  • 1. Data: 2004-07-08 17:25:32
    Temat: Pytanie o Spolke z o.o. ??????
    Od: "Rysiek" <p...@o...pl>

    Jeden ze wspolnikow w Spolce z o.o. popelnil gafeee i zgubil gdzies swoj
    odpis aktu notarialnego zawarcia spolki :( Co moze zrobic i jakie sa
    konsekwencje ?

    Czy jako wspolnik, nie bedac czlonkiem zarzadu moze domagac sie ksero PIT-4,
    VAT-7, sprawozdania finansowego oraz wykazu zobowiazan dlugo i
    krotkoterminowych od zarzadu?

    Czy jeden ze wspolnikow moze przejac zobowiazania drugiego wspolnika ?

    Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam cieplutko
    Rysiek

  • 2. Data: 2004-07-08 18:28:48
    Temat: Re: Pytanie o Spolke z o.o. ??????
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Rysiek" <p...@o...pl> naskrobał/a w

    > Jeden ze wspolnikow w Spolce z o.o. popelnil gafeee i zgubil gdzies
    > swoj odpis aktu notarialnego zawarcia spolki :( Co moze zrobic i

    Może pójść do natariusza po następny?

    > jakie sa konsekwencje ?

    Taksa notarialna?

    > Czy jako wspolnik, nie bedac czlonkiem zarzadu moze domagac sie
    > ksero PIT-4, VAT-7, sprawozdania finansowego oraz wykazu zobowiazan
    > dlugo i krotkoterminowych od zarzadu?

    Tak.

    > Czy jeden ze wspolnikow moze przejac zobowiazania drugiego wspolnika?

    KC

    Art. 519.
    § 1. Osoba trzecia może wstąpić na miejsce dłużnika, który zostaje z
    długu zwolniony (przejęcie długu).

    § 2. Przejęcie długu może nastąpić:
    1) przez umowę między wierzycielem a osobą trzecią za zgodą dłużnika;
    oświadczenie dłużnika może być złożone którejkolwiek ze stron;
    2) przez umowę między dłużnikiem a osobą trzecią za zgodą wierzyciela;
    oświadczenie wierzyciela może być złożone którejkolwiek ze stron; jest
    ono bezskuteczne, jeżeli wierzyciel nie wiedział, że osoba przejmująca
    dług jest niewypłacalna.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    God must love stupid people, he made so many.

  • 3. Data: 2004-07-08 20:47:46
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 8 Jul 2004 19:25:32 +0200, Rysiek naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Czy jeden ze wspolnikow moze przejac zobowiazania drugiego wspolnika ?
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam cieplutko

    OMG czy tylko Polacy nie czytają KSH zanim podpiszą notarialnie dokumenty
    przesądzające o ich przyszłości? Czy naprawde weszłeś do sp z o.o. nie
    mając zielonego pojecia o uregulowaniach prawnych?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-07-09 07:06:02
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 7/8/2004 7:25 PM, Rysiek wrote:
    > Jeden ze wspolnikow w Spolce z o.o. popelnil gafeee i zgubil gdzies swoj
    > odpis aktu notarialnego zawarcia spolki :( Co moze zrobic i jakie sa
    > konsekwencje ?

    Umowa spółki jest np. w sądzie rejestrowym - może pójśc i wziąc sobie
    odpis/odpis z "pieczątką" - to chyba najtańszy wariant, nie licząc dojazdu.

    > Czy jako wspolnik, nie bedac czlonkiem zarzadu moze domagac sie ksero PIT-4,
    > VAT-7, sprawozdania finansowego oraz wykazu zobowiazan dlugo i
    > krotkoterminowych od zarzadu?

    Wspólnik ma prawo, bo jest właścicielem spółki (w proporcji udziałów) -
    jeżeli ma mało udziałów i jest uciążliwy dla spółki można go wykluczyć,
    a przynajmniej do tego dążyć.
    Ponadto zarząd gdy uzna, że wspólnik robi coś wbrew spółce może go
    "trzymać z daleka" ale generalnie mało skutecznie.

    Zgromadzenie wspólników zatwierdza bilans - i tu jest Twój bat na dupę
    grającego w kulki zarządu - ale widziałem już sprawozdania, pod którymi
    podpisało się dwóch zamiast trzech wspólników, stwierdzając, że cały
    kapitał jest reprezentowany - sąd to łyknął, a prokurator stwierdził, że
    to zwykła "pomyłka" - więc na wiele nie licz, chociaż ostatnio nieco się
    zmieniło w tym temacie.

    Polecam przeczytanie ksh z komentarzem lub sprzedaż udziałów.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-07-09 09:53:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Catbert napisał:

> [...]
    > kapitał jest reprezentowany - sąd to łyknął, a prokurator stwierdził, że
    > to zwykła "pomyłka" - więc na wiele nie licz, chociaż ostatnio nieco się

    Nie musi być 100% kapitału reprezentowanego na zgromadzeniu żeby uchwały
    były ważne - także zatwierdzenie bilansu. Chyba że umowa spółki stanowi
    inaczej. Z zasady wystarczy zwykła wiekszośc głosów.
    Kiedy zostaje sie wspólnikiem w sp. z o.o. trzeba sie liczyc z tym że
    czasem demokracja przy podejmowaniu uchwał może nam sie nie spodobać.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-07-09 10:42:18
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 7/9/2004 11:53 AM, Maddy wrote:

> [...]
    > Kiedy zostaje sie wspólnikiem w sp. z o.o. trzeba sie liczyc z tym że
    > czasem demokracja przy podejmowaniu uchwał może nam sie nie spodobać.

    Jeżeli jest trzech wspólników, a dwóch twierdzi, że reprezentuje cały
    kapitał i literalnie to stwierdza (50%:50%) pod nieobecnośc trzeciego,
    to nie jest reprezentowany cały kapitał, nawet jeżeli uchwała jest ważna
    (np. nie wyklucza tego umowa spółki).

    PZdr: Catbert

  • 7. Data: 2004-07-09 13:29:54
    Od: "Rysiek" <p...@o...pl>

    Dzieki serdeczne za odpowiedzi .... juz wiem co mam robic .. a nawiasem
    mowiac to faktycznie czlowiek moze dac ciala jak oleje pewne sprawy. No ale
    takie jest zycie i lepiej wczesniej dostac w dupsko i sie nauczyc niz
    pozniej :)))))

    Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich serdecznie

    RYSIEK