  • 41. Data: 2007-09-06 07:18:24
    Temat: Re: Zajęcie ruchomości przez komornika
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a rozwiniesz teraz slowo dysponuje?
    >
    > co to oznacza, ze jezdzi tym samochodem czy, wystarczy ze zostal mu dany
    > na przechowanie, pytajacy pisal ze pokazal dokumenty, a od dokumentow do
    > dysponowania samochdem daleka droga, potrzebne sa jeszcze kluczyki, a
    > tych mu nie pokazal, wiec nawet w tak szerokim pojeciu dysponowania, to
    > nie dysponowal tym samochodem

    A jak pilota do telewizora nie pokaże, albo powie, że nie zna hasła
    do komputera, to komornik nie zajmie mu tego, pomimo że jest to w
    mieszkaniu dłużnika? IMHO okazanie kluczyków nie jest koniecznym
    warunkiem do zajęcia samochodu.

    Według komornika tym samochodem dysponował, komornik nie jest alfą i
    omegą, aby na miejscu wszystko wiedzieć na pewno. Są środki obrony i sąd
    podejmie już bardziej przemyślaną decyzję.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 42. Data: 2007-09-06 07:19:37
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > I myślisz, ze jego etyka nie obowiązuje?

    "To zależy". Komornik - mając do wyboru działanie zgodne z etyką
    (cokolwiek to znaczy), a działanie zgodne z prawem, powinien wybrać to
    drugie.

  • 43. Data: 2007-09-06 09:09:25
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > I nie zostawił żadnego kontaktu, tak na wszelki wypadek?

    Oczywiście, że zostawił. Tylko nie kalkulowało mu się rzucać dobrej pracy dla
    widzimisię komornika a załatwienie upoważnienia za granicą trochę trwa.
    Komornik zaś zadziałał błyskawicznie. Dura lex...

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 44. Data: 2007-09-06 09:42:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > mieszkaniu dłużnika? IMHO okazanie kluczyków nie jest koniecznym
    > warunkiem do zajęcia samochodu.

    no pewnie, bo z tego co piszesz to nawet pokazanie dokumentow nie jest
    koniecznym warunkiem, wystarczy ze stoi na jego ziemi

    > Według komornika tym samochodem dysponował, komornik nie jest alfą i
    > omegą, aby na miejscu wszystko wiedzieć na pewno. Są środki obrony i sąd
    > podejmie już bardziej przemyślaną decyzję.

    wiec dlatego to komornik powinien wystapic do sadu o ustalenie stanu
    posiadania, a nie niewinna postronna osoba, o zdjecia zajecia komorniczego

  • 45. Data: 2007-09-06 09:47:13
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > no pewnie, bo z tego co piszesz to nawet pokazanie dokumentow nie jest
    > koniecznym warunkiem, wystarczy ze stoi na jego ziemi

    Oczywiście - inaczej w ogóle nie można by zajmować żadnych ruchomości
    (w tym samochodów), bo dłużnik może nie chcieć okazać odpowiednich
    dokumentów.

    > wiec dlatego to komornik powinien wystapic do sadu o ustalenie stanu
    > posiadania, a nie niewinna postronna osoba, o zdjecia zajecia komorniczego

    Ale nie ma takiego obowiązku.

  • 46. Data: 2007-09-06 16:29:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > komputera, to komornik nie zajmie mu tego, pomimo że jest to w mieszkaniu
    > dłużnika? IMHO okazanie kluczyków nie jest koniecznym warunkiem do

    Wiesz, ale od twojego rozumowania to już jeden krok do tego, by komornik na
    wszeli wypadek zajął wszystko, co stoi przed domem dłużnika i niech się
    tłumaczą właściciele.

    > Według komornika tym samochodem dysponował, komornik nie jest alfą i
    > omegą, aby na miejscu wszystko wiedzieć na pewno. Są środki obrony i sąd
    > podejmie już bardziej przemyślaną decyzję.

    Wiesz, ale w sytuacji gdy już na miejscu wiadomo, ze rzecz do dłużnika nie
    należy działania komornika sensu większego poza wyrządzeniem dolegliwości
    innym osobom nie mają.

  • 47. Data: 2007-09-06 17:07:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 06 Sep 2007 18:29:59 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wiesz, ale w sytuacji gdy już na miejscu wiadomo, ze rzecz do dłużnika
    > nie należy działania komornika sensu większego poza wyrządzeniem
    > dolegliwości innym osobom nie mają.

    Ale wcale nie wiadomo że rzecz do dłużnika nie należy (w sensie
    posiadania). Wiadomo tylko że dłużnik tak twierdzi.

    p. m.

  • 48. Data: 2007-09-06 18:58:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale wcale nie wiadomo że rzecz do dłużnika nie należy (w sensie
    > posiadania). Wiadomo tylko że dłużnik tak twierdzi.

    Zwłaszcza, ze okazuje dowód rejestracyjny, z którego wynika, że samochód
    jest matki.

  • 49. Data: 2007-09-06 19:21:11
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    mvoicem wrote:

    > Ale wcale nie wiadomo że rzecz do dłużnika nie należy (w sensie
    > posiadania). Wiadomo tylko że dłużnik tak twierdzi.
    >
    > p. m.

    A nie jest przypadkiem tak, że komornik owszem, *może* zająć to, co
    dłużnik posiada (i bardzo dobrze, inaczej komornik nic by nie robił,
    tylko ustalał czyja jest lodówka a czyj telewizor), tyle że potem, to co
    do dłużnika nie należy, będzie *musiał* oddać (jak się właściciel
    upomni)? Rzecz w tym, że skoro komornik z góry wie, że będzie musiał
    samochód oddać, to swoimi działaniami uprzykrza tylko jego właścicielowi
    życie.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 50. Data: 2007-09-06 21:02:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 06 Sep 2007 20:58:32 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Zwłaszcza, ze okazuje dowód rejestracyjny, z którego wynika, że samochód
    > jest matki.

    Dowód rejestracyjny dowodzi że matka jest właścicielem. Ale posiadaczem
    może być syn.

    p. m.