacji nie będącej własnością energetyki, to
    energetyka nie ma nic do tego, w przeciwnym wypadku, praca taka musi być
    wcześniej (minimum 5 dni) zaplanowana.

    > jesli tak - niech sie ciagna glupie fikoly, jesli
    > nie - poprosic o wymiane jej na taka z kwota 40 zet brutto, tak jak mi to
    > powiedzieli panowie z pogotowia?

    Wysokość opłaty, na którą Ci wystawiono fakturę reguluje taryfa
    przedsiębiorstwa energetycznego.

    > Zasadniczo chodzi mi o to, czy na czas
    > wyjasnien przestaja mi cykac odsetki terminowe od tej faktury.

    Odnośnie kwesti zawieszenia naliczania odsetek nie umiem się wypowiedzieć.
    Tu mają zastosowanie przepisy o charakterze ogólniejszym niż Prawo
    Energetyczne i przepisy wykonawcze wydane na jego podstawie.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 14. Data: 2004-07-09 21:52:17
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Jerzy Wawrzyniak:
    (...)

    Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie.
    Dulek

  • 15. Data: 2004-07-09 22:03:43
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Dlatego tutaj warunki przerw w dostawie energii sa dłuższe niż w przypadku
    > odbiorców energii po ŚN. Nie chciało mi się szukać w innych zakładach, ale
    > w BZE S.A. /obecnie Enion S.A. po fuzji/ obowiązuje załącznik do Umowy o
    > sprzedaż energii;

    http://www.bze.com.pl/klient/info/umowa_zal2_gr_IV_V
    _VI_obowiazki_stron.doc
    > Zerkinj na § 1 pkt 1.2.1a

    Odbiorca zasilany z sieci SN zalicza się do III grupy przyłączeniowej, a
    przywołany przez Ciebie załącznik dotyczy odbiorców grup IV, V i VI. Różnice
    tu wynikają z faktu, że po 1 stycznia 2005 roku obowiązywać będą standardy w
    zakresie niezawodności dostaw energii elektrycznej korzystniejsze dla
    odbiorców.

    Dostawcy, a

    > Zgłaszając brak dostawy energii pytający _nie wiedział_ z czyjej winy - po
    > prostu stwierdził brak napięcia w lokalu. A to że jak się później okazało,
    > administrator budynku /coś majstrował/ w np. WLZach - to tak czy siak -
    > dyspozytor powinien o tym wiedzieć, bo przecież musiał uwolnić spod
    > napięcia złącza kablowe na budynku - czyż nie?

    Niekoniecznie. Zależy od układu zasilania. Konieczność prac na instalacji
    odbiorcy nie zawsze wymaga wykonania czynności łączeniowych przez
    energetykę.

    > Jeżeli dyspozytor nie
    > wiedział o takim fakcie, to znaczy że administrator _nielegalnie_ uzyskał
    > dostęp do urządzeń ZE i spowodował wyłączenie budynku.

    Niekoniecznie.

    > Co za tym idzie, po
    > takim tleefonie dyspozytor _powinien_ podjąć kroki zmierzające do ustlenia
    > kto, kiedy, dlaczego i w jaki sposób uzyskał dostęp do ich urządzeń - nie
    > prawdaż?

    Jeśli to stwierdzono (ingerencję w urządzeniach energetyki), to podejrzewam,
    że sprawę przynajmniej usiłowano wyjaśnić.

    > Wiemy już teraz że, administrator jest winien, ale dyspozytor
    > /najprawdopodobniej/ ograniczył się tylko do przyjęcia informacji i
    > wysłania pogotowia na miejsce, nie uczynił nic więcej - a _powinien_ nadać
    > sprawie bieg.

    Jeśli nie stwierdził naruszenia urządzeń energetyki to nie miał podstaw.

    > Co wcale nie zmienia faktu że ZE _powinien_ zostać o tym poinformowanym i
    > to ZE powinien dokonać czynności /np. uwolnienie złącza kablowego spod
    > napięcia, uziemienie itp itd/

    Nie do każdej pracy trzeba uwalniać złącze kablowe spod napięcia. Zależy to
    m.in. od układu instalacji - w tym przypadku budynku.

    > Możesz wskazać prace wymagające wyłączenia napięcia w WLZach i prace na
    > nich, bez poinformowania energetyki?

    Cała litania prac za głównym wyłącznikem znajdującym się za złączem
    kablowym.

    > Zabezpieczenia przedlicznikowe winny
    > być zaplombowane, więc osoba postronna /administrator/ narusza w takim
    > przypadku ...hmm... ;)))

    A czy do każdej pracy jest konieczne naruszanie plomb na zabezpieczeniach
    przedlicznikowych?

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 16. Data: 2004-07-09 22:06:20
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Azazell" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > wiesz że to wszystko jest nagrywane? :-)

    Jestem pracownikiem energetyki. Nie tylko wiem. Nie raz tych nagrań słucham.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 17. Data: 2004-07-09 22:08:35
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

> [...]
    > przeklinalem, nie ponizylem ich i zareczam, ze odtworzeniem tej tasmy
    > gdziekolwiek nie zrobia sobie reklamy. Teraz wlasnie licze m.in. na to, ze
    > maja to nagrane. Poleci wtedy z tasmy, ze prosze goscia o to, by
    sprawdzil,
    > co sie stalo. Jesli powinien wiedziec o braku pradu w moim bloku, bedzie
    > fajnie.
    > Ja po prostu wiem, ze oni dostaja kilkanascie telefonow miesiecznie z tego
    > osiedla, pewnie niektore, uuuuuuuuuuu duzo mniej kulturalne niz moj, i
    > postanowili sie zabawic. Niestety, trafilo na mnie.

    Rozumiem. Po prostu się wkurzyłeś i nie dziwię Ci się (szczególnie, że
    śledzę cały wątek). Ale na pewno też przekazałeś jakieś istotne informacje.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 18. Data: 2004-07-09 22:34:47
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Jerzy Wawrzyniak:
    > Rozumiem. Po prostu się wkurzyłeś i nie dziwię Ci się (szczególnie, że
    > śledzę cały wątek). Ale na pewno też przekazałeś jakieś istotne
    informacje.

    Wiesz jak jest. Pięć razy w tygodniu muszę nastawiać magnetowid, bo nie
    lubię, jak mi mryga godzina zero, parę razy przepadło mi trochę efektów
    pracy z komputerem, nie obejrzałem paru meczy, nie mam nagranych wszystkich
    rzeczy, które chciałbym mieć. Dobrze, że nie brakło tego prądu przynajmniej
    jak wracałem w nocy wygięty do domu. Przynajmniej profil mam nienaganny.
    Co do przekazania informacji, robię to często (informując o braku prądu).
    Niestety, Rejon Energetyczny Żary nie kuma, co do nich mówię. Ja i inni
    mieszkańcy tego osiedla.
    Pozdr. Dulek

  • 19. Data: 2004-07-09 22:49:33
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Jerzy Wawrzyniak wrote:
    > Użytkownik "Azazell" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem pracownikiem energetyki. Nie tylko wiem. Nie raz tych nagrań słucham.

    Hmmm, tak BTW. Moją prawo nagrywać bez poinformowania? Jeśli tak - to o
    co informacja o nagrywaniu rozmowy pojawia się przy kontaktach
    telefonicznych z bankami; jeśli nie - to jakie przepisy naruszają?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 20. Data: 2004-07-09 22:53:00
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Dulek <f...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ccn6g7$650$...@n...dialog.net.pl...
    > Jerzy Wawrzyniak:
    > informacje.

    Właśnie. Podam jeszcze jeden, moim zdaniem, istotny fakt: na klatce
    schodowej światlo było. Instalacja 24V, nie zmienia to jednak faktu, że
    całego bloku nie odłączyli, bo przecież trafo musi być w bloku.
    Pozdr. Dulek