  • Data: 2016-05-19 00:08:31
    Temat: Re: ZUS sądownie ściga firmy o złe umowy
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > ha ha, dobre. Może zrobić taki system aby się nie opłacało ? Tu nie o
    > karę chodzi a o miejsca pracy i podatki

    I tu uważam, że poniekąd trafiasz w sedno problemu. Konieczne wydatki
    powinny być zrównoważone przychodami ze składek. A tu nie dość, że
    system zbierania składek jest dziurawy, to jeszcze bezsensownie z
    systemu są wyprowadzane środki "na przyszłość".

    W mojej ocenie obecnie opłacający składki są oszukiwani przez system.
    Oszukiwani, bo płacimy podwójne składki. Jedne na nasze przyszłe
    emerytury, a drugie na emerytury obecnych emerytur.
    ---
    To chyba za tych obiboków co po 15-latach idą na emerytury bo jak to pominąć
    to płacimy za dzisiejszych emerytów nabywając udziały w przyszłych
    emeryturach.

    I dualizmu tego nie
    zmieni dorabianie do tego ideologii o sprawiedliwości dziejowej. Niczego
    również nie zmieni ukrywanie tego faktu poprzez dofinansowywanie ZUS-u
    poza składkami, bo te środki też pochodzą z naszych podatków.
    ---
    No i najlepiej gdyby te wszystkie środki na emerytury pochodziły z naszych
    podatków. Wtedy nie byłoby, że umowa o pracę dobra a umowa o dzieło to już
    nie.