  • 1. Data: 2005-01-20 11:52:25
    Temat: Zakaz konkurencji po ustaniu zatrudnienia
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    Uprzejmie proszę o wyjaśnienie osoby zorientowane w umowach o zakazie
    konkurencji.

    Historia zatrudnienia pracownika:

    1) umowa o pracę na czas określony 7 miesięcy. W pierwszym dniu
    zatrudnienia pracownik podpisał umowę o zakazie konkurencji po
    rozwiązaniu umowy o pracę z firmą xxxxxxx.

    2) bezpośrednio po upływie pierwszej umowy na czas określony została
    zawarta umowa o pracę na czas nieokreślony. Pracownik nie podpisywał
    nowej umowy o zakazie konkurencji.

    Pytanie:
    Czy umowa o zakazie konkurencji podpisana w pierwszym dniu
    zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony będzie
    zobowiązywać tego pracownika do powstrzymania się od pracy w firmie
    konkurencyjnej po rozwiązaniu aktualnej umowy o pracę na czas
    nieokreślony za porozumieniem stron lub przez wypowiedzenie przez
    pracownika?

    wa

  • 2. Data: 2005-01-20 22:51:27
    Temat: Re: Zakaz konkurencji po ustaniu zatrudnienia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konkurencyjnej po rozwiązaniu aktualnej umowy o pracę na czas
    > nieokreślony za porozumieniem stron lub przez wypowiedzenie przez

    A co w tej umowie napisano? Bo najczęściej jest napisane, że termin liczy
    się od ustania zatrudnienia.

  • 3. Data: 2005-01-21 11:39:16
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > A co w tej umowie napisano? Bo najczęściej jest napisane, że termin liczy
    > się od ustania zatrudnienia.

    Pytanie trochę z innej beczki: jeśli w umowie o zakazie konkurencji (UOZK)
    jest napisane, że obowiązuje ona od dnia rozwiązania umowy, a umowa po prostu
    wygasła (np. na skutek upływu okresu na jaki została zawarta) to UOZK nadal
    obowiązuje pracownika?

    Pozdrawiam!
    L.

  • 4. Data: 2005-01-21 16:29:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    prostu
    > wygasła (np. na skutek upływu okresu na jaki została zawarta) to UOZK

    Zwróć uwagę, ze UOZK jest osobną umową. I żyje własnym życiem równolegle do
    umowy o pracę. W tej umowie jest również określone jej wygaśnięcie. Może być
    w chwili ustania zatrudnienia, może być w chwili rozwiązania konkretnej
    umowy o pracę, może być w jakiś tam czas po opisanych zdarzeniach a może być
    jeszcze coś innego. Stąd moje pytanie: Co jest w umowie napisane na ten
    temat?

    Z reguły w umowach jest wpisywany jako termin odniesienia chwila ustania
    zatrudnienia. Jeśli by było tak, to nie ma znaczenia, ile tych umów po
    drodze było. Liczy się koniec zatrudnienia.

  • 5. Data: 2005-01-21 17:36:46
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cspgb8
    > A co w tej umowie napisano? Bo najczęściej jest napisane, że termin
    liczy
    > się od ustania zatrudnienia.

    W umowie o zakazie konkurencji jest zapis, że obowiązuje po
    rozwiązaniu umowy o pracę (umowa o pracę jest użyta w liczbie
    pojedynczej!). Umowa o zakazie konkurencji została zawarta w pierwszym
    dniu pierwszej umowy o pracę na czas określony (7 miesięcy).

    Po upływie czasu tej umowy o pracę została zawarta druga umowa o pracę
    na czas nieokreślony, ale nie zawierano już następnej umowy o zakazie
    konkurencji po ustaniu zatrudnienia.

    Pytanie:
    czy tego pracownika obowiązuje nadal umowa o zakazie konkurencji po
    rozwiązaniu aktualnej umowy o pracę na czas nieokreślony, mimo że
    została podpisana w czasie trwania umowy o pracę na czas określony,
    która została rozwiązana 8 miesięcy temu z upływem czasu, na który
    była zawarta?

    wa

  • 6. Data: 2005-01-21 23:48:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > została podpisana w czasie trwania umowy o pracę na czas określony,
    > która została rozwiązana 8 miesięcy temu z upływem czasu, na który

    Moi zdaniem tak. Przecież wiąże go z pracodawcą nadal umowa o pracę - w
    liczbie pojedynczej :-)

  • 7. Data: 2005-01-22 00:32:36
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:css6bs$6ep$3@inews.gazeta.pl...

    > Moi zdaniem tak. Przecież wiąże go z pracodawcą nadal umowa o
    pracę - w
    > liczbie pojedynczej :-)

    Dziękuję za wyjaśnienie.

    wa