  • Data: 2021-09-20 22:14:08
    Temat: Re: Zakaz fotografowania dworców mostów i obiektów państwowych
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Było rozporządzenie wprowadzajace znak zakazu fotografowania. Natomiast
    > resztę załatwiały "plany ochrony". Rozporządzenie było do starej ustawy
    > uchylonej w bodaj 1999 roku ustawą o ochronie informacji niejawnych. Od
    > tego czasu te przekreślone aparaty są dziełem sztuki, a nie oznakowaniem.

    Ale, ale. Na dworcach czy mostach nie były wcale tych tabliczek, a w
    każdym razie nie były masowe. Lokomotywy też nie miały tabliczek. Gdzieś
    chyba były wprost wyliczone obiekty w jakimś przepisie, bez konieczności
    wieszania tych tabliczek?

    Z czasów PRL pamiętam tabliczki zakaz fotografowania w zasadzie
    wyłącznie na dwóch rodzajach obiektów:

    1. Razem z napisami 'teren wojskowy, wstęp wzbroniony' i czasem jakimiś
    innymi - na obiektach jawnie wojskowych, z drutem kolczastym i
    wartownikiem na bramie.

    2. Jako jedyna tabliczka na danym budynku. Wtedy to na 100% była
    centrala telefoniczna.

    MJ