  • 1. Data: 2005-01-20 11:02:55
    Temat: Problem z uzyskaniem odszkodania ze szkody komunikacyjnej - sprawca nie przyznaje sie !!!
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    Witam,

    Mam problem dosc nieciekawy. Dwa miesiace temu mialem kolizje - niby
    niewielka, ale naprawa w ASO to ~7kzl !!! I czekam na odszkodowanie i
    czekam, az tu wczoraj dzwoni do mnie Pan likwidator i mówi, ze sprawca podal
    inne okolicznosci zdarzenia (jeszcze niewiem czym dokladnie sie róznia) oraz
    stwierdzil, ze nie poczuwa sie do winy, w zwiazku z czym TU nie moze mi
    wyplacic odszkodowania.

    Jak to bylo. Po kolizji wezwalem policje (strach pomyslec, jakbym jej
    nie wezwal), która orzekla jego wine (co prawda po burzliwej dyskusji, bo
    panowie policjanci zachowali sie dosc dziwnie, mimo iz poczatkowo sprawca
    przyznal sie do winy - byc moze ziomki jakies :-/ ).

    Pan z TU pouczyl mnie, ze moge isc na droge sadowa. Swietnie :-/

    Co teraz robic? Jak zdobyc dane sprawcy? Czy wystosowac do niego jakies
    pismo, na co sie powolac? Czego domagac sie od TU - formalnego pisma w
    sprawie odmowy wyplaty odszkodowania? Moze ktos z forumowiczów spotkal sie z
    podobnym przypadkiem - jak nalezy postapic?

    pozdrawiam,
    MK.

  • 2. Data: 2005-01-20 14:52:32
    Od: "m00nia" <atr45@[usun]op.pl>

    > Mam problem dosc nieciekawy.

    Moze na poczatek skontaktuj sie z Rzecznikiem Praw Ubezpieczonych.
    On wyjasni Ci, czego musisz dochodzic sam a czego mozesz wymagac
    od TU. Z doswiadczeniz wiem, ze TU czesto stosuja metode zwalania
    roboty na ubezpieczonego, kreca i w zasadzie utrudniaja uzyskanie
    odszkodowania z tytulu ubezpieczenia.
    pozdrowienia

  • 3. Data: 2005-01-20 15:48:17
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "MK" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > panowie policjanci zachowali sie dosc dziwnie, mimo iz poczatkowo sprawca
    > przyznal sie do winy - byc moze ziomki jakies :-/ ).

    Sprawca przyjął mandat?

    Pzdr
    Leszek

  • 4. Data: 2005-01-20 16:18:53
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    > Sprawca przyjął mandat?

    Z tego co mi powiedziano - tak.

    MK.

  • 5. Data: 2005-01-20 16:39:34
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Z tego co mi powiedziano - tak.

    Widziałeś notatke policyjna? Jeśli nie, udaj się lub telefonicznie zapytaj w
    FU sprawcy, czy taką notatkę mają. Jeśli nie, weź ją z policji i im zawieź.
    Jeśli masz wycenę szkody , zażądaj wyplłaty na piśmie z przypomnieniem 30
    dniowego terminu i karnych odsetkach.Potem pozew do sądu.

    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2005-01-21 14:55:35
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    > Potem pozew do sądu.

    Pozew przeciwko sprawcy, czy przeciwko TU?

    pozdrawiam,
    MK.

  • 7. Data: 2005-01-21 15:43:49
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Pozew przeciwko sprawcy, czy przeciwko TU?

    Sprawcy z przypozwaniem TU.

    Pzdr
    LEszek