  • 1. Data: 2004-07-08 16:28:29
    Temat: Przejęcie mieszkania
    Od: "ja" <m...@w...pl>

    Witam, jestem nowy w grupie i proszę o pomoc.
    Ojciec zamierza przeprowadzić się na stałe do brata, a spółdzielcze
    mieszkanie sprzedać. Chcę przejąć je, a brata "spłacić". Jaka forma jest
    najtańsza, jakie czynności powinienem wykonać? W jakiej formie powinno
    nastąpić rozliczenie z bratem, by w przyszłości nie budziło żadnych
    wątpliwości?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-08 16:51:17
    Temat: Re: Przejęcie mieszkania
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "ja" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najtańsza, jakie czynności powinienem wykonać? W jakiej formie powinno
    > nastąpić rozliczenie z bratem, by w przyszłości nie budziło żadnych

    "Przejęcie" - czegoś takiego nie ma.
    Czy to jest prawo spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu. Do kogo należy ? Tylko
    do ojca ?

    Jeśli odpowiedź na powyższe pytania jest pozytywna. To pozostaje zawarcie umowy
    cywilno - prawnej przenoszącej prawo rzeczowe do tego lokalu (u notariusza
    obligatoryjnie). Może to być sprzedaż jak i darowizna. A brata - nie trzeba spłacać
    ( z formalnego punktu widzenia

    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń