  • 41. Data: 2018-09-09 21:04:43
    Temat: Re: ZUS
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-08 o 09:44, Danusia pisze:
    > Użytkownik <Kviat> napisał w wiadomości

    > Ile w tych 201,6 mld zł to OFE i KRUS?
    > No i to wszystko.

    Tniesz linki (celowo?)
    Więc jeszcze raz:
    https://www.rp.pl/Budzet-i-Podatki/305039927-Wiecej-
    osob-pracuje-ZUS-zyskuje.html

    "Tym samym deficyt FUS wynikający z podstawowej jego działalności
    wyniósł 48,4 mld zł."

    "Lukę między przychodami a wydatkami zaplanowano na 50,4 mld zł, choć na
    koniec roku może być niższa. W latach 2018-2021 deficyt w FUS ma się
    zwiększać o ok. 4-5 mld zł rocznie - tak wynika z prognoz ZUS. I tak w
    2018 r. może sięgnąć 56,5 mld zł, a w 2023 r. 73 mld zł. "

    Czego jeszcze nie rozumiesz?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 42. Data: 2018-09-10 08:33:37
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > zwiększać o ok. 4-5 mld zł rocznie - tak wynika z prognoz ZUS. I tak w
    > 2018 r. może sięgnąć 56,5 mld zł, a w 2023 r. 73 mld zł. "

    Ile w tej luce to wydatki na OFE i KRUS?

    Pozdr

  • 43. Data: 2018-09-10 11:57:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-10 o 08:33, Danusia pisze:
    > Użytkownik <Kviat> napisał w wiadomości

    osob-pracuje-ZUS-zysku

    > Więc jeszcze raz:
    > Ile w tej luce to wydatki na OFE i KRUS?

    Zaraz zaraz, jakie wydatki państwa na OFE? Do OFE idą składki z mojej
    pensji, czyli z tego co wypracowałem, więc jakie wydatki na OFE?

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 44. Data: 2018-09-10 11:58:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-09 o 09:13, Danusia pisze:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Istotne jest to że pieniądze wszystkich obywateli czyli z budżetu
    > przekazywane są prywatnym funduszom na których bogacą się tylko
    > zarządzający nimi.

    nie z budżetu, a z moich składek. Wolałbym te składki inaczej
    rozdysponować, ale jak mam ograniczony wybór, wolę by poszły do OFE niż
    do ZUS-u

    --
    http://zrzeda.pl

  • 45. Data: 2018-09-10 23:31:36
    Od: n...@o...pl

    w <pmvulc$uc7$1@node2.news.atman.pl>, "Danusia" <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <Kviat> napisał w wiadomości
    >
    > Ile w tych 201,6 mld zł to OFE i KRUS?

    No ile?
    I co to ma wspólnego?

    > No i to wszystko.
    > Powtarzam to ciągle - emerytury i renty z ZUS nie są wypłacane z budżetu
    > Państwa. Wpłaty do OFE w 100% i do KRUS w 80% pokrywane są z budżetu Państwa
    > za pośrednictwem ZUS co całkowicie zakłamuje statystyki.

    Bredzisz.
    Wpłaty do OFE w 100% są pokrywane ze składek osób pracujących, a nie budżetu --
    to raz.
    Dwa - to że w 2017 OFE przekazały do ZUS 6mld zł, a z ZUS do OFE trafiło 3mld
    zł. Czyli to OFE dopłacają do ZUS.
    Dopłata do KRUS to ok. 18mld zł.

    Czytanie twoich bzdur kosztowało mnie 10min, a znalezienie dokładnych liczb
    2min. Wniosek: zanim zaczniesz coś pisać, sprawdź, bo możesz się wydurnić.
    Masz zero wiedzy, za to piszesz jak katarynka.

  • 46. Data: 2018-09-11 09:52:40
    Od: n...@o...pl

    w <pn530g$iui$2@node1.news.atman.pl>, "Danusia" <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Istotne jest to że pieniądze wszystkich obywateli czyli z budżetu
    > przekazywane są prywatnym funduszom na których bogacą się tylko zarządzający
    > nimi.

    Przecież napisałem ci, że kłamiesz.
    Bilans transferów do i OFE daje +3mld zł dla ZUS.

    > Nie wiem czy wiesz że wszyscy członkowie zarządów i rad nadzorych z
    > początków OFE (polacy) są na liście osób których majątek jest większy od 1
    > mln złotych.

    A Morawiecki nie zarządzał OFE, a jego majątek jest >10x większy.

  • 47. Data: 2018-09-11 11:38:46
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No ile?
    > I co to ma wspólnego?
    > Bredzisz.
    > Wpłaty do OFE w 100% są pokrywane ze składek osób pracujących, a nie
    > budżetu -- to raz.
    Dokładnie odwrotnie, wpłaty do OFE pokrywane są w 100% z budżetu. Osoby
    pracujące wpłacają składki na ZUS do FUS. Teoretycznie część tych składek
    jest zabierana ZUSowi na wpłaty do OFE, ale zgodnie z ustawą budżet państwa
    zabrane środki musi uzupełnić z budżetu. Oznacza to jednoznacznie że budżet
    państwa pośrednio w 100% finansuje OFE.
    Dowód: wystarczy całkowicie zlikwidować OFE, a żadne śroki nie będą do nich
    przekazywane, nie będzie też dopłat z budżetu do FUS i ZUS. Było to już
    wiele razy obliczane, przeliczane, ale całkowita likwidacja OFE to decyzja
    polityczna, przyznanie sie do błędu jakim było utworzenie OFE bez
    wprowadzenia dodatkowych składek na te fundusze.
    Pokaż mi jakikolwiek fundusz emerytalny na świecie który istnieje bez
    pobierania składek od przyszłych emerytów.

    > Dwa - to że w 2017 OFE przekazały do ZUS 6mld zł, a z ZUS do OFE trafiło
    > 3mld zł. Czyli to OFE dopłacają do ZUS.
    Czy naprawdę jesteś taki niedoinformowany, a jednocześnie naiwny? Informuję
    że ostatnia zamiana ustawy wprowadziła zasadę że emerytury z OFE będą
    wypłacane przez ZUS. OFE mają obowiązek przekazywania tych środków na konto
    ZUS na 5 lat przed rozpoczęciem wypłaty, a nie dopłacać do ZUS jak bredzisz.

> [...]
    > liczb 2min. Wniosek: zanim zaczniesz coś pisać, sprawdź, bo możesz się
    > wydurnić. Masz zero wiedzy, za to piszesz jak katarynka.
    Drogi chłopcze ocena ile kto ma wiedzy w danym temacie to sprawa grupy
    dykusyjnej. Iformuję Cię że w tematach dotyczących emerytur i rent zabieram
    głos na tej grupie od 19 lat. Przypuszczam, że wtedy jeszcze Cie nie było na
    tym świecie.

    Pozdr

  • 48. Data: 2018-09-11 11:51:16
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zaraz zaraz, jakie wydatki państwa na OFE? Do OFE idą składki z mojej
    > pensji, czyli z tego co wypracowałem, więc jakie wydatki na OFE?
    Nie dokładnie tak. Składki emerytalne płacone przez Ciebie to w dużej
    większości składki na ZUS i w małej części na OFE. Składki na OFE są
    wymuszane poprzez sztuczne zmiejszenie składek na ZUS, w efekcie musi
    nastąpić dopłata z budżetu do ZUS.
    Można by nie robić takich sztuczek, tylko bezpośrednio finansować OFE z
    budżetu, ale to niezgodne z Konstytucją.

    pozdr

  • 49. Data: 2018-09-11 13:06:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik nie_ma_emaila napisał w wiadomości grup
    com...
    napisał(-a):

    >Bredzisz.
    >Wpłaty do OFE w 100% są pokrywane ze składek osób pracujących, a nie
    >budżetu --
    >to raz.

    No wiesz, to urok wspolnej kieszeni budzetowej - nie wiadomo kto komu
    placi.

    Pracujacy wplacaja do ZUS skladki, czesc z nich ma isc na OFE, reszta
    na utrzymanie obecnych emerytow.
    Na emerytury nie starcza, wiec panstwo doplaca do ZUS ... no i kto tu
    komu doplaca ?
    Bo moze pracujacy utrzymuja emerytow, tak jak maja przypisane, a
    panstwo oplaca im skladke w OFE.
    Tusk jest za, bo jak panstwu zabraknie, to zabierze te skladki i powie
    ze skoro wplacało, to moze teraz wyplacic :-)

    >Dwa - to że w 2017 OFE przekazały do ZUS 6mld zł, a z ZUS do OFE
    >trafiło 3mld
    >zł. Czyli to OFE dopłacają do ZUS.

    A dlaczego przekazaly ?
    Czyzby juz kapital osob, ktore osiagnely wiek emerytalny ?

    Czy to tylko Ci, ktorzy sie wycofali z OFE w tym roku ?

    P.S. jak to jest z dziedziczeniem tego kapitalu - mam tych 65 lat, ide
    na emeryture ... ostatnio jak pamietam, czyli strasznie dawno temu, to
    nie bylo wiadomo co wtedy z pieniedzmi sie dzieje, ale powiedzmy ze
    przekazuja do ZUS, ten wyplaca emeryture ... a ja po roku umieram.

    J.

  • 50. Data: 2018-09-11 13:13:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup

    >Istotne jest to że pieniądze wszystkich obywateli czyli z budżetu
    >przekazywane są prywatnym funduszom na których bogacą się tylko
    >zarządzający
    nimi.

    No, co by nie mowic, brac calkiem spora prowizje tylko za to, ze sie
    kupuje za srodki klienta obligacje SP, w duzej czesci zreszta
    przymusowo, to faktycznie cos jest nie tak.

    >Nie wiem czy wiesz że wszyscy członkowie zarządów i rad nadzorych z
    >początków OFE (polacy) są na liście osób których majątek jest większy
    >od 1 mln złotych.

    A sprawdzalas, czy nie byli nimi od samego poczatku ?
    Bo tak sie jakos przyjelo, ze do zarzadow wybiera sie ludzi, ktorzy
    potrafia zarabiac.

    Jednostka uczestnictwa do czasu tuskowej kradziezy podrozala z 10zl na
    ~40zl, wiec w zasadzie nie powinienem miec pretensji do zarzadu -
    zarobili dla mnie, to im sie wyplata nalezy jak ministrowi PiS.

    Ale jesli zarobili na obligacjach SP, to znow wracaja watpliwosci kto
    tu w zasadzie zarobil ...

    J.