  • 1. Data: 2005-01-20 10:12:22
    Temat: Prywatny samochód do służbowych celów.
    Od: "Jacek Kawecki" <j...@i...pl>

    Witam!
    Proszę o informację i podanie podstawy prawnej, w jakiej wysokości
    pracodawca powinien rekompensować pracownikowi używanie prywatnego zamochodu
    do załatwiania spraw służbowych (przewóz towaru, dojazd, itp.)
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Jacek Kawecki

  • 2. Data: 2005-01-20 10:59:16
    Temat: Re: Prywatny samochód do służbowych celów.
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "Jacek Kawecki" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zamochodu
    > do załatwiania spraw służbowych (przewóz towaru, dojazd, itp.)

    Ostatnio szukalem czegos podobnego. Znalazlem tylko to:

    Dz.U.2002.236.1990 (z pozniejszymi zmianami)
    ROZPORZADZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOLECZNEJ w sprawie wysokosci oraz
    warunków ustalania naleznosci przyslugujacych pracownikowi zatrudnionemu w
    panstwowej lub samorzadowej jednostce sfery budzetowej z tytulu podrozy
    sluzbowej na obszarze kraju.

    "Na wniosek pracownika pracodawca moze wyrazic zgode na przejazd w podrozy
    samochodem osobowym, motocyklem lub motorowerem niebedacym wlasnoscia
    pracodawcy. W takim przypadku pracownikowi przysluguje zwrot kosztów
    przejazdu w wysokosci stanowiacej iloczyn przejechanych kilometrów przez
    stawke za jeden kilometr przebiegu, ustalona przez pracodawce, która nie
    moze byc wyzsza niz:
    1) 0,4894 zl- dla samochodu o pojemnosci skokowej silnika do 900 cm3;
    2) 0,7846 zl- dla samochodu o pojemnosci skokowej silnika powyżej 900 cm3;"

    Ale nie jestem pewien jak to sie ma do firm niepanstwowych, bo
    rozporzadzenie dotyczace takowych zostalo uchylone i nie ma nowego.

    the.one

  • 3. Data: 2005-01-20 11:19:31
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Jeszcze jedno... jesli nie chodzi Ci o delegacje tylko codzienna jezde w
    miejscu pracy to chyba przyda Ci sie to:
    http://www.infor.pl/wskazniki/wisdok.html?R=4A02
    i odeslanie do odpowiednich aktor prawnych.

  • 4. Data: 2005-01-20 11:23:10
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@U...go2.TOTEZ.pl>

> [...]
    > zamochodu
    > do załatwiania spraw służbowych (przewóz towaru, dojazd, itp.)

    U mnie w firmie mamy podpisane umowy o użyczenie samochodu prywatnego do
    celów służbowych ,tzw ryczałt w określonej wielkości. Ministerstwo określa
    maksymalne wielkości ryczałtu w zależności od wielkośći miasta w jakim jest
    firma. Wielkości te widziałem na stronach
    http://www.bankier.pl/firma/niezbednik/index.html?pa
    rt=rycz

    A delegacje samochodami prywatnymi rozliczane są oddzielnie.

    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak