  • 1. Data: 2003-04-06 05:33:57
    Temat: Zajecie wynagrodzenia- KOMORNIK
    Od: Agent <k...@t...pl>

    Witam!!
    Mam pytanie o sposob naliczania kwoty jaka moze zajac z wynagrodzenia
    komornik. Pracuje w firmie gdzie ksiegowosc ma specyficzny sposob
    naliczana i nie do konca jestem przekonany czy robi to wlasciwie, przez
    co jeden z moich znajomych zostaje bez srodkow na zycie.

    Mianowicie:
    Placa brutto 1550,74PLN z czego licza 50% co daje 775PLN i to poszlo na
    konto komornika.
    Placa netto 1085,85PLN i tu najlepsze od tego odejmuja to co zabral
    komornik, facetowi zostaje na reke 310PLN!!!

    Zgadzam sie z tym ze jezeli komornik zajmuje 50% wynagrodzzenia, ma
    takie prawo, to niech to bedzie 50% do netto a nie jakos po glupiemu
    liczone. IMHO powinna zostac jakas kwota ktora pozwoli przezyc, po
    mojemu nie powinno zostac mniej jak najnizsze wynagrodzenie.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof

  • 2. Data: 2003-04-06 15:35:29
    Temat: Re: Zajecie wynagrodzenia- KOMORNIK
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pussy" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > jest zasada, iżkomornik wchodzi na "konto" pracownika dłużnego w takiej
    > kwocie, która jest powyżej min. wypłaty ustawowej, tzn. jesli ktos ma 1000
    > zł, to komornik zabiera 200zł

    Też jestem zainteresowany tą "zasadą". skąd się wzieły Ci te kwoty? A co
    zrobić, jeżeli gość zarabia 400 zł (1/2 etatu) i na pismie od komornika
    pisze, że należy mu zabrać 50% zarobków?
    PawełJ

  • 3. Data: 2003-04-06 17:21:03
    Od: RAVQ <r...@k...pl>

    pawel J wrote:
> [...]
    > zrobić, jeżeli gość zarabia 400 zł (1/2 etatu) i na pismie od komornika
    > pisze, że należy mu zabrać 50% zarobków?

    A ja mam inne pytanie: czy przy alimentach też się stosuje takie zasady??

    --
    Rafał
    GG 37123

  • 4. Data: 2003-04-07 08:17:35
    Od: "Quit" <q...@p...dowyciecia.onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Placa netto 1085,85PLN i tu najlepsze od tego odejmuja to co zabral
    > komornik, facetowi zostaje na reke 310PLN!!!

    Cos mi sie wydaje, ze chyba niewlasciwie

> [...]
    > liczone. IMHO powinna zostac jakas kwota ktora pozwoli przezyc, po
    > mojemu nie powinno zostac mniej jak najnizsze wynagrodzenie.

    Na wiekszosci zajec komorniczych jest okreslona tzw. kwota wolna od
    potracen, gdy jeszcze bylo tzw. najnizsze krajowe 760,00 brutto, to kwota
    wolna wynosila 594 zl z groszami i tyle pracownikowi musialo zostac. O ile
    wiem cos sie tam pogmatwalo i mimo, iz minimalna wynagrodzenie jest 800
    brutto to od potracenia dalej wolne jest 594 z groszami (nie pamietam
    dlaczego sie tak stalo). Poza tym nie dokonuje sie potracen z zasilkow
    rodzinnych, pielegnacyjnych itd. ale o tym to juz mowi art. 800ktorys i
    nawet nie pamietam czy to kpc czy kc (mam ten art w pracy, wiec moze pozniej
    podpowiem cos wiecej, czyli najszybciej ok. 13tej)

    > Pozdrawiam Krzysztof

    Quit

  • 5. Data: 2003-04-07 11:45:03
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>