    From: "Tomy M." <t...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zadłużenie, a sprzedaż ziemi
    Date: Thu, 4 Dec 2008 10:54:53 +0100

    Użytkownik "KonKomp" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:gh4ahs$p0a$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    !!!!!!!!!!!!!!!

> [...]
    > 30k + 6k spłata długu. Ale pytanie jest czy w jakikolwiek sposób,
    > ktokolwiek może się przyczepić o te dodatkowe 17k, które nie są już w
    > księdze wieczystej wpisane (6k jest w księdze - sprawdzałem).
    > Mi się wydaje, że nie, ale pewna pani notariusz powiedziala mi, że bank
    > może odemnie rządać spłaty tych 17k, gdy babka zostanie bez niczego
    > (ziemia za 30k to jej ostatnia nieruchomosc).
    > Wg mnie to nielogiczne i zgadzam się z Twoim myśleniem, dlatego pytam tu i
    > może ktoś mi wytłumaczy, czy coś takiego jest możliwe?

    Jedyna możliwość jest taka że wpis do do hipoteki nie został jeszcze
    dokonany ale złożono już wniosek.

    Bank nie ma możliwości wpisania się na hipotekę tej ziemi
    po tym jak kobieta Ci ją sprzeda bo to już nei będzie jej
    ziemia.

    Nawet jeżeli ta kobieta wzięła jakiś kredyt np. brakowało pieniedzy jej
    na zakup tej ziemi to i tak ziemia nie jest tutaj zabezpieczeniem.
    Żadna umowa którą sporządzi BANK obojętnie jak byłby zawiła
    i co by zawierała NIE MA MOCY PRAWNEJ nad KSIEGĄ WIECZYSTĄ.

    Jedyne na czym można się "uwiesić" to zamiar złwej woli, czy przestępstwa.
    Jeżeli np. ktoś "ucieka" przed komornikiem i na pieńku wszystko sprzedaje
    a kupujący jest tego świadomy ... to czasami, ale w bardzo szczególnych
    przypadkach można "unieważnić sprzedaż" (nie do końca). Wtedy kobieta
    musiałby Ci zwrócić pieniądze a Ty jej ziemię, odbywłoby się to jednak w
    taki sposób że musielibyście zawrzeć nową umowę kupna-sprzedaży, taką
    jaką nakazałby Sąd gdyż w Księdze Wieczystej nie może być "cofnięć"
    czy skreśleń. Sytuacja ta jednak wymagałaby aby ta kobieta zapłaciła
    Ci przy notariuszu te 30 tys czy 36 tysięcy bo notariusz nie może
    potwierdzić NIEPRAWDY (a potwierdza że pieniadze otrzymałeś)

    Może lepiej byłby poszukać orzecznictwa Sądu Najwyższego
    bo takie sprawy zawsze są nietypowe i nie ma jednoznacznych zasad
    i przepisów.

    Tomy M. www.ansibl.com